Jonasson Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Jag satt och lirade nätpoker och plockade upp A–10 i klöver. På floppen kom sedan J–Q–K i klöver. Jag har alltså floppat en royal straight flush. Hur stor är chansen att man gör det? Svar: Grattis till den mirakelfloppen! Du hade 0,005% chans, motsvarande cirka 1 på 20 000, att dra in den floppen med den starthanden. Du har inte funderat på att rama in de spelkorten och hänga dem på väggen?, säger Dan Glimne, författare och spelexpert. En annan fråga på sidan...hur hänger man upp spelkort från internet på väggen. menar han att han skulle ta kort på skärmen när han träffa floppen o skriva ut Glimne då, i internetpoker har man inte riktiga kort... Eh.... prt scr kanske men vad vet jag... Citera
Jakeowich Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Skulle vilja se honom lira, finns det nåt man kan hitta på nätet? eller köpa? Som det känns viker han ju allt annat än nötter o räknar fel titt som tätt,vore kul att se ett klipp eller så i nån turre han deltagit i Det är faktiskt inte så speciellt. Han har aldrig vunnit när jag har varit med, men han är dock väldigt trevlig. Avdelning: övrigt och full. Citera
Ruterkung Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Skulle vilja se honom lira, finns det nåt man kan hitta på nätet? eller köpa? Som det känns viker han ju allt annat än nötter o räknar fel titt som tätt,vore kul att se ett klipp eller så i nån turre han deltagit i ´ Jag har mött honom en gång och han är lika dålig som man kan tro... Citera
thestonk Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Men han har rätt i en sak i alla fall, han är författare och spelexpert. Och det kan ingen ta ifrån honom. Jag har mött honom en gång och han är lika dålig som man kan tro... Citera
thefman Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Hahaha han är ju så jäkla slut i skallen! Roligaste Glimne-jiddret är väl i pokermiljonen för ett år sedan när någon gick allin pre och mötte nån hand som totaldominerade och glimne fäller kommentaren: "han kan ju alltid få straightflushen!" Dock börjar han bli bättre på det där och lägger till "visst den är avlägsen men den KAN komma". (8 Citera
sympathetic Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 ...han är författare /.../ och det kan ingen ta ifrån honom. Om du kallar att översätta andras verk och kalla det eget så är han väl författare Citera
thestonk Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Källa? Själv har jag bara läst om det på vissa forum, men aldrig sett eller gjort någon faktisk sammanställning över översättningarna. Sedan har jag bara läst en av hans böcker, Pokerhandboken, så jag kan egentligen bara prata om den. Om du kallar att översätta andras verk och kalla det eget så är han väl författare Citera
Loveless Postad 18 November , 2006 Rapport Postad 18 November , 2006 Finns någon gammal tråd här där Hjort (har jag för mig) visar på två utdrag ur pokerhandboken och TOP, där allt är samma, till och med korten i exemplet. Sen kan man ju faktiskt ge Glimne cred för de andra böckerna han skrivit, och har ju gjort en del saker åt Alga så spelexpert kan han väl också kallas. Räcker ju bara att kolla in reglerna för Svea Rike för att inse vilken lömsk räv han är egentligen. Citera
Recommended Posts