u_goran Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Hej alla glada fiskare... Har tänkt o börja grinda sit n gos för att bygga upp en rulle till nl200/nl400 eftersom jag ser mig som en stabil cg spelare på de nivåerna... jag orkar däremot inte sitta på "low limit" cg borden p g a allt fiskande och ologiskt spel vilket gör d roliga mkt tråkigare... Har tänkt att börja från "botten" med sit n gosen dvs $10+1..hade tänkt o stoppa in 330$ o köra 2 bord åt gången... Jag skulle behöva tips o råd angående tre saker.. Är min bankrulle stor nog? och.. eftersom jag nästan bara har spelat cg så vet jag inte vilken site som skulle passa bäst(asså med bra value)? Tack på förhand..skulle verkligen behöva råd av de lite erfarna här på PF (Ni får ursäkta om jag har skrivit lite slarvigt) Citera
PaleRider Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Bankrullen funkar om du är en vinnande sng:are. PokerStars och FullTilt har bra värde och trafik. Vad är den tredje saken du undrar? Att säga "jag orkar däremot inte sitta på 'low limit' cg borden p g a allt fiskande och ologiskt spel vilket gör d roliga mkt tråkigare" är väl ett klassiskt loserargument. Kan du inte vinna på låga nivåer bör du inte ha så höga förhoppningar att krossa högre nivåer. Men du kanske har spelat stabilt på de nivåerna och vunnit massor men cashat ut och köpt en Koenigseggenegger - vad vet jag. Citera
Steppwolf Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Jag kan också rekomendera FullTilt. Startade ett konto där och har lirat ett tiotal SnG. Har kommit ITM så gott som alla gånger. Tycker de som lirar antingen är väldigt lösa eller väldigt tighta. När man listat ut vem som är vem är det enkelt att anpassa sitt spel. Citera
AAisking Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Har tänkt o börja grinda sit n gos för att bygga upp en rulle till nl200/nl400 eftersom jag ser mig som en stabil cg spelare på de nivåerna... jag orkar däremot inte sitta på "low limit" cg borden p g a allt fiskande och ologiskt spel vilket gör d roliga mkt tråkigare... Har tänkt att börja från "botten" med sit n gosen dvs $10+1..hade tänkt o stoppa in 330$ o köra 2 bord åt gången... Är min bankrulle stor nog? Ja för $10+1 är rullen stor nog, alternativt kan du lira på SS på 100+10, rullen borde räcka. Lyckas du inte vinna på låga nivåer trots allt fiskande så kommer du definitivt att gula på nl200, och det snabbt som ögat. Citera
u_goran Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 tack för svar!! jag har spelat väldigt stabilt många gånger på de nivåerna men...dock utan någon större bankrulleprincip samt cashat ut en fin slant då o då...nu tänkte jag ta mitt spelande till nästa nivå o köra med en rulle på 2000 ggr BB...anledningen varför jag inte gillar att spela på de lägre nivåerna är att jag spelar aggresivt och spelar mkt på känsla o spela spelare...på d e low limit borden gör folk dumma syner så man blir utdragen...samt när man gjort en väldigt fin bluff när man känner att d e svaga så synar de på mellan par tredje par osv ja ni hajar.. O jag anser att d e väl ingen större konst att gå pluss i längden på sit n gos på låga nivåer...har pluggat in en hel del teorier som verkar vara logiska...men som sagt är jag en väldigt aktiv spelare som gillar o göra väsen av mig därför funkar nl200 o nl400 bra för mig..detta funkar dock inte i sit n gos... min tredje fråga var om jag har börjat alldeles för lågt..det är juh en lång bit till 4000...och vad ska jag nöja mig med för pluss ( hur många ITM) av ex 10 sit n gos...om man kör enligt "skolboken" Citera
Tochi Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Tjena Om målet är NL400 så får du lira ganska många 10+1 Sng för att bygga rulle, räkna med MINST 2000st SnG på 10+1$ grinda på bara. Citera
u_goran Postad 16 November , 2006 Författare Rapport Postad 16 November , 2006 missta mig inte jag är inte en förlorande på low limt jag är en vinnande spelare där...men jag känner att d e alldeles för tråkigt...samt att d e lite för lite pengar som står på spel...som gör att jag slaskar runt alldeles för mkt...endast p g a att jag vet att d går o vinna tillbaks...men jag tar aldrig pokern på allvar när jag spelar där samt att jag ofta synar all ins när jag vet att jag är slagen endast för gamblingens skull... d finns ingen spänning längre...men när jag väl koncentrerar mig så går d bra Citera
thefman Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 5% ROI kanske du kan räkna med. Citera
MrGunner Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 Om du tycker att det är tråkigt på low limit cg pga allt fiskande, så kommer du nog inte få roligare på 10+0 sng. Citera
PaleRider Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 På $10+1 sng:s kan man hamna mellan 10-20% ROI över ett större antal spelade (man kan ligga på 70-100% på ett mindre antal, men tro inte att det håller i längden). Det blir en nedrans massa sng:s och mycket roligare än lowstakes cg är det verkligen inte. Ska du nöta ihop typ $4000 för nl200 så får du väl köra minst 2000 sng:s typ om du inte går upp i nivå. Citera
bossbaver Postad 16 November , 2006 Rapport Postad 16 November , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=35424 Citera
danielfroberg Postad 19 November , 2006 Rapport Postad 19 November , 2006 5% ROI kanske du kan räkna med.Är man en bra sngare, så kan man räkna med 30%+ ROI på 10$ Citera
ulaf Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 Två bord lowstakes-turbo måste va det tråkigaste som finns, nl50 sparkar stjärt på sng i det avseendet. Citera
DaPine87 Postad 20 November , 2006 Rapport Postad 20 November , 2006 5% ROI kanske du kan räkna med.Är man en bra sngare, så kan man räkna med 30%+ ROI på 10$ om du lirar ett regular bord kanske... Citera
Recommended Posts