Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

..puh läst igenom 10 sidor nu, men det enda jag egentligen stör mig på förutom alla tomteinlägg emellan hjort, nebbis, heltok's mycket bra inlägg är jämförelsen CDS gjorde med tennis och poker...

 

Nu är jag inte så jätteinsatt i tennis, men den jämförelsen känns känns som att den är lika kass som "100 meter löpning och poker" liksom med talang kan hålla dig kvar i världseliten som maradona, tjock och nerknarkad, allas våran pingisgud battlandes kineser, eller michael jordan gammal nog för att få färdtjänst ägandes runt i basket..

 

lycka till att slå världseliten i 100 meter löpning utan att vara på din absoluta fysiska topp... ellertennis som jag ser som ett extremt skicklighetsspel där träning är allt.

 

tennis kan inte jämföras med poker, lika lite som 100meter löpning kan jämföras med poker... fotboll är en bättre jämförelse då... men även den är rent barock.

 

Nu kommer det väl att regna inlägg från cds om att han är mycket mer införstådd kring vad som krävs av en tennisspelare än mig eftersom han har varit en av 'sveriges mest lovande juniorer'...att han minsann hade bara talang och tränade inte aaaaaaaaaaallls så mycket... yada yada säger jag bara, jag är tennisexpert, du är pokerexpert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit en ständig debatt inom psykologin i några hundra år om man är medfödd med anlag att bli bra på vissa saker eller om man föds som "ett blankt blad" och man kan ta vilken nyfödd som helst och få honom/henne att bli framgångsrik på vad som helst.

 

Skönt att någon äntligen satt ner foten i den här debatten så man vet vad som gäller!

 

Den debatten dog för typ 50 år sedan. Var väl 1700 tal den var som hetast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Menade inte inlägget som en diss av dig, eller av CDS. Jag syftade mer på den uppmärksamhet era dagböcker fått med många läsare. Och mer bestämt att det speciellt i din dagbok har funnits gott om fans som alltid tar ditt spel i försvar på ett emotionellt och ganska naivt sett. Typ "Railade Dawwe i natt. Han ägde 25/50 och är grymmast."

 

Samma sak med "fenomen": syftar inte på dig som person (eller på CDS som person). Jag syftar på de känslostormar som ni rört upp. Jag psykologiserade kring varför många vill att det ska gå bra för spelare av er typ. (Att det även finns en grupp som önskar att det ska gå dåligt behöver man tyvärr inte läsa länge för att förstå.)

 

Jag menar alltså inte att du garanterat kommer att misslyckas/gula. Risken finns uppenbarligen med tanke på din money/tilt management, men samtidigt har du ju uppenbarligen goda skills. Jag menar, som sagt, att det finns många som önskar att det ska gå bra för dig och därför hyllar dig på ett väldigt okritiskt sätt. Det är f ö denna önskan som mycket av pokerföretagen bygger sin marknadsföring omkring.

 

Så, GL och håll lite hårdare i rullen.

 

Tack för svaret! Det var moget skrivet till skillnad från många andra inlägg här.

 

Vill bara tillägga att risken att jag gular är sjukt liten. Om man inte syftar på det jag har inne just nu vill säga. Har en hel del bakom som jag kommer att vara mkt försiktig med.

Misslyckas gör jag som de flesta andra hela tiden. Gäller bara att orka resa sig upp igen. :)

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDS nämnde att många tennisspelare är duktiga pokerspelare och väldigt smarta.

 

När det gäller bordtennis spelare (eller snarare föredetta) så är alla väldigt korkade men var för några år sedan iaf väldigt framgångsrika pokerspelare. Många risktakers speciellt. Tror att många gulat eller närapå nu. Har dock tappat lite kontakt med den världen sedan jag la av o spela seriöst.

 

offtopic: Läser statistik just nu, fett kul o jobba med begrepp såsom väntvärde (EV på pf), varians (samma på pf) och standardavikelse (samma på pf).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Las om ditt inlagg alltsa...Jag ska nastan spara det har inlagget, det sammanfattar verkligen sa mycket om du och manga andra harinne. Jag ar tillochmed forvanad att du ens visste att hjulet ar uppfunnet. Forsok uttryck dig konstruktivt en gang, kom igen, vaga nu...eller nej just ja, du ar ju radd for att bli utskrattad for du vet att alla andra blir det om man forsoker visa att man ar intelligent harinne.

 

Det fungerar precis som ett fangelse har pa pokerforumet faktiskt : "Ligg lagt och hall dig borta ifran centrum sa kommer ingen tycka nagonting om dig men tar du upp for mycket plats och forsoker visa att du ar bra pa nat da kommer du fa ovanner for det svider i manga andras ogon."

 

Jag gillar liknelsen for den stammer nat sa fortraffligt...

 

QFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...