-_- Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 35 spelare kvar, 500 från början. Helt säker jag har bäst hand på rivern.. Är det ett bra valuebet? Full Tilt Poker Game #1274400916: $18,000 Guarantee (8570057), Table 25 - 1000/2000 Ante 250 - No Limit Hold'em - 22:25:37 ET - 2006/11/19 Seat 1: Italianman45 (68,442) Seat 2: rammerjr (54,298) Seat 3: mac28F (28,952) Seat 4: 808Ninja (45,860) Seat 5: ziv33 (38,916) Seat 6: LooseDog (42,386) Seat 7: ROCKYBOYY (68,898) Seat 8: PATN1TROF (50,170) Seat 9: tiltskuja (42,475) Italianman45 antes 250 rammerjr antes 250 mac28F antes 250 808Ninja antes 250 ziv33 antes 250 LooseDog antes 250 ROCKYBOYY antes 250 PATN1TROF antes 250 tiltskuja antes 250 mac28F posts the small blind of 1,000 808Ninja posts the big blind of 2,000 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to tiltskuja [Kh 7h] ziv33 folds LooseDog folds ROCKYBOYY folds PATN1TROF: what the ##!% was that call Clownninja?? PATN1TROF folds tiltskuja raises to 6,225 Italianman45 folds rammerjr folds mac28F folds 808Ninja calls 4,225 *** FLOP *** [9c Qs 7d] 808Ninja checks tiltskuja checks *** TURN *** [9c Qs 7d] [6s] 808Ninja checks tiltskuja checks *** RIVER *** [9c Qs 7d 6s] [3c] 808Ninja checks tiltskuja bets 4,000 808Ninja calls 4,000 *** SHOW DOWN *** tiltskuja shows [Kh 7h] (a pair of Sevens) 808Ninja mucks tiltskuja wins the pot (23,700) with a pair of Sevens *** SUMMARY *** Total pot 23,700 | Rake 0 Board: [9c Qs 7d 6s 3c] Seat 1: Italianman45 folded before the Flop Seat 2: rammerjr (button) folded before the Flop Seat 3: mac28F (small blind) folded before the Flop Seat 4: 808Ninja (big blind) mucked [As Th] - Ace Queen high Seat 5: ziv33 folded before the Flop Seat 6: LooseDog folded before the Flop Seat 7: ROCKYBOYY folded before the Flop Seat 8: PATN1TROF folded before the Flop Seat 9: tiltskuja showed [Kh 7h] and won (23,700) with a pair of Sevens Efteråt kändes de som kanske smartare att försöka få bort honom så inte hela bordet ser att jag höjer med K7 i tidig position... Vad ska man värdera högst? Citera
RayIV Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Låt honom betala för att se din hand. 4000 in i knappt 16000 känns på tok för lite. Åtminstone det dubbla säger jag. Vad gäller värderingen mellan att få betalt samt ge ut info om vad man höjer upp så är det ju en balansgång. Jag skulle hellre gå miste om 2bb än att visa upp K7 där. Citera
Hjort Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Efteråt kändes de som kanske smartare att försöka få bort honom så inte hela bordet ser att jag höjer med K7 i tidig position... Det bör ju vara helt irrelevant för ditt beslut. Dels kommer du inte spela så väldigt många händer till med de här spelarna, dels kommer en del av dem inte lägga märke till det, dels kommer en hel del inte förstå att anpassa sig till informationen korrekt, dels kommer det inte nödvändigtvis dyka upp några situationer där de kan anpassa sig till informationen. Inget du över huvud taget ska tänka på alltså. Det är lite löjligt att vara helt säker på att du har bäst hand, men om du är säker på att ett bet är värde så är det en no-brainer. Att beta för att få loss honom i en sån situation är 100% dåligt, inga undantag. Vad gäller värderingen mellan att få betalt samt ge ut info om vad man höjer upp så är det ju en balansgång. Jag skulle hellre gå miste om 2bb än att visa upp K7 där. Nej, det är ingen balansgång. Citera
-_- Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Postad 20 November , 2006 Efter 2h på samma bord som kille plus tidigare turneringar så brukar jag få rätt bra read på folk och så länge han inte byter mönster helt o hållet så leder jag här.. men okej.. hur mkt ska man valuebetta då tycker ni för att få betalt av A high. I detta fall kändes de inte som han skulle syna mkt mer.. Citera
Hjort Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Givet att dina premisser (alltså read, etc) så tycker jag att det är ett ok bet. Iom att du höjt utg så kan du ju inte ha särskilt många händer att bluffa med, alltså kan du inte heller beta så väldigt högt eftersom det kostar dig i antal värdebet du kan göra. Efter 2h på samma bord som kille plus tidigare turneringar så brukar jag få rätt bra read på folk och så länge han inte byter mönster helt o hållet så leder jag här.. Märker du hur det inte är samma sak som "100% bäst hand". Jag tror också du överskattar antal händer du fått användbar information om hans spel och underskattar hur mycket dagsform kan variera. Jag håller med om att du oftast leder här, men att det nästan är alltid är rätt mycket mer tveksamt. Citera
RayIV Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Det bör ju vara helt irrelevant för ditt beslut. Dels kommer du inte spela så väldigt många händer till med de här spelarna, dels kommer en del av dem inte lägga märke till det, dels kommer en hel del inte förstå att anpassa sig till informationen korrekt, dels kommer det inte nödvändigtvis dyka upp några situationer där de kan anpassa sig till informationen. Inget du över huvud taget ska tänka på alltså. Det är 35 spelare/4 bord kvar och även om han hänger kvar ett tag i turneringen bör han få spela 100% av kvarvarande händer mot åtminstone några från det här bordet. Jag kan bara tala för mig själv men när jag lirar turneringar i slutskeden är ungefär det enda jag bryr mig om att hålla koll på hur ofta folk höjer först in och eventuellt vilka händer de gör det med. Har jag dessutom anständig stack spelar jag rätt hårt mot folk som uppenbart tycker om att sno blinds. Vad gäller värderingen mellan att få betalt samt ge ut info om vad man höjer upp så är det ju en balansgång. Jag skulle hellre gå miste om 2bb än att visa upp K7 där. Nej, det är ingen balansgång. Det måste väl vara högst individuellt? Jag själv skulle hata att visa upp K7 i en sån här situation och därigenom ta någorlunda betalt för att en något större stack eventuellt kan väga upp den information man givit. Citera
greywolf Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Jag kan inte se hur det någonsin kan vara rätt att ge upp 2BB mot att slippa visa att man höjt upp K7. Enlighten Us! Som hjort säger så ger vi upp information men dels förstår dom inte alltid att använda information/alternativ använder den på ett felaktigt sätt. dels är det inte säkert att vi komma spela mot dom här spelarna så länge till dels är det inte säkert att dom kommer att ha någon möjlighet att använda information övh. Dels om det nu är kompetenta spelare som sitter på vårt bort/railar det medan dom lirar på ett annat bord så är det troligt att dom håller någurlunda koll på hur vid/snäv HD vi kan tänkas ha mtp hur ofta vi höjer från olika positioner. Dels är det ju inget som stoppar oss från att ändra växel om det nu är så att dom skulle faktiskt ändra sitt spel pga av att vi har blivit fångade med att höja K7 före floppen. Citera
RayIV Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Kanske är det bara jag som är paranoid och hela tiden tänker att storebror ser mig. Huruvida det är värt 2BB eller inte beror helt ju klart (för mig alltså, jag har fått klart för mig det är irrelevant för er del(?)) på hur djupa stackar vi har osv. Svårt att sätta en gräns mensituationen i exemplet ligger nog där i krokarna. Jag vet att jag själv gillar att hugga så frekvent som möjligt mot folk som verkar lite väl glada i att sno åt sig blindsen. Jag antog att många av motståndarna tänkte likadant och då får man rimligen ett helvete i fortsättningen om man vill fortsätta sno ostört. Så - för egen del kan jag gärna avvara de där extra chipsen för möjligheten att fortsätta roffa åt mig blinds så ostört det bara går. Sen att vi kanske inte kommer spela mer mot samma motståndare är ju bara osanning när det är 35 pers kvar. Citera
Recommended Posts