Gå till innehåll

Ny på forumet, gammal i gemet


Silvers

Recommended Posts

  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Till saken hör att vi snackar PartyPoker. Det finns säkert fler bord där, där det är många som överbetar sina händer än på andra nätpoker-sajter.

 

Vad jag har läst här på forumet så är Partys 5/10-10/20 bland de tuffaste gamesen på de stakesen. Kanske e annorlunda nu utan amerikanare, vad vet jag.

 

Du verkar i alla fall vara väldigt bra på poker. Skulle gärna vilja vara lika bra som du. Jag undrar om du har läst någon bok om hur man ska spela och så? Har du några andra tips för att lyckas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6/10 att du går från 50 - några K dollar på 3 dagar?

 

Nope

 

Han kanske är nya Ivey :roll:

 

Vem är det? Jag tycker Dan Glimne verkar vara bäst. Har läst pokerhandboken jättemånga gånger plus att jag lärt mig väldigt mycket av hans krönikor i kvällstidningarna. Särskilt artikeln angående draghänder tyckte jag var väldigt givande.

 

(förlåt, jag är trött)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att det gick bra ett tag men sry du verkar helt vilsen

 

"Men som sagt.. Jag tycker ändå jag gjorde en bra prestation.

Att gå från $50 till $7000 på tre dagar är inte omöjligt."

 

först av allt du gick inte från 50 till 7k du gick från 50 till 0. Grejer som denna och att du seriöst tror du kan förvandla 50 dollar till 7k på 3 dagar 6 gng av 10 bevisar bara hur okunnig du är.

 

Du säger att du spelade ut de bästa 10/20 spelarna vilket jag kan lova dig att du inte gjorde, du hade tur en kort period sen bustade du

 

som sagt du överskattar din förmåga oerhört mkt som de flesta pokerspelare gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att lyckas måste man våga.. Det gäller poker och allt annat i livet.

 

Att jag förlorade mina $7000 de sista småtimmarna (då jag borde ha slutat efter sex timmars spelande) berodde mycket på att mitt omdöme var totalt borta med behov av sömn. Jag spelade lika crappit som en nybörjare (spelade nästan alla händer) och kunde lika gärna gett dem pengarna utan att spela. och detta är jag mest besviken på. Jag lovar dig, att när mitt spel väl funkar (och jag är skärpt och koncentrerad) kan jag spela ut vem som helst på 10/20-borden. Framförallt funkar underdog läget.. Jag går in med mindre pengar för att visa vekhet (sämre spel). Och detta får dem flesta överbetare bita i det sura äpplet för. Jag spelar tight och koncist beroende på mina medspelare. Och analyserar händer för att pejla in all-ins. Det finns massor med möjligheter när det gäller underdog-läge.. Att cold-cala en höjning funkar som sagt bäst för att dölja sin hand och få en vanlig överbethöjning. Sen ska man inte överskatta high-stack, och man kan gärna spela suited straightdragshänder någon gång var tionde hand. Speciellt emot high-stack spelare och överbetare (de du vet höjer rejält efter flopp). Jag brukar även nästan alltid cold-calla med par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju en skön inställning iaf: "Jag lovar dig, att när mitt spel väl funkar (och jag är skärpt och koncentrerad) kan jag spela ut vem som helst på 10/20-borden..."

 

Vad får dig att tro att du kan spela ut alla nötgrinders?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag förlorade mina $7000 de sista småtimmarna (då jag borde ha slutat efter sex timmars spelande) berodde mycket på att mitt omdöme var totalt borta med behov av sömn. Jag spelade lika crappit som en nybörjare (spelade nästan alla händer) och kunde lika gärna gett dem pengarna utan att spela. och detta är jag mest besviken på. Jag lovar dig, att när mitt spel väl funkar (och jag är skärpt och koncentrerad) kan jag spela ut vem som helst på 10/20-borden. Framförallt funkar underdog läget.. Jag går in med mindre pengar för att visa vekhet (sämre spel). Och detta får dem flesta överbetare bita i det sura äpplet för. Jag spelar tight och koncist beroende på mina medspelare. Och analyserar händer för att pejla in all-ins. Det finns massor med möjligheter när det gäller underdog-läge.. Att cold-cala en höjning funkar som sagt bäst för att dölja sin hand och få en vanlig överbethöjning. Sen ska man inte överskatta high-stack, och man kan gärna spela suited straightdragshänder någon gång var tionde hand. Speciellt emot high-stack spelare och överbetare (de du vet höjer rejält efter flopp). Jag brukar även nästan alltid cold-calla med par.

 

Jag ska bara fråga en gång: är du ett troll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett troll? :lol:

 

Jag menar bara att poker mer handlar om tur än skicklighet.

Jag kan inte spela ut alla, bara de som går att spela ut i rätt situation.

 

Jag ska ge ett annat tips.. Ibland vekspelar jag för att medspelare ska tro jag är nybörjare (då kan jag köra vad som helst och kanske i första läget spela många händer) för att i några händer senare bli överbettad av någon som gick på bluffen. Allt handlar om att övertyga motståndaren om att han bedömer situation rätt, och spelar därefter. Sen har du pengarna i din hand. Jag spelar aldrig osäkra händer eller går all-in om jag inte är tvärsäker på vad medspelaren har för händer före flopp. Och jag jagar aldrig korten om inte procenten är hög för färg och stege och potten är tillräckligt hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst vill jag betona att jag inte är något mattegeni. Ändock tycker jag mig se något skumt här.

 

Du säger att du 6 av 10 gånger (6/10) klarar att gå från 50$ till några K$ på 3 dagar. Väldigt imponerande måste jag säga.

 

Egentligen förstår jag inte varför du lägger tid på att skriva det här inlägget. Finns ju guld å gröna skogar att skörda på party poker med din strategi.

 

Du förlorar alltså 50$ 4 gånger av 10. Det motsvarar 200$.

Men Hela 6(!) av tio gånger klarar du att få upp dina 50$ till 7000K$.

6*7 = 42.

 

42 000 $ +

200 $ -

 

=

41 800$

 

Ser fan lönsamt ut. Ska också börja köra såhär.

 

Och analyserar händer för att pejla in all-ins. Det finns massor med möjligheter när det gäller underdog-läge.. Att cold-cala en höjning funkar som sagt bäst för att dölja sin hand och få en vanlig överbethöjning. Sen ska man inte överskatta high-stack, och man kan gärna spela suited straightdragshänder någon gång var tionde hand.

 

Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett troll? :lol:

 

Jag menar bara att poker mer handlar om tur än skicklighet.

Jag kan inte spela ut alla, bara de som går att spela ut i rätt situation.

 

Jag ska ge ett annat tips.. Ibland vekspelar jag för att medspelare ska tro jag är nybörjare (då kan jag köra vad som helst och kanske i första läget spela många händer) för att i några händer senare bli överbettad av någon som gick på bluffen. Allt handlar om att övertyga motståndaren om att han bedömer situation rätt, och spelar därefter. Sen har du pengarna i din hand. Jag spelar aldrig osäkra händer eller går all-in om jag inte är tvärsäker på vad medspelaren har för händer före flopp. Och jag jagar aldrig korten om inte procenten är hög för färg och stege och potten är tillräckligt hög.

 

Till en början tyckte jag det här var en någorlunda seriös tråd. Det tycker jag inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara för mig hur detta går ihop?

 

Om hur många gånger Silvers kan fövandla $50 till $7000.

I mitt fall rör det sig nog om 6/10 försök

 

Jag menar bara att poker mer handlar om tur än skicklighet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du 6 av 10 gånger (6/10) klarar att gå från 50$ till några K$ på 3 dagar. Väldigt imponerande måste jag säga.

 

Jag sa inte att jag lyckas nå de summorna varje gång.

Men jag hamnar alltid på plus. Och många gånger når jag 10000 kr (men itne alltid).

 

Det är i vart fall mitt spel, och det funkar för mig allt som oftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej det funkar ju uppenbarligen inte alls för dig då du förlorar allt så småningom och måste börja om

 

Tyvärr blev det så denna gång. Vilket jag ångrar.

Jag brukar alltid ta ut efter lite nedgång, denna gång gjorde jag inte så.

Jag var helt enkelt för trött med dimmat omdöme. Att bara ta ut

$4000 hade varit en stor förtjänst.

 

Men samtidigt, lätt färtjänat lätt förgånget.. Man ska inte gräma ner sig över detta utan lära sig av det och inte göra samma misstag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ska man säga?

Du ville ha lite råd har jag för mej...

 

Men vilka råd?

 

Om du är så duktig (vilket är orelevant eftersom poker handlar mer om tur tydligen enl. dej själv) så är det bara att köra på.

 

Har lite pokernicks förslag:

 

Erik321

T(N)LK

Mighty Hansen

Jesus

Fast_Eddy

KLONKELIKLONK

 

 

.....vet inte varför jag orkar?

-Är lite tiltad antar jag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Men jag har fått goda råd som jag tar med mig. Funderar nu på att bygga upp en bankrulle som jag absolut inte får spela bort. Problemet med mig är att jag blir så nonchalant när jag väl vinner stort och skinnar många.

 

Måste försöka att se allvaret och vara fokuserad hela vägen ut.

Jag tror jag börjar se fördelarna med bankrulle och att spela på en lägre nivå än jag gjort. Det hade ju de där $7000 mer än väl räckt till för. På t.ex. $100-borden eller $200-borden.. T o m $ 600-borden. Jaja, bara att ta nya tag o komma igen. Det är ju det som är spännande med poker, att börja från scratch o jobba sig upp. En utmaning jag lätt tar!

 

Tack för råden mina herrar!

Ses på spelborden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki oki, jag tar tillbaka de där om att det mera handlar om tur än skicklighet. Man måste faktiskt kunna spela de bra händerna för att få ut så mycket som möjligt av medspelaren. Det är väl det som är skicklighet, antar jag. Sen är det ju inte fyskam att få de rätta korten vid rätt tillfälle, t.ex. när en medspelare tiltar och callar högt och går med på det mesta.

 

Väl mött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roligaste i hela tråden är att han fortfarande inte fattar att de är precis sådana som han som alla HS spelare kapitaliserar på. Folk som med massa tur lyckas att från ingenting få ihop en liten slant på de lägre borden för att sedan pröva lyckan på de höga borden.

Dessa människor är så otroligt naiva, resultat orienterad och saknar all verklighetsuppfattning rörande sitt eget spel att de är skrämande. Antalet händer som OOP har spelat i hela sitt liv tar ett heltidsproffs till sig på mindre än en vecka; Den pokerteoretiska kunskap som dom bästa besitter är helt utanför OOP tankesfär; Ta sedan in aspekter som rutin, logiskttänkade och psykologi... Så torde alla in se hur otroligt mycket OOP är ute och cyklar.

 

Att killen sen uttrycker sig på ett sätt som han vore självaste BLD, Zweig, Lodden eller någon annan stor stjärna får mig att tilta sönder. Skulle va ett sant nöje att få gula denna människa för all framtid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...