Gå till innehåll

NLT - Nötfärgen på parad bräda


kydyl

Recommended Posts

Partypokers $25NL bord. Ganska tajt överlag på bordet.

 

***** Hand History for Game 1524900843 *****

0/0 TexasHTGameTable (NL) - Tue Feb 01 10:41:39 EST 2005

Table Rub It In (Real Money) -- Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: bax_ax ( $21.15)

Seat 2: Elpanavic ( $28.8)

Seat 3: Petrusl ( $45.7)

Seat 4: birdmanbird ( $78.3)

Seat 5: Joker66 ( $24.5)

Seat 6: Pottzor ( $29.9)

Seat 7: BlindBoarder ( $22.75)

Seat 8: dcuttell ( $21.3)

Seat 9: kydyl123 ( $39)

Seat 10: pottie1 ( $7.25)

kydyl123 posts small blind (0.25)

pottie1 is sitting out.

bax_ax posts big blind (0.5)

 

** Dealing down cards **

Dealt to kydyl123 [ A :club: , K :spade: ]

Elpanavic folds.

Petrusl folds.

birdmanbird folds.

Joker66 folds.

Pottzor folds.

BlindBoarder folds.

dcuttell calls (0.5)

Höjer till 4bb, inte så mycket att snacka om här va?

kydyl123 raises (1.75) to 2

bax_ax calls (1.5)

dcuttell folds.

 

** Dealing Flop ** : [ J :club: , 5 :club: , 5 :diamond: ] ($4,5)

Jaha, ett par på brädan och ingen träff för mig. Väljer att göra ett litet bet för att se var jag står och om han inte träffat något är ju chansen stor att jag vinner potten

kydyl123 bets (2)

bax_ax calls (2)

 

** Dealing Turn ** : [ 7 :club: ] (~$8)

Han callade och kortet hjälper mig inte alls, förutom att ge ett flushdrag, väljer att checka och hoppas på gratis river

kydyl123 checks.

bax_ax checks.

 

** Dealing River ** : [ T :club: ] (~$8)

Nu sitter flushen. Han har varit väldigt passiv hittills i handen så jag tror inte att han har kåken och drar iväg ett pottbet.

kydyl123 bets (8)

bax_ax raises (16) to 16

Raisen här får en ju att tänka men då han varit så passiv på tidigare gator så tror jag att han har en lägre flush och callar

kydyl123 calls (8)

 

** Summary **

Main Pot: $38.5 | Rake: $2

Board: [ Jc 5c 5d 7c Tc ]

bax_ax balance $39.65, bet $20, collected $38.5, net +$18.5 [ Js Jh ] [ a full house, Jacks full of fives -- Js,Jh,Jc,5c,5d ]

kydyl123 balance $19, lost $20 [ Ac Ks ] [ a flush, ace high -- Ac,Jc,Tc,7c,5c ]

 

Ja, Är det nån som har någon ide om hur en sån här hand ska spelas. Borde jag ha checkat rivern också även då jag fick högsta färgen. Det känndes iaf inte som att jag kunde lägga mig när han höjde iaf eftersom chansen fanns att han också bara hade haft en flush. Kan ju tillägga att killen spelat ganska tight preflop innan men efter floppen är det svårt att säga hur han brukade bete sig.

Slutsatsen är väl att jag gick rakt in i fällan i alla fall, frågan är ju bara om det inte fanns nån väg ut eller om jag borde klarat mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är väl inte speciellt mycket och göra jag hade inte tvekat en skund och syna den handen och hoppats på att han hade kung hög färg. Fast samtidigt att han skulle syna det preflop bettet med QK om han var tight preflop känns väl inte för troligt fast han kan ju samtidigt ha KK QQ.

 

 

Glömde säga att jag tycker det är smart och betta rivern då han troligtvis synar med färgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordningsfråga:

Kan man kalla A-hög färg med parad bräda för nötfärg? (ja "kan" kan man väl men är det rätt uttryck?)

 

Jag har för mig att det som förtjänas att kallas "nöt" är det högst möjliga handen som man kan ha i ett visst läge (preflop,flop,turn & river).

 

Till saken:

Oerhört farligt med parad bräda och färg/färgdrag (där du i detta fall drog dött). Det sura är att han ju bara synar ditt bet på floppen, hade du fått omslag så hade ju du kunnat lägga dig redan där.

 

Slutsats:

Vad lärde vi oss av mitt inlägg som vi inte redan visste?

Svar: Inte ett skit! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordningsfråga:

Kan man kalla A-hög färg med parad bräda för nötfärg? (ja "kan" kan man väl men är det rätt uttryck?)

Det finns två sätt att använda nötuttrycket. Dels för att enbart beskriva bästa möjliga handen och dels för att beskriva bästa möjliga handtypen. Till exempel: "Jag hade fyrtal i ess" respektiv "Jag hade nöthögkortet, klart jag synade!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordningsfråga:

Kan man kalla A-hög färg med parad bräda för nötfärg? (ja "kan" kan man väl men är det rätt uttryck?)

Det finns två sätt att använda nötuttrycket. Dels för att enbart beskriva bästa möjliga handen och dels för att beskriva bästa möjliga handtypen. Till exempel: "Jag hade fyrtal i ess" respektiv "Jag hade nöthögkortet, klart jag synade!"

 

Det betyder alltså i detta fall att det är berättigat att säga att kydyl123 har nötfärgen medans bax_ax hade nötkåken och nötterna är :heart: 5 :spade: 5.

 

Då lärde jag mig något idag å då ;) Tack för det snabba svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På floppen säger du att du gör ett litet bet för att veta vart du står. Vet du inte det när han synat då? För om du tror att han sitter på ett par så verkar det ju lite optimistiskt att tro at han ska syna ett pottbet på en fyra-i-färg-bräda.

 

Nja, jag tycker inte jag får nån speciell information han kan ju också jaga färg eller slöspela en triss tex. Jag hade ju mycket hellre fått en höjning (ja helst en fold), då är det ju betydligt lättare att placera fi på en hand tycker jag.

Men det är väl rätt att jag borde inse att kåken är trolig där.

 

 

För övrigt så var inte rubriken mitt val, den var nått med högsta färgen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder alltså i detta fall att det är berättigat att säga att kydyl123 har nötfärgen medans bax_ax hade nötkåken och nötterna är :heart: 5 :spade: 5.

Nej, nu är du ute och cyklar lite. 55 ger nötfyrtalet - 98c är de riktiga nötterna.

 

Var ju det han menade ;) Bax_ax hade nötkåk medans de absoluta nöt korten (på floppen då) var ovan nämda ;) Medans på River är 98c nöt korten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl rätt att jag borde inse att kåken är trolig där.

Det var inte så mycket det jag tänkte på som vad du hoppades skulle syna när du bettade pott på rivern. Det räcker ju inte med att väldigt säkert ha bäst hand när man valuebetar.

 

För övrigt så var inte rubriken mitt val, den var nått med högsta färgen

Ingen får bestämma rubrik själv på den här siten, så det var inte direkt någon överraskning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är väl rätt att jag borde inse att kåken är trolig där.

Det var inte så mycket det jag tänkte på som vad du hoppades skulle syna när du bettade pott på rivern. Det räcker ju inte med att väldigt säkert ha bäst hand när man valuebetar.

 

Aha, missförstod innan.

Ja det var ju faktiskt en intressant fråga. För att det ska vara nån vits ska ju en sämre hand syna. Tänkte nog inte så mycket på det faktiskt. Men om man tänker på det så här i efterhand är det väl egentligen bara en kåk och en sämre flush (kung eller möjligen dam-hög) som skulle synat. ok, lite fler händer om det var en riktig tomte men det var inte så troligt då han spelat ganska tajt preflop. Så på det hela taget var nog betet ganska dåligt. Bättre hade varit att betta 1/2 eller 1/3 pot som även låter 2 par och trissar samt alla flushar att calla.

 

Fixar citatet.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder alltså i detta fall att det är berättigat att säga att kydyl123 har nötfärgen medans bax_ax hade nötkåken och nötterna är :heart: 5 :spade: 5.

Nej, nu är du ute och cyklar lite. 55 ger nötfyrtalet - 98c är de riktiga nötterna.

 

Shit vilken dålig read jag gjorde av brädan.. Såg inte Stragtflushmöjligheten... Kryper tillbaka in i skalet o skäms lite..:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...