Gå till innehåll

SnG - SH, extrema shortstacks på bubblan


Plinga

Recommended Posts

No Limit Holdem Extreme Turbo SnG

Blinds: $640/$1280

3 players

 

Button: t1120

Hero: t1360

BB: t2520

 

 

Pre-flop: (3 players) Hero is SB with 7:spade: 3:diamond:

Button folded,

 

Vilka händer kan jag syna med här? BB kommer förhoppningsvis att syna (väldigt ofta) nästa hand.

 

Strukturen är 70/30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tänka mig hur chipleaderna ska kunna ge kortisen en walk nästa hand eftersom det skiljer så lite i chips. Därav foldar jag rätt friskt här, särskilt med 73.

Jo, frågan är hur mkt equity jag behöver mot en random hand här för att syn ska vara rätt? 60%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tänker om vi raisar all-in och BB foldar så dubblar vi upp med tanke på blindsen...om vi pushar och vinner så dubblar vi också upp.. så med tanke på vad som kan hända i nästa giv så hade jag nog pushat motvilligt här....eftersom BB bara har dubbelt så mycket som vi så kan han knappast syna med mer än 20% av HD ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tänker om vi raisar all-in och BB foldar så dubblar vi upp med tanke på blindsen...om vi pushar och vinner så dubblar vi också upp.. så med tanke på vad som kan hända i nästa giv så hade jag nog pushat motvilligt här....eftersom BB bara har dubbelt så mycket som vi så kan han knappast syna med mer än 20% av HD ungefär.

 

Kan bli svårt att få lägg av BB när vi knappt har råd med stora blinden dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...