Plinga Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 No Limit Holdem Extreme Turbo SnG Blinds: $640/$1280 3 players Button: t1120 Hero: t1360 BB: t2520 Pre-flop: (3 players) Hero is SB with 7:spade: 3:diamond: Button folded, Vilka händer kan jag syna med här? BB kommer förhoppningsvis att syna (väldigt ofta) nästa hand. Strukturen är 70/30 Citera
atopia Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Om du till 90% är säker på att han synar så är det kanske dumt att chansa. Sannoliketen att du får en bättre hand i nästa giv är ganska stor Så skulle jag tänka, men jag är ny på SnG. Citera
Gäst Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 Har svårt att tänka mig hur chipleaderna ska kunna ge kortisen en walk nästa hand eftersom det skiljer så lite i chips. Därav foldar jag rätt friskt här, särskilt med 73. Citera
Plinga Postad 19 November , 2006 Författare Rapport Postad 19 November , 2006 Har svårt att tänka mig hur chipleaderna ska kunna ge kortisen en walk nästa hand eftersom det skiljer så lite i chips. Därav foldar jag rätt friskt här, särskilt med 73. Jo, frågan är hur mkt equity jag behöver mot en random hand här för att syn ska vara rätt? 60%? Citera
hansolo Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 ja tänker om vi raisar all-in och BB foldar så dubblar vi upp med tanke på blindsen...om vi pushar och vinner så dubblar vi också upp.. så med tanke på vad som kan hända i nästa giv så hade jag nog pushat motvilligt här....eftersom BB bara har dubbelt så mycket som vi så kan han knappast syna med mer än 20% av HD ungefär. Citera
Roberteriksson Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 ja tänker om vi raisar all-in och BB foldar så dubblar vi upp med tanke på blindsen...om vi pushar och vinner så dubblar vi också upp.. så med tanke på vad som kan hända i nästa giv så hade jag nog pushat motvilligt här....eftersom BB bara har dubbelt så mycket som vi så kan han knappast syna med mer än 20% av HD ungefär. Kan bli svårt att få lägg av BB när vi knappt har råd med stora blinden dock... Citera
Recommended Posts