Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.

Recommended Posts

Postad

Jag utgår ifrån att rullen växer så vad har du för rullekrav för NL5K? Senast du var uppe så hade du väl en ganska rejäl rulle fast swingsen dina kan ju bli hur stora som helst. Känns som om 100 inköp vore att föredra.

Ett annat litet tips som en polare till mig andvänder sig av är att ta 2 veckodagar, vilka som helst. Allt du tjänar dessa dagar cashar du ut och investerar/sparar. Torskar du dessa dagar så backar rullen men inte dina sparade likvider. På så vis tar det längre tid att bygga rullen, men du kommer att vara mångmiljonär innan du vet ordet av.

GG innan btw ;-)

Postad
Jag utgår ifrån att rullen växer så vad har du för rullekrav för NL5K? Senast du var uppe så hade du väl en ganska rejäl rulle fast swingsen dina kan ju bli hur stora som helst. Känns som om 100 inköp vore att föredra.

Ett annat litet tips som en polare till mig andvänder sig av är att ta 2 veckodagar, vilka som helst. Allt du tjänar dessa dagar cashar du ut och investerar/sparar. Torskar du dessa dagar så backar rullen men inte dina sparade likvider. På så vis tar det längre tid att bygga rullen, men du kommer att vara mångmiljonär innan du vet ordet av.

GG innan btw ;-)

Kör in djens med ett sånt upplägg?

Postad
Degade in $3k på Fulltilt och den rullen är nu uppe på $18700.

Dagens resultat blev +$12500

Gamblar man ihop till NL2000 imorn kanske?

Varför inte stanna kvar på NL1k ett tag till, du gör ju fina pengar där, med mindre swings. Får du större kick av NL2k? Vilket är viktigast? Pengar eller Adrennalin? :)

Lycka till !

Postad
Degade in $3k på Fulltilt och den rullen är nu uppe på $18700.

Dagens resultat blev +$12500

Gamblar man ihop till NL2000 imorn kanske?

Nicket Sonelin funkade alltså lika bra som mrdawwe, trodde det var där riggen satt. wp igår och hoppas du når NL2000 ikväll. :-)

Postad
Varför inte stanna kvar på NL1k ett tag till, du gör ju fina pengar där, med mindre swings. Får du större kick av NL2k? Vilket är viktigast? Pengar eller Adrennalin? :)

Lycka till !

Han har skrivit ett antal gånger att han strävar efter att bli bäst och spela de högsta stakes så han vill nog klättre i nivå ist för att bara grinda pengar på samma nivå :-)

Postad
Han har skrivit ett antal gånger att han strävar efter att bli bäst och spela de högsta stakes så han vill nog klättre i nivå ist för att bara grinda pengar på samma nivå :-)

Iofs sant :P Jag skulle hellre bli rik än känd..

Postad
Tycker det vore bättre om man spelat ihop en del pengar för att sedan lägga undan och sen ta resan uppåt.

Tyckte dawwe skrev att han säkrat $100K på banken, så då får han väl börja sin resa om det är okej med alla som läser hans dagbok!? :rolleyes:

Postad
Tyckte dawwe skrev att han säkrat $100K på banken, så då får han väl börja sin resa om det är okej med alla som läser hans dagbok!? :rolleyes:
Kanske vore nåt att stanna kvar på en nivå mer än 2 dagar? Han skrev ju själv att han skulle ha minst 110k innan han började nl2000? Tycker bara att han iaf borde försöka hålla sina krav han satt upp, men han får såklart avgöra själv vad han vill.
Postad
Kanske vore nåt att stanna kvar på en nivå mer än 2 dagar? Han skrev ju själv att han skulle ha minst 110k innan han började nl2000? Tycker bara att han iaf borde försöka hålla sina krav han satt upp, men han får såklart avgöra själv vad han vill.

roligast för oss som läser boken vore om han gick upp till NL10k direkt :)

Postad
roligast för oss som läser boken vore om han gick upp till NL10k direkt :)

Nej men något skott efter en stor NL1k eller NL2k + dag vore trevligt att raila.

Och då måste Herr Sonelin säga till innan han börjar ;).

För övrigt, gillar att läsa din dagbok och hoppas det går bra för dig.

/O

Postad
Iofs sant :P Jag skulle hellre bli rik än känd..

Mmm, men har man den inställningen kommer man aldrig vinna stora summor kontinuerligt på poker. Man måste ha en strävan för att bli bäst och hela tiden komma uppåt. Ungefär så som jag tror att dawwe ser på sin pokerkarriär.

Postad

Verkar ha tiltat en på FT redan.

Posted by: los_toros

Re: Official JULY Thread: General Discussion/etc [Re: HedonismBot] #11229744 - 07/16/07 08:50 PM

just dropped nearly 12k to one guy at 5/10 HU ... Sonelin

if you have a chance to play him do it *sigh*

last hand before i just gave up:

Full Tilt Poker - No Limit Hold'em Cash Game - $5/$10 Blinds - 2 Players - (LegoPoker HH Converter)

Hero (BB): $3,281.50

SB: $5,788.50

Preflop: Hero is dealt 5 7 (2 Players)

SB raises to $30.00, Hero raises to $120.00, SB raises to $341.00, Hero calls $221.00

Flop: ($682) 2 5 5 (2 Players)

Hero checks, SB bets $542.00, Hero calls $542.00

Turn: ($1766) 6 (2 Players)

Hero checks, SB bets $1,051.00, Hero raises all-in to $2,398.50, SB calls $1,347.50

River: ($6563) 4 (2 Players - 1 All-In)

Pot Size: $6,563.00 ($0.50 Rake)

SB had A 5 (three of a kind, Fives) and WON (+$3,281.00)

Hero had 5 7 (three of a kind, Fives) and LOST (-$3,281.50)

Postad
TIIIIIIIIIIIIILT

-$10k för dagen och jag lägger ner

Enligt mina nya regler måste jag nu bl.a. ha pokerpaus 2 dagar + 4 timmars läsning innan nästa sittning :/

Jag rekommederar Your Worst Poker Enemy. Mycket bra bok som du skulle må bra av att läsa =)

GL

Postad
Jag rekommederar Your Worst Poker Enemy. Mycket bra bok som du skulle må bra av att läsa =)

GL

Jag har nyss köpt den men inte orkat läsa den än. Vad är det som står i den som är så bra?