Gå till innehåll

Sköta pokerekonomin


Ludas

Recommended Posts

Hej alla,

jag har spelat poker i ca. ett halvår på nätet och är nu uppe i ca. 1000$(började med 25$ signup på bet24). Den sista månaden har jag tjänat ca 500$ av dessa 1000$ (efter att jag bytte till Full tilt) så man kan nog säga att jag precis har kommit över kullen och att det börjar rulla på allt bättre. Jag spelar 0.25/0.50$ NL Hold'em och har ännu inte plockat ut ett öre. Jag pluggar heltid så jag kan max spela 2 timmar om dagen och vill bara ha detta som en liten extra inkomst. Jag undrar följande.

Är 1000$ en bra bas att ligga på så att jag kan plocka ut alla vinster över detta belopp en gång i månaden eller borde jag ha mer än så för att gå säker? Ska jag spara ännu mer tills jag e uppe i 2000-3000$ och gå upp en nivå eller är detta inte lönt med tanke på hur lite jag spelar?

Tack för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000$ är 20 inköp på 025/050 och man brukar väl säga att man ska minst ha 30 inköp på den blinds man spelar. Alltså fattas du 500$ redan där. Sen hade jag försökt att spela upp mig till 3000$ och spela 05/1, sen där kan du plocka ut allt över 3000$ om du känner för det. Men det bästa är väl att försöka låta rullen vara, om du nu kan det, och försöka avancera hela tiden. Men det är upp till person till person, och eftersom du pluggar kan det vara ganska svårt, eftersom det krävs några timmar.

 

Det är vad jag tycker iaf.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser