Elvis Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Är det någon här som känner till vilka svenska spelföretag som finns? Jag tänker nu inte på poker utan på spel till PC/Xbox/Playstation. Jag känner till Jadestone i Stockholm och Starbreeze i Uppsala. Vilka fler finns det? (Jag är mest ute efter större företag, inte källarföretag som gjort något webbspel till någon statlig myndighet ingen hört talas om. ) Citera
Nusseman Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 dice (digital illusions) är väl hyfsat stora? Citera
Matteprof Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 dice (digital illusions) är väl hyfsat stora? Ja framförallt nu när de är under uppköp av amerikanska EA, en av världens största speltillverkare. Uppköpet har varit lite kontroversiellt hos aktieägarna men storägarna har accepterat budet och EA har över 50% i allafall. Citera
Sefors Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Är det någon här som känner till vilka svenska spelföretag som finns? Jag tänker nu inte på poker utan på spel till PC/Xbox/Playstation. Jag känner till Jadestone i Stockholm och Starbreeze i Uppsala. Vilka fler finns det? (Jag är mest ute efter större företag, inte källarföretag som gjort något webbspel till någon statlig myndighet ingen hört talas om. ) Paradox Entertainment. Daydream. Massive. Citera
Animaniac Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Avalanche Studios, Amuze... Söker du jobb, och i såfall, vad för tjänst? Vi behöver modellerare och PS2-programmerare på avalanche... Samt att vi naturligtvis behöver fler spelare om vi ska dra igång lite efter-jobbet-poker Citera
Recommended Posts