Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Dawwe: Kan du sluta tilta mig med din topic? :D Hur länge var du på lowstake egentligen? ;)

Det jag spelar kan väl inte kallas för highstakes? :)

Haha 300 och 500 sngs är väl i princip så högt du kan komma. :]

Nä, har faktiskt varit och sottat på en $1000Sng. ;)

Jovisst om man pratar Sngs så stämmer det väl. Men det är cashgamet jag vill åt.

Varför vara hårdare på cashgame-kraven då när du kan backa 8k$ en dag på SNGs? ;D

 

Det är för att jag har MYCKET högre tiltfaktor där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här dagen började jag också med att backa ca $6000. $500/1000-Sngs. Kanske borde lägga ner $1000Sngsen innan det går för långt. Lyckades iaf. ta igen till -$1400.

 

hehe, ta det lugnt med 1000$ sngs, skulle gissa på att variansen kan bli sjuk där.. :P

 

Om du jämför 500$ med 100$, hur stor är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ta det lugnt med 1000$ sngs, skulle gissa på att variansen kan bli sjuk där.. :P

 

Om du jämför 500$ med 100$, hur stor är skillnaden?

 

Ja, den borde ju vara det. Okej, jag sätter upp en regel för mig själv fram till Thailandsresan. Spelar jag Sng:s över $530 ger jag $1000 till alla som hänger på till Thailand, så håll ögonen öppna.

Väl i Thailand planerar jag att styra upp en ofelbar plan och hur ska det kunna gå fel med sällskapet jag åker med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Thåström!

 

Zyr, exakt varför tror du jag Kommer att gula?

Är det för att jag spelar Sngs med bara 60 inköp [som minst, har ju jobbat upp det nu) på $500-nivån? Jag har fått höra att jag sks gula ganska många gånger sen jag startade den första dagboken men inte gjort det än efter snart ett år. Det borde väl säga nånting iaf. Lite lustigt att du säger det just nu när det typ aldrig har gått bättre för mig under en längre period =) (från ca $7000 till $42000 på mindre än en månad).Vet inte riktigt varför du säger det om du inte vill vara taskig eller är avundsjuk i.o.m. att det inte direkt ger mig nånting att få höra det. Vore STOR skillnad om du lade upp en uträkning om varför jag skulle gula. Skulle garanterat intressera mig och ev justera en hel del.

Jag kommer att fortsätta att skotta OCH spela högre än vad "experter" råder mig till, även om det är bra råd bara för att jag älskar det. MEN jag kommer aldrig att gula på poker. Skulle aldrig riskera så mkt av rullen eftersom det är min enda inkomst. Jag kan alltid börja om på lägre nivåer (tror jag skulle kunna överleva på NL10grind om det är så) om jag mot förmodan skulle förlora en så stor del av rullen.

Jag tror Thåström har helt rätt i att dom flesta som hänger här är spelberoende mer eller mindre. Jag kan bara prata för mig själv men jag misstänker att har man inte en "besatthet" av någonting så kan man inte bli riktigt bra på det.

Jag själv började spela poker som en tidigare Jack Vegas-torsk kan jag erkänna. Det var stora pengar för mig och jag lånade osv. Jag är och var spelberoende (om man nu ska uttrycka det så nu då jag ju vinner på det, låter så negativt bara) till 100%. PS Jag trivs med det DS

God jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig riskera så mkt av rullen eftersom det är min enda inkomst.

 

Ursäkta men var inte du nere på ca 3k$ i rulle nyss? :shock: Och jag har tappar räkningen på alla gånger du sagt "nu ska jag hålla mig till den här nivån", men sedan landar på 2 nivåer över det ändå. (rätta mig om jag har fel)

 

Mår alltid lika dåligt när jag går in här o ser swings om 10k$ per dag, för det känns som du e ute på så jäkla hal is. Ta inte detta som ett anklagande eller något, jag är mäkta imponerad över vad du gör, men själv skulle jag knappast göra det. Antar att det är skillnaden mellan att spela sig i fördärvet eller bli highroller, och att vara lowlimitgrinder och förbli det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en rulle på 60 inköp säger du...varje dag läsar man om dina reslutat, +$7000 en dag, -$6000 en annan dag, nästa dag ligger du 8000 back men lyckas vända till 2000 plus. Säg att du har en rulle på $30000, jag skulle då inte vilja "riskera" 30% av min rulle varje dag om de är min ända inkomst som jag betalar hyran med, 5% om dagen låter mer rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men var inte du nere på ca 3k$ i rulle nyss? :shock: Och jag har tappar räkningen på alla gånger du sagt "nu ska jag hålla mig till den här nivån", men sedan landar på 2 nivåer över det ändå. (rätta mig om jag har fel)

 

Mår alltid lika dåligt när jag går in här o ser swings om 10k$ per dag, för det känns som du e ute på så jäkla hal is. Ta inte detta som ett anklagande eller något, jag är mäkta imponerad över vad du gör, men själv skulle jag knappast göra det. Antar att det är skillnaden mellan att spela sig i fördärvet eller bli highroller, och att vara lowlimitgrinder och förbli det ^^

 

Han är iaf. alltid positiv, till skillnad från många andra *host* som ständigt whinar och klagar i sina dagböcker. Av alla dagböcker på PF hör denna till den bästa då dawwe, under såväl bra som dåliga perioder, tacklar tillvaron med en positiv och jävlar anamma- anda. Som han själv skriver skulle han kunna tänka sig att gneta rejält låga bord om det skulle krävas. Sen e det klart att han, som du skriver, är ute på lite tunn is ibland men han verkar ju trivas med sitt spel och tillvaro så varför ändra på något då!?

En parantes. De flesta stora idrottsmän och framgångsrika entreprenörer har gått sin egen väg även om de ständigt blivit ifrågasätta.

Sjukt bra Dagbok Dawwe - Sluta aldrig skriva och hoppas det fina spelet håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man sitter bredvid mig och grindar så går det inte att backa.;) Dawwe, ta och berätta om hela gårdagen då du spelade ut sng-proffsen Sheets och JonnyBax efter noter.:) Du är helt enkelt bättre på sng än vad de där spelarna är så fortsätt spela som du gjort Dawwe, försök bara att sluta när det inte går riktigt som det ska samt undvika megaskottningarna så kommer du vara miljonär inom en snar framtid.

 

Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har en rulle på 60 inköp säger du...varje dag läsar man om dina reslutat, +$7000 en dag, -$6000 en annan dag, nästa dag ligger du 8000 back men lyckas vända till 2000 plus. Säg att du har en rulle på $30000, jag skulle då inte vilja "riskera" 30% av min rulle varje dag om de är min ända inkomst som jag betalar hyran med, 5% om dagen låter mer rimligt.

 

Håller med dig helt och hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...