heltok Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 snälla eftersom det låter som världens enklaste grej som du gör varje dag när du spelar, kan du inte visa? men lol. ja, de är grymt enkla. igår gjorde jag 3st sådana uträkningar. orka göra en till bara för att du är lat och envis. Citera
heltok Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Japp alldeles riktigt, om hans actions stannat där. Men att sen samma kille just pushar mot dawwes höjning plus en shortstack som bör ha JJ+ det skriker stark hand. Tror du han synar som nummer två för att sen pusha all in med en svag hand där han dels är underdog mot shortstackens JJ+ och dessutom riskerar att få syn av en dominerande hand av dawwe för 4k till? Han vet ju att risken att få syn av dawwe är större eftersom han just synat som nummer två och luktat svag. Tänk även på att det är 6pers game, du är vad jag förstår van vid färre spelare och ja visst då sjunker ju alla ranger. Citera
wingman Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 men lol. ja, de är grymt enkla. igår gjorde jag 3st sådana uträkningar. orka göra en till bara för att du är lat och envis. Tror fler än jag skulle vilja se en, alla klagar ju på att pokerforum inte ger nåt o bla bla bla ge nåt nu då! Citera
wingman Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Din attityd suger faktiskt! Dom enda posterna du respekterar är om man nämner "ranges" 3 ggr per mening. Du får gärna för mig göra uträkningar hela dagarna om det krävs för att du ska slå nl600. Jag resonerar logiskt utan siffror och det funkar alldeles förträffligt på nl2k! Citera
KraxTheCrow Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 text... Jag förstår inte riktigt allt här, utgår du från att någon som spelar "solid matematisk poker" inte öht är kompentent att sätta en motståndare på en rimlig HD utan den kunskapen är för den med "magkänsla"? Ett litet tankeexpriment: Hur mkt "magkänsla" tror de en person med fullkomlig teoretisk pokerkunskap behöver? Vice versa? Citera
heltok Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Din attityd suger faktiskt! Dom enda posterna du respekterar är om man nämner "ranges" 3 ggr per mening. Du får gärna för mig göra uträkningar hela dagarna om det krävs för att du ska slå nl600. Jag resonerar logiskt utan siffror och det funkar alldeles förträffligt på nl2k! din attityd när du påstår att hjort inte vet hur man spelar 6max på nl5k suger. och dina argument blir såååå mkt tyngre när du säger att jag slår nl600 eller att du slår nl2k. jag respekterar inte dina poster. du bara gissar och sedan vägrar du ändra ståndpunkt. om man inte ska tänka i ranges, equity, foldequity i sådana här lägen vad ska man då tänka i? Citera
Dead-Inside Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Jag resonerar logiskt utan siffror och det funkar alldeles förträffligt på nl2k! Säker på att det inte är samma sak då? Då du logiskt drar fram olika kort han sitter med. Om du tar fram EN hand så slår du definitivt inte NL2k. Citera
wingman Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 din attityd när du påstår att hjort inte vet hur man spelar 6max på nl5k suger. och dina argument blir såååå mkt tyngre när du säger att jag slår nl600 eller att du slår nl2k. jag respekterar inte dina poster. du bara gissar och sedan vägrar du ändra ståndpunkt. om man inte ska tänka i ranges, equity, foldequity i sådana här lägen vad ska man då tänka i? Jag har aldrig påstått att hjort inte är duktig på poker det vet jag att han är. Det innebär inte att han alltid har rätt och att man inte kan diskutera en hand. Vad jag förstått är Hjort mest förtjust i typ 2-4pers spel och jag hintade bara om att det kanske påverkat hans syn på push-ranges. Jag gissar inte alls, jag uppskattar vad han kan ha för handrange utifrån mina erfarenheter. Din hjälte hjort sa ju själv att det är patetiskt att försöka räkna fram en precis handrange!!! Jag gav dig också cred når du plitade ner vad du trodde var hans handrange men du har inte bevisat något mer än jag så varför skulle jag ändra ståndpunkt? Man ska visst tänka i termer av handranges och foldequity men rutin av att ha spelat mkt och logiskt tänkande (där ranges o equity ingår) gör att man inte behöver sätta exakta siffor på det utan kan uppskatta resultatet ändå. Min och hjorts dissagrement handlade om huruvida fi:s syn som nummer två och sen push med hela stacken mot kille som visat styrka plus en shortstack, ska tolkas som styrka eller svaghet och hur det påverkar rangen. Förstår inte vad ditt problem är Citera
Candell Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Gött att Mrdawwes dagbok är halvt igån igen... Dels drar den till sig duktiga skribenter som vet vad dom snackar om (läs; Hjort, Nebbis m.fl.), dels drar den till sig en massa clowner som vanligt... Skönt att CDS jäkla struntinlägg blev hyllat förresten (varför?). Hur fan kan man skriva ett så pass långt inlägg om en sak som man kunnat sammanfatta i två meningar? Citera
ickash Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Lirar du verkligen NL2k wingman? Då kanske man skulle ta ett skott där ändå. Citera
wingman Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Lirar du verkligen NL2k wingman? Då kanske man skulle ta ett skott där ändå. mums ...glöm inte miniräknaren! Citera
ickash Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 mums ...glöm inte miniräknaren! Neeråå lugnt, har en Casio tejpad runt armen. Citera
Hjort Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Jag gissar inte alls, jag uppskattar vad han kan ha för handrange utifrån mina erfarenheter.Ok, mitt första argument är helt enkelt inte att det stämmer med mina erfarenheter. Och jag har spelat åt Dawwe-hållet betydligt mer än vad folk tror, dvs CRAI med hålpipa push med Kxs och småpar, syn all-in med AQ, alltid pusha färgdrag, höja TP, etc. Så jag har rätt mycket erfarenhet av hur folk anpassar sig till en aggro squeezer. Dessutom så har jag rätt bra koll på hur folk *bör* anpassa sig till en aggro squeezer. Sen finns det ett resonemang till om hur en vid rangeskattning är bättre strategi än en smal när man inte vet hur motståndaren spelar. Dvs, man riskerar inte att göra ett lika stort misstag när man är lite paranoid och antar att motståndaren kan ha många olika händer i en situation där han borde ha det. Inget skitsvårt, men orkar inte förklara det tydligt nu. Går i stort sett ut på hur ens beslut presterar mot hela rangen av motståndarens möjliga strategier. Vill man få lite känsla för principen så kan man ju fundera över varför man ska syna med mellanhanden i 3-kortspoker. Tycker för övrigt att psykologas gaggar rätt mycket i sitt inlägg och tänker rejält otydligt. Det är mycket exakt den sortens tänkande som leder till att folk spelar extra exploaterbar jojopoker och försöker gissa bättre än motståndaren. Zeejustins post på samma tema var mycket bättre. Citera
stackbrat Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Zeejustins post på samma tema var mycket bättre. QFT Citera
Supertequila Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 din attityd när du påstår att hjort inte vet hur man spelar 6max på nl5k suger. och dina argument blir såååå mkt tyngre när du säger att jag slår nl600 eller att du slår nl2k. jag respekterar inte dina poster. du bara gissar och sedan vägrar du ändra ståndpunkt. om man inte ska tänka i ranges, equity, foldequity i sådana här lägen vad ska man då tänka i? Man ska ha DET så klart Citera
wingman Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Zeejustins post på samma tema var mycket bättre. Superbra post verkligen, tycker den förklarar hela "DET" konflikten på ett mkt genomtänkt sätt. "Det" skulle väl enligt justin vara "interpersonal intelligence"-förmågan att förstå andra människor och bättre uppfatta bordsdynamiken. CDS och dawwe har kanske stor potential att bli utmärkta psykologer eller sociologer. Själv sällar jag mig nog också lite åt den skaran, egentligen konstigt eftersom jag är bra på matte och har läst väldigt mkt sådant, kanske latheten valde den minst svettiga vägen till framgång inom poker och det vore nog inte så dumt att göra en del djupare beräkningar för att ytterligare addera edge Citera
Beirut_kid Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Nej, du har fel och ingen aning om vad du pratar om och bör således låta bli att uttala dig helt. Du bör inte slösa din dyrbara tid på pokerforum. Citera
LuckyStar5.1 Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 LEKSTUGA ! Min pappa har större bil än era pappor och min mamma är bättre än era så STFU. Hinner inte skriva mer för jag ska busta hela världen i TP nu för jag är bäst på TP så STFU. Citera
CarlDenStore Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Gött att Mrdawwes dagbok är halvt igån igen... Dels drar den till sig duktiga skribenter som vet vad dom snackar om (läs; Hjort, Nebbis m.fl.), dels drar den till sig en massa clowner som vanligt... Skönt att CDS jäkla struntinlägg blev hyllat förresten (varför?). Hur fan kan man skriva ett så pass långt inlägg om en sak som man kunnat sammanfatta i två meningar? Forstar inte varfor du kommer med nagot sa nedlatande inlagg om det konstruktiva jag skrev. Herregud, bete dig lite vuxet och forklara varfor du inte gillade mitt inlagg istallet for att bara sitta och kasta massa skit utan att veta varfor. Det later pa dig som du inte tror jag vet vad jag talar om. Jag har inte haft en forlustmanad sen jag borjade spela 14 manader tillbaks. Har pa pokerforumet far man inte ge sig sjalv DET MINSTA LILLA CRED for da kommer folk och sager "Herregud, vax upp for fan, fa lite sjalvdistans, javla skrytasna." Det ar sant skitsnack! Om man inte tror pa det man gor och vagar visa upp det officiellt, vem fan ska gora det da ? Sen kommer Nebbis och pastar att jag totalt saknar matematiska kunskaper inom poker och blir fullstandigt krossad av alla Sklansky-fantaster. Ett skitsnack ifran Nebbis och det vet han om sjalv aven om han tyvarr ar for inskrankt och har sa otroligt svart att svalja sin stolthet for att erkanna det. Ta den basta matematiska pokerspelaren i varlden och satt han emot en spelare som ar 20% samre matematiskt satt men har en otroligt bra readformaga och magkansla. Herregud, det matematiska snillet kommer kastas upp pa laktaren sa det bara skriker om det. Sen vet jag inte om det stammer men det verkar ha blivit nagon slags trend bland manga har pa forumet att med flit missforsta det man skriver och forsoka vanda det emot en. Varfor ? Jag vill verkligen veta vad man vinner pa det. Tragiskt att det blivit sahar da alla forlorar pa det. CarlDenStore Citera
DinJävlaKyckling Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Men fatta att dom som spelar "matematisk poker" kan läsa folk lika bra som du och mrdawwe, bara att dom vet hur dom ska spela också. Citera
Gäst Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 CDS, Det är intressant hur du varierar mellan att posta jättebra inlägg (som det du skrev för nån dag sen) och sen blandar upp det med sånt skräp som det ovan. Citera
wingman Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 Men fatta att dom som spelar "matematisk poker" kan läsa folk lika bra som du och mrdawwe bara att dom vet hur dom ska spela också. Läs justins post, du har fel! Dom kan såklart vara lika bra men dom kan också vara mkt sämre. Att en del är bättre än andra på matte och den typen av intelligens accepterar alla men att några skulle vara bättre än andra på annan intelligens tex "interpersonal intelligence" verkar vara sjukt svårt för folk att acceptera! Ska man gå på din linje kan man lika gärna hävda att en matematiskt intelligent och begåvad person också är lika musikalisk som dom riktigt musikaliska. Citera
DinJävlaKyckling Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 OOps jag menade såklart dom bra "matematiska spelarna". Citera
CarlDenStore Postad 9 December , 2007 Rapport Postad 9 December , 2007 CDS, Det är intressant hur du varierar mellan att posta jättebra inlägg (som det du skrev för nån dag sen) och sen blandar upp det med sånt skräp som det ovan. Jag har 39 graders feber, och jag orkar inte skriva samma sak till dig som jag skrev i det tidigare inlagget till nagon annan. Hoppas du forstar. Godnatt Citera
Recommended Posts