Gå till innehåll

NLT - Hur hade ni spelat AA här?


Beef__Cake

Recommended Posts

***** Hand History for Game 5437232795 *****

$100 NL Texas Holdem - Tuesday, November 14, 19:21:43 ET 2006

Table Table 125994 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 5: Dedalos012 ( $50.65 )

Seat 1: Beef__Cake_ ( $148.10 )

Seat 4: CVV88 ( $150.30 )

Seat 3: algrd ( $34.23 )

Seat 6: Bramly ( $20.31 )

Seat 2: kembaaah ( $100 )

Bramly posts small blind [$0.50].

Beef__Cake_ posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Beef__Cake_ [ Ad Ac ]

algrd folds

CVV88 raises [$2]

Dedalos012 calls [$2]

Bramly calls [$1.50]

Beef__Cake_ raises [$8]

CVV88 raises [$14]

Dedalos012 folds

Bramly is all-In [$18.31]

Beef__Cake_ raises [$35.22]

CVV88 calls [$28.22]

** Dealing Flop ** [ 4h, As, Jh ]

 

Har inte så mkt read på CVV men han är verkar ha lite koll iaf.

Gör jag ett major fel som slår om igen före floppen? Jag menar det skriker ju styrka så in i h-vete, men samtidigt sätter jag CVV på QQ+ och vi vet ju att folk gärna trycker all in med iaf KK pf.

Floppen ger mig ett A och dödar ju rätt mkt action. Bör jag checka här och ge honom en chans att skjuta sig själv? Hur hade ni spelat handen från start till och med floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade han checkat hade jag bettat ut ca 65-70$ tror jag (räknar jag rätt om potten är ca 85$?). Bettar han ut hade jag bara synat om han betar mindre än 65-70. Bettar han mindre hade jag ställt för då är han nog comittad för att syna med ett A.

 

Eftersom A :heart: är "ledigt" är väl kombinationen top pair färgdrag något du får action av hur du än gör. En sämre hand än det är det frågan om du får en krona till av. Därför tror jag att denna handen spelar sig själv ganska mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade han checkat hade jag bettat ut ca 65-70$ tror jag (räknar jag rätt om potten är ca 85$?). Bettar han ut hade jag bara synat om han betar mindre än 65-70. Bettar han mindre hade jag ställt för då är han nog comittad för att syna med ett A.

 

Eftersom A :heart: är "ledigt" är väl kombinationen top pair färgdrag något du får action av hur du än gör. En sämre hand än det är det frågan om du får en krona till av. Därför tror jag att denna handen spelar sig själv ganska mycket.

 

Är du medveten om att vi sitter ur position?

 

EDIT: bestäm dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han limp-reraisar vilket tyder på enorm styrka. Det är väldigt sällan fi det här spelet utan en riktigt bra hand pf.

 

HD: AA, KK, QQ, (JJ?), AK, (AQ?). Jag tror inte han skulle göra det här spelet med JJ eller AQ men man vet ju aldrig.

 

Ni har $107 var kvar till floppen. Potten är på 102$.

AA försvinner eftersom A kommer på floppen.

JJ spelar sig själv, ni kan ju inte misslyckas med att hamna allin.

Om han har AK/AQ och synar din rista raise så MÅSTE han ha bestämt sig för att dega om han träffar A, varför skulle han annars syna? Han har ju bara ett pottbet kvar till floppen. De spelar också sig själv (Betar du-ställer han. Checkar du-betar han-du ställer-han synar). Möjligtvis ett litet + för bet eftersom då försvinner risken att han checkar bakom och blir skrämd av ett scarecard på turn.

 

Då har vi KK, QQ kvar. Frågan är hur vi ska extrahera mest värde. Betar vi ut halvpott eller mer borde han vika, han slår ju ingenting (Förrutom QQ när han har KK). Checkar du lär han väl checka bakom, men risk för att ett scarecard dödar action på turn. Fast om du checkar både flopp och turn finns chansen att han bluffar turn. Jag skulle välja att beta ut $10-$15 och hoppas på att han blir lurad och höjer. Synar han din bet får du åtminstone in lite pengar. Då kan du beta runt $25 på turn och hoppas att han sväljer det då med. Viker han mot ett mesbet, då hade han nog inte betalat av vad du än gjort.

 

Slutsats: Mesbeta $10-$15. Näst bästa alternativet är att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är väl ett av de få tillfällen som du kan slowplaya och hoppas att han skall beta, finns ju bara typ AK i hjärter som man inte vill ge gratiskort, men det är ju högst troligt att han har KK eller QQ med tanke på bettingmönstret och då måste du ge honom chansen att bluffa då han ju drar väldigt väldigt tunt. Förhoppningsvis har han JJ och då löser det ju sig oavsett.

 

Alternativet är att beta så pass lite så att det är lönt för honom att slå om.

 

Tar han gratiskortet så får du ju beta rakt in, framförallt om det är K, Q eller T eller ett hjärter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet fram till flop kan väl inte bli så mycket bättre tycker jag.

 

Nu är det väl ett måste att betta. Antingen har han något och du får betalt eller så kommer ni checka ner draget till honom, bara att bestämma sig :P

 

Ca 50 kan väl vara ett fint bet på flop.

 

Agree, när det ändå betats såpass mycket pre, så är det väl lika bra att fortsätta, hade jag varit fi och du checkat hade jag läst: "Tokträff med bluffbet"

 

Hur hade du gjort om du hade haft KK och med samma flop? Antagligen betat på floppen om du var först att tala... mitt tips är att beta vidare nu oxå på floppen!

 

och AK :heart: är väl inte en speciellt otrolig hand? extremt onödigt att ge gratiskort till fi ifall han sitter på just detta...

 

Buty heeey that´s just me ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk kunde orka läsa hela trådarna, mitt näst sista inlägg (innan det här), numera tredje sista. Där förklarar jag vad du tjänar på att mesbeta jämtemot att beta pot. Kort sagt så kommer AK inte direkt göra det så billigt som möjligt bara för att han har draget, han kommer beta ut för att han leder, vad ska du ha liksom? Han har TPTK+flushdraw. Mot AhKh kommer du hamna allin på floppen oavsett vad du gör på floppen.

 

Tänk också på att 1 av AK kombinationerna ger AhKh och det finns 15 andra kombinationer. När han väl har AK så är det bara 1/16 att båda är hjärter. Så ni behöver inte överanalysera situationen och förutsätta att han har AKh bara för att floppen har 2 hjärter, chansen att han har just den handen är runt 1/40 kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...