anter Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Hej, Finns det något företag som erbjuder bredand utan uppkopplingstid och utan hög uppkopplingsavgift, till ett vanligt telefonjack? Citera
Nickefik Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Hej,Finns det något företag som erbjuder bredand utan uppkopplingstid och utan hög uppkopplingsavgift, till ett vanligt telefonjack? Jag undrar precis samma sak, så nu får alla som sitter inne med all kunskap skriva så att tangenterna ryker... Citera
sympathetic Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 http://www.tdc.se Det är dom jag använder och det funkar skitbra . Ingen bindningstid och ingen uppkopplingsavgift. Citera
lassecnae Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kan bara hålla med sympathetic. Har strulat lite vid ett par tillfällen, men supporten är helt ok så det har löst sig inom rimlig tid. När andra leverantörer ringer och erbjuder bredband uppfattar jag också att dom ger sig direkt när man säger att man har TDC Citera
Juggler Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Bredbandsbolaget har tre månader uppsägningstid, ingen bindningstid. TDC kan man tyvärr inte få på så många ställen. Citera
me_too Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Jag nappade på ett erbjudande från Bredbandsbolaget nyligen som var fördelaktigt. Jag har kollat runt lite innan och de som är billigare har bindningstid på 12 eller 18 månader, måste ha de som förval för telefonabb och man får betala extra för modem. Om man ska göra reklam - och det ska man väl för bra erbjudanden - så erbjuder bredbandsbolaget: 8 mbit bredband för 319 kr om man tecknar sig för dem som förval för telefonabb - vilket man bör göra för de erbjuder det för 59 kr fast avgift per månad mot 125 kr för telia (och de har alltid lägre samtalskostnader än telia). Då får man med trådlöst modem kostnadsfritt och brandvägg och antivirus gratis i 12 månader. De lovar koppla in dig inom två veckor. De lovar dessutom att sköta installationen i huset/lägenheten av modemet. Uppsägningstid 3 månader. Totalpris: 379kr/mån OBS: Om de ringer så erbjuder de först telefoni för 99 kr/mån om man tecknar bredband. Förhandla så kryper det fram att man kan få det för 59 kr/mån. Förhandla mer sen - jag fick dessutom bredbandet kostnadsfritt 2 månader. Dock inte inkopplat än så kan inte säga hur det kommer fungera (beställdes för 10 dagar sen) EDIT: TDC är inte tillgängligt för mig - det verkar ju annars fördelaktigt vad gäller bredbandet- se post ovan Citera
Skanke Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Du får ju bredbandet nästan en hundring billigare på många ställen, kanj inte löna sig i lägnden då.... Citera
me_too Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Du får ju bredbandet nästan en hundring billigare på många ställen, kanj inte löna sig i lägnden då.... Min erfarenhet är att de priser som bolagen annonserar ut gäller 2 mbit och/eller bindningstid, köpa modem och/eller byta till deras telefonabbonemang (kostnad 100-125kr mot 59 kr på bbb eller att man har kvar gamla teliaabb men förbinder sig till att använda dem för samtal med en ytterligare abb kostnad om 10-25kr). För mig som vill ha just 8 mbit, har dyra Telia (tecknat för länge sen till 459kr/månad) och ej trådlöst modem idag är det ett väldigt bra erbjudande som bbb ger. Blir jag missnöjd kan jag ju säga upp det direkt, betala för 1 eller tre månader och få två gratis (tror jag måste betala för 3 månader för att få mina två gratis). Citera
Skanke Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Tex glocalnet har 8mb för 229 om du ringer med dem.. Första tre månaderna för 99kr Finns nån som har 233kr och första tre månaderna gratis.. Citera
Skalman5 Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Rekomenderar TDC. Har dom själv och är helnöjd. Citera
me_too Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Tex glocalnet har 8mb för 229 om du ringer med dem.. Första tre månaderna för 99kr Finns nån som har 233kr och första tre månaderna gratis.. Glocalnet: 229 kr med förval av telefoni (utan 279kr). Bindningstid 12 månader. Modem 399kr för fast, 799kr för trådlöst+ 99 kr porto för modem, säkerhetspaket 39kr per månad, flytt befintligt nät 495 kr. Abbonemang utan bindningstid 30 kr mer per månad och inkopplingsavgift på 795 kr Ovan: vill man inte ringa med glocalnet kostar det alltså 279+39+30= 348 kr per månad PLUS +799+99+495+795= 2188kr i engångsavgift för motsvarande paket som bbb erbjuder Just nu erbjuder Glocalnet första 3 månaderna för 99 kr/månad om man tecknar sig för 12 månader (om man tecknar sig för telefoni - annars tillkommer 50kr/månad) För en kille som vill ha bredband utan bindningstid är Glocalnet under alla förutsättningar mycket dyrare än bredbandsbolaget. Om man står ut med 12 månaders bindningstid är Glocalnet möjligen något billigare om man redan har modem och säkerhetspaket och tecknar sig för deras telefoni. Själv föredrar jag bbb - de har numera ett bra rykte (snabb installation, säker anslutning) EDIT: Glocalnets telefoni kostar för övrigt 115 kr/mån dvs 56 kr dyrare än bbb - möjligen något billigare samtalsavgifter Citera
Skanke Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Det är klart att om man inte har ett skit innan kan man hitta billigare.. Nu bjuder de förvisso på modemet vid 8mb (99kr i frakt)...Och alla installations prylar.. Kostnad med telefoni ring så mycket du orkar.. 283kr i månaden.. 130 kr billigare första tre.... Citera
me_too Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Det är klart att om man inte har ett skit innan kan man hitta billigare.. Nu bjuder de förvisso på modemet vid 8mb (99kr i frakt)...Och alla installations prylar.. Kostnad med telefoni ring så mycket du orkar.. 283kr i månaden.. 130 kr billigare första tre.... Tråden e ju utan uppkopplingsavgift och bindningstid. Vill man inte ha bindningstid så kostar det som jag skrev ovan. Tecknar man sig för 12 månader bjuder de på installation och modem - riktigt. Men det var ju inte vad killen ville veta. Glocalnet med bindningtid 8 mbit (bör man minst ha - segt annars): 229kr vid förval och då 115 kr per månad för telefoni= 344kr/månad Bredbandsbolaget:319kr+59kr telefoni= 378kr/månad och då utan bindningstid och med trådlöst modem, säkerhetspaket och även installation i hemmet. Bredbandsbolagets två månader gratis och glocalnets 3 månader billigare går väl på ett ut. Installation 4-6 veckor+2veckor ångerfrist på glocalnet. Om man ringer till BBB får man det på 2 veckor. BBB har, i vart fall i mina öron, ett bättre rykte än glocalnet Nu vet ni vad som gäller - bara att göra det val man personligen föredrar... Citera
me_too Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kostnad med telefoni ring så mycket du orkar.. 283kr i månaden.. Detta avser bara telefonin eller? Kan inte hitta erbjudandet överhuvudtaget... Det är i vart fall inte inkluderat bredband om nån nu trodde det. Citera
Skanke Postad 21 November , 2006 Rapport Postad 21 November , 2006 Kostnad med telefoni ring så mycket du orkar.. 283kr i månaden.. Detta avser bara telefonin eller? Kan inte hitta erbjudandet överhuvudtaget... Det är i vart fall inte inkluderat bredband om nån nu trodde det. nej fel av mig... lägg på 115.... Citera
Recommended Posts