Gå till innehåll

NLT - live, AJo i knepig sits

Recommended Posts

Postad

Du har 12k, MP har 9, SB har 15 och BB har runt 8k.

Du sitter UTG +2 med AJo o höjer till 550 med 100/200-25 blinds.

du får tre syner MP1, SB o BB, floppen kommer 58K , alla i klöver, rundcheck

Turn K i hjärter.

Bordets tightaste spelare, en ung kille som knappt spelat en hand bettar ut 1300, i 2500 potten, han satt i BB.

Du har en oträffad AJo utan färgdrag, vad gör du?

Postad

Stackdjup? Vad är MP1 och SB för killar/tjejer då?

Om den tighta unga killen har triss och du slår om, foldar han då av rädslan för din bluffade färg? Om han har färg foldar han av rädslan för din bluffade kåk? Vilken HD kan den tighta killen ha som kallsynar en höjning i BB? Skulle han slowspela K8/88/55 på floppen av rädsla för färg och börjar mjölka nu?

Många frågor men det måste man väl ställa om du vill ge dig ut på äventyr tom utan drag i den här handen mot bordets tightaste kille :)

Om han är übertight så vågar han väl bara betta med färdig hand kanske, jag skulle folda.

Postad
UTG+2 synar och träffar J på river. BB (Djens) betar ut på river, UTG+2 synar och avslöjar Djens missade semi-bluff.

Aha är det en bakvänd klassiker där Djens vill höra att UTG+2 gjorde en tomtesyn på turn? :)

Ja är det som sansrom säger och jag tyckte UTG+2 som jag trodde var Djens skulle folda så är det tomtigt(kommer det med i påkerordboken?) spelat. Han hade kanske en grymt tillförlitlig tell på dig...

Postad
Mer att UTG+2 och resten av fältet foldade och jag inte visade upp min J6o :D:heart:

jahapp foldade du me då på hans turn bet

och hade du inte nyss A,J????

eller hade Sansrom A,J och synade dig?? hade den unga snygga pojken KK och la upp ett fyrtal i pannan på dig?? Gissar han Bara eller var han me i potten och talar sanning??Vem vet vad här och vem hade esset i rockärmen??

Kort sagt,Jag hänger ej med i denna tråd alls och hoppas någon invigd kan förklara

EDIT ok kikade igen och ok Djensa hade J,6 och bluffade e de rätt?.och A.J handen då?? Visste du att någon satt på den efteråt eller e den bara påhittad? och varför just A,J utan färgdrag ..den e ju inte alls spännande me dessa kort på bord och va var de 4 spelare va..inte så svår att kasta va?

Postad
Mer att UTG+2 och resten av fältet foldade och jag inte visade upp min J6o :D:heart:

eller hade Sansrom A,J och synade dig?? hade den unga snygga pojken KK och la upp ett fyrtal i pannan på dig?? Gissar han Bara eller var han me i potten och talar sanning??Vem vet vad här och vem hade esset i rockärmen??

Kort sagt,Jag hänger ej med i denna tråd alls och hoppas någon invigd kan förklara

Men hur mycket ahr du förlorat?

Gg , Wp.

tyty

Postad

Men hur mycket ahr du förlorat?

Gg , Wp.

tyty

Tack Djensa bra svar på min fråga nu fattar jag allt

Postad

Lixom, hur svårt äre att fatta då, läs vad sansrom skrivit. sne läser du mitt svar på det.

Ta da. Grattis, bra spelat.

den unga snygga pojken

Det enda du förstått rätt, ty ty.

Postad
UTG+2 synar och träffar J på river. BB (Djens) betar ut på river, UTG+2 synar och avslöjar Djens missade semi-bluff.

E du me nu Djens?

Sansrom vet nått som vi andra inte vet eller hur?

Sansrom vet var du satt

Sansroms historia slutar dock annorlunda än din...det är det jag inte fattar.

om ditt svar är att resten foldade och du inte visade J6.

hans att han synade ned mig me A,J

Kalla mig trög/puckad eller vad du vill