Gå till innehåll

Lösa in stor check!


Zyr

Recommended Posts

hej, hur lång tid är det normalt att det tar för banken att lösa in en check på 100k sek?

 

jag lämnade in den för en månad sen, banken sa att de var tvungna att skickas till stockholm och att det minst skulle ta 2 veckor..

 

nån som vet?

 

 

(flytta gärna tråden till "Ekonomi, Skatt och Juridik")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, hur lång tid är det normalt att det tar för banken att lösa in en check på 100k sek?

 

jag lämnade in den för en månad sen, banken sa att de var tvungna att skickas till stockholm och att det minst skulle ta 2 veckor..

 

nån som vet?

 

 

(flytta gärna tråden till "Ekonomi, Skatt och Juridik")

Är det pokerpengar? Isf. varför tar du ut med check då?

 

Dom gånger jag löst in checkar (inte pokerpengar) har man då alltid fått pengarna direkt i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det pokerpengar? Isf. varför tar du ut med check då?

 

Dom gånger jag löst in checkar (inte pokerpengar) har man då alltid fått pengarna direkt i handen.

 

Då är det säkert svenska checkar, dem är smidigare medans utländska måste oftast gå via inkasso och det kostar en fin summa pengar och man kan få riktigt kass växelkurs.

Två veckor har jag varit med om också, dock inte riktigt så stora belopp men iaf hälften.

 

Visst är det idiotiskt att ta ut med check om det finns andra alternativ men ibland så finns det inga andra alternativ :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det är en pokercashout, dumt av mig att ta check, men det var enda alternativet utan behöva göra massa krångel

 

utländska checkar under 10k (sek) behöver inte skickas till stockholm och brukar ta några dagar bara

 

ungefär samtidigt som jag lämnade in checken gjorde jag en vanlig cashout till bankkontot och fick 13.78 i växelkurs..

 

nu står kursen i 13.36, kommer väl få 13.1 i växelkurs +1500kr i avgift lr nått

 

TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, hur lång tid är det normalt att det tar för banken att lösa in en check på 100k sek?

 

Har du fatt ditt bostadsbidrag i en klumpsumma den har gangen?

 

Väldigt onödigt inlägg.

 

Angående över 100 sek så tar det väl lite extra tid tror jag har läst det någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har du lämnat in en check på en bank tar det ibland extra lång tid om summan är så hög som den nu är. Checken skickas till inkasso som ska granska den, granska ditt konto (se så att de inte är något ovanligt eller skumt), samt granska avsändaren. Ibland krävs det även täckning på ditt eget konto för att få ut summan fort annars tar det lång tid som det nu gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...