Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Du menar alltså att du själv ser på turen från ett övernaturligt/religiöst perspektiv?

 

Nej verkligen inte, och det var inte frågan.. Vill inte gå OT (i en f.ö mycket intressant dagbok) och orkar verkligen inte disskutera ett ämne enbart baserat på åsikter eftersom ingen kan 100% SÄKERT säga om tur existerar eller inte.

 

Ställde en enkel fråga bara, jag kan förtydliga den:

 

Tycker du att du vinner mer coinflips/får bra kort/träffar floppar och drar ut mer än "medel pokerspelaren?"

 

Kort sagt, jag vill veta om mrdawwe tycker han har mer tur än andra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej verkligen inte, och det var inte frågan.. Vill inte gå OT (i en f.ö mycket intressant dagbok) och orkar verkligen inte disskutera ett ämne enbart baserat på åsikter eftersom ingen kan 100% SÄKERT säga om tur existerar eller inte.

 

Ställde en enkel fråga bara, jag kan förtydliga den:

 

Tycker du att du vinner mer coinflips/får bra kort/träffar floppar och drar ut mer än "medel pokerspelaren?"

 

Kort sagt, jag vill veta om mrdawwe tycker han har mer tur än andra spelare.

 

Jag vinner absolut inte fler coinflips än medelspelaren. :D

Visst drar jag antagligen ut mer men det är ju för att jag backar upp mer isf.

Men nåt jag har märkt är att ju hårdare jag arbetar desto mer tur tenderar jag att ha.

Ju mer positivt jag tänker, desto bättre tenderar det att gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå hittade denna dagbok igår och jag läste de första 60 sidorna när jag sen hoppade till slutet men där får man inte se totala br och sånt så ofta som i början..

Kan du visa så hade jag fått en bättre måndag

 

Mitt kapital ligger just nu på 950.000 kr

Otroligt nära mitt miljonmål nu som ju har varit en dröm sen jag började spela poker (även om jag inte direkt trodde på det först)

Ha en bra dag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vinner absolut inte fler coinflips än medelspelaren. :D

Visst drar jag antagligen ut mer men det är ju för att jag backar upp mer isf.

Men nåt jag har märkt är att ju hårdare jag arbetar desto mer tur tenderar jag att ha.

Ju mer positivt jag tänker, desto bättre tenderar det att gå.

 

Det är ju Doyle Brunsons filosofi, han gamblar mycket, ibland underdog men det finansierar han med alla potter han snor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh.. lol@ doyle filosofin... han använde den i SS1 då folk fortfarande var vektighta, och han GAMBLADE genom att gå all-in over the top på folk med färgdrag, då dom väl synade så hade han bra chans att dra ut, annars spelade han ju på fold equity.

 

Om ni har läst på eran doyle historia så vet ni att även doylan har bytt spelstil då det helt enkelt inte var lönsamt med den spelstilen längre då folk har blivit bättre/är medvetna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vinner absolut inte fler coinflips än medelspelaren. :D

Visst drar jag antagligen ut mer men det är ju för att jag backar upp mer isf.

Men nåt jag har märkt är att ju hårdare jag arbetar desto mer tur tenderar jag att ha.

Ju mer positivt jag tänker, desto bättre tenderar det att gå.

 

Bra svar. Ville veta vad du tyckte och kände. Hade du sagt något i stil med: "näää jag har ruskigt mycket otur och blir konstant badbeatad bla bla.." hade jag börjat hoppats att du torskade allt. Nu verkar du vara en reko kille som har båda fötterna på jorden och jag hoppas det går bra för dig.

 

Finns i min mening inget värre än folk (syftar inte på dig) som har sjukt mycket "tur" utan att inse det. Folk får ha hur mycket tur som helst mot mig så länge dom inte påstår att dom inte har det. Lycka till och syns på 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar. Ville veta vad du tyckte och kände. Hade du sagt något i stil med: "näää jag har ruskigt mycket otur och blir konstant badbeatad bla bla.." hade jag börjat hoppats att du torskade allt. Nu verkar du vara en reko kille som har båda fötterna på jorden och jag hoppas det går bra för dig.

 

Finns i min mening inget värre än folk (syftar inte på dig) som har sjukt mycket "tur" utan att inse det. Folk får ha hur mycket tur som helst mot mig så länge dom inte påstår att dom inte har det. Lycka till och syns på 10/20.

 

haha du är rolig du :mrgreen:

 

edit: ja e int bitter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vinner absolut inte fler coinflips än medelspelaren. :D

Visst drar jag antagligen ut mer men det är ju för att jag backar upp mer isf.

Men nåt jag har märkt är att ju hårdare jag arbetar desto mer tur tenderar jag att ha.

Ju mer positivt jag tänker, desto bättre tenderar det att gå.

 

Påminner om en annan random-dude som sa:

"I find that the harder I work, the more luck I seem to have ..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur definierar du hårt arbete? Alltså, vad gör du när du "jobbar hårt" when it comes to poker?

 

Går ju att applicera på allt. Vad gör en framgångsrik pokerspelare för att bli en framgångsrik pokerspelare?

T.ex. Spelar mkt händer, studerar mkt, sköter sina vanor osv osv.

Du själv lever väl på pokern!? Antar att du har lite koll själv isf. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vekar ju iofs inte bli bättre hur mkt du än spelar. Vad menar du när du säger att du studerar poker? Du trycker ju bara på knappar iaf, vad finns det att lära?

 

Det är det alla pokerspelare gör - trycker på knappar. (det är sant)

 

Ingen kollar ju på korten, motspelarna, hur man kan spela en hand bättre, hur man kan förbättra sina reads utan det är bara 50/50 - antagligen så vinner man eller så förlorar man.

 

Dock så har vissa haft sån tur att de har vunnit lite pengar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...