Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Hjälpmedel som Excel och Poker Tracker har gett en hel del!

Hur använder du Excel för att förbättra ditt pokerspelande?

Genom att komplettera det som Poker Tracker ger (kommer att ge när Prima funkar)... Koll på alla sessioner, alla bord - resultatmässigt då. Koll på olika sajter, olika limits, olika spel.

Men kanske framförallt att jag bibehåller fokus bättre när jag löpande för in alla resultat.

Postad
Ingen som torskat ?? Eller utelämnas det bara ??

Jodå, jag har enligt PO ca -40$ på FL och +20 på NL och +20 på turneringar. Oavgjort kan tyckas, men jag har tappat 100$ på Interpoker, så jag ligger back i januari.

Iofs har jag totalt sett gått plus eftersom jag tagit alla signup-bonusar på Party mfl. Men, helt klart har bonus-clearandet haft effekt på mitt spel. Jag har spelat för många bord samtidigt, och för långa sessioner. Mitt snitt förra året låg på 2,2 BB i timman. Det innebär att om jag spelat 0,5-1,0 FL utan bonus med den intjäningen så hade jag ekonomiskt gått sämre än jag gjort nu med bonusar. Men jag hade helt klart varit nöjdare.

I februari tänker jag ta det lugnare med bonusar och istället försöka förbättra min kvalitet. Det bästa med Januari var annars inte bonus-dollarna utan fringisarna jag lyckades skrapa ihop; PO, PF-t-shirt och två plastkortlekar. Tack Qos 8-)

Postad

Första veckan i januari gick allt rätt. Vann 3 st små MTT och totalt 1000$. Sedan blev det lugnt ett tag innan jag fick igång mitt Neteller konto. Efter det så har jag nog plussat ca 1000$ till på diverse bonusar + spelandet.

Totalt för månaden så gick jag nog plus ca 2000$. Det är otroligt bra för att vara jag. Visserligen har jag gått plus varenda månad jag spelat. Men då har det handlat om 100-300$, på samma antal timmar.

Februari, har lagt ribban på 1000$ (bonusar + spel). Får se om det går vägen.

Postad

Tack framför allt gdaily och jon2 för goda råd som jag tagit till mig! :heart: Har också tjuvgluttat när gdaily och ett par andra lirat och stulit idéer...vilket är gratis hoppas jag... 8-)

Går ju grymt bra nu! 7 500$ sen jag slutade leka i mitten av december och huvuddelen är från januari. Av detta är drygt 1 000$ från bonusar så det fortsätter jag med.

Jag har verkligen lyckats hitta en vinnande stil och överlever alla badstreaks med den äran. Orsaken är att jag till skillnad från de tre första månaderna av min karriär verkligen lyckas suga ut så mycket pengar det går från mina nuts eller väldigt bra händer. Jag har blivit superaggro när jag träffar. Det gör att effekten av badbeatsen i slutändan försvinner.

Februari har fortsatt i samma stil... :twisted:

Körde nyss 452 rakade händer på Interpoker för att hora till mig 90$ i bonus. Cashade ut nästan 400 i ren vinst utan att egentligen förta mig så det är en sanslös sajt. Synd att jag inte upptäckt den tidigare...

Jag har varit otroligt duktig för mina pengar och betalat igen ett CSN-lån, köpt en resa till solen, inhandlat Super System II och byggt upp ett fint sparkonto!

Netellerrullen ligger nu på fega 1 600 dollar men va fan. Finns ingen orsak att riskera mer. Jag fortsätter att gneta på och ägna mig åt vinsthämtning tills jag slipit mer på mina defekter.

Postad

började om i jan med en BR på $50. spelade upp den till $150 och sen ner till 100 efter otaliga AA, KK QQ som aldrig höll när hela bordet calla. tyckte de va dags att gå upp en nivå (nej ja har inte BR för de men ja jobbar så what the hell) mest pga alla AA,KK som ja förlora på. Orkade inte me de å såg att de va mycke tightare spel redan på 1/2. Visst de gick ju jättebra. Första dagen gick de alldeles utmärkt, sjukt tight bord, stal massor me potter på ingenting och de va mycke lättare att läsa fi när dom inte spelar vilka 2 hålkort som helst, upp till 140 igen. men så kom gårkvällen, nere på $90 nu. och givetvis va de dom jävla essen som ska ställa till de, dragen vid näsan med tvåpar på rivern.

Alltså finns de inge holdem UTAN DE JÄVLA RIVERKORTET! :)

plus $40 men fyfan va sugigt de känns. tänkte dra in på ett $100 NL bord å tilta bort rubbet men ångrade mej i sista sekund.

Ja, jag är världens sämsta förlorare, ja kommer va sur en vecka om ja inte spelar tillbaka pengarna ikväll.

Postad

Nä, detta är resultatet sen jag började mina utcashningar i mitten av december fram till nu. Jag för inte bok så noga. Men huvuddelen är av naturliga skäl från januari, säg 5 000.

Jag kör alla nivåer i stort sett. Allt från mikro 0,05 till 3/6. Mestadels 0,5/1 , 1/2 beroende på sajt. Jag har även fuskat lite på 5/10 för att prova på. Kör alltså bara Texas NL. FL - som jag körde i början - funkar inte alls.

Orsaken till att jag hoppar så här är att jag ser mig som nybörjare - har spelat i knappt sex månader. Dessutom gnetar jag. När jag vunnit pengar hämtar jag hem vinsten och fortsätter med gruset tills jag spelat upp det, cashar ut och börjar om.

När jag känner mig i form kör jag vid de större borden. Detta är rätt löjligt har jag märkt. Jag vinner ju faktiskt även på de större borden men jag jobbar fortfarande med den där fruktansvärda känslan över att en all-in plötsligt handlar om 500-800 dollar och inte bara om 80. Men jag blir allt mer fartblind och det är nog bra.

Jag tycker INTE att nivån på spelarna är högre vid högre bord. De är mer aggressiva ja, men de vinner inte med bättre kort. På de högra borden bluffar jag däremot. Det gör jag nästan aldrig vid de lägre eftersom folk alltid synar en. Vid de lägre borden experimenterar jag också med olika händer som suitade connectors och annat.

Jag växlar också mellan shorthanded och fullbord. Vill bli bra på allt och jag lär mig olika stilar på det viset. Kör inte så mycket turneringar längre sen jag börjat göra stålar vid cashborden.

Men som det känns nu är jag snart är mogen att landa vid 2/4-5/10. Vi får se. Jag vill bygga upp en riktig rulle först.

Postad

Januari var en väldigt bra månad. Lyckades plussa runt $1000 på 3/6 och 5/10, men framför allt cashade jag bra i tourneys. Två vinster i 30+3 multis på party, $1500 resp $2700, och en andraplats som gav lite drygt $900. Har lyckats få ganska bra häng på dom turneringarna, det är inte alltför svårt att komma i pengarna.

Så, allt som allt, runt $6000 +. Inser att det är långt över det normala för de nivåer jag spelar på.

Postad

Fysatan vad ni vinner mycket man blir ju sugen på att gå upp från 0.05/0.1 till 0.25/0.50 fast jag tror jag ska lira ett litet tag här nere först.

ca 300 dollar plus på 0.05/0.1 PL(lite NL) och lite fixed 0.25/0.50.

Glömde skriva att jag lirat lite 0.10/0.20 PL också :P

Postad
Jag tycker INTE att nivån på spelarna är högre vid högre bord. De är mer aggressiva ja, men de vinner inte med bättre kort.

LOL! Trodde du att man vann med bättre kort på på de höga borden? ;)

Tycker nog att det är en viss klasskillnad mellan 0.5-1 och 5-10.

Postad
Jag tycker INTE att nivån på spelarna är högre vid högre bord. De är mer aggressiva ja, men de vinner inte med bättre kort.

LOL! Trodde du att man vann med bättre kort på på de höga borden? ;)

Tycker nog att det är en viss klasskillnad mellan 0.5-1 och 5-10.

'

Ja, skratta du. Jag har ju inte spelat så mycket 5/10 men jag menade att respekten för de högre borden är överdriven. Förut var jag livrädd varje gång jag gick upp men insåg snart att det var ganska löjligt.

Det jag menade var att det fungerar lika bra för mig på 1/2 och 2/4 som vid de lägre borden. Jag kanske skärper mig mer när det är mer pengar vid bordet men det är intrycket jag fått i alla fall.

Jag vet att det är larvigt att tro att man måste ha bättre kort på de högre borden för att vinna men så resonerar nog många nybörjare. Man är ju rätt paranoid innan man lärt sig spelet ordentligt.

Vid 10-tiden idag satte jag in 500$ från Neteller till Expekt. Efter två korta sessioner vid 1/2-bord stod kontot på 1 072$. Huvuddelen av vinsten kom från två händer jag spelade - i rad dessutom. QQ träffade set på turn i en totalt livsfarlig flop men det sket jag i och drog all in mot en snubbe med 700$ i stacken. Efter denna vinst satt jag med 300$ nåt.

Handen efter synade jag en saftig preflophöjning från samma snubbe med 77. Träffade set, han drog in färgen på turnen (tror jag men jag är säker på att han steamade just då) och jag kåken på rivern. Han saftade på men jag kontrade med all in igen på rivern. Stacken förvandlades till 619$. Jag tryckte på sit out...

Så där hade jag aldrig vågat spela förut eftersom jag hade varit rädd för att torska så mycket pengar och förut gjorde jag heller inte särskilt mycket pengar på mina bra händer. Det är numera den stora skillnaden i mitt spel - lika bra händer typ men bättre bettning.

Det är viktigt att inte tänka på hur mycket pengar det handlar om när man spelar men det tror jag många spelare gör. Om jag suttit vid ett 5/10 bord i de här lägena hade det kanske handlat om 3 000$ och det hade jag förmodligen haft i bakhuvudet så jag spelar kvar på den här nivån ett tag till.

Jag har för övrigt just cashat ut insatsen plus några hundra i vinst tillbaka till Netellerkontot och fortsätter med gruset så jag håller stilen i februari... :twisted:

Postad

Började spela poker för 6-7 veckor sedan , för en månad sedan gick jag över till att enbart spela SnG. Har hittills spelat 51 stycken, enbart 20 personers, 90% $5 och några enstaka $10. Här är mina siffror:

1:a 6 gånger

2:a 4 ggr

3:a 4 ggr

4:a (ITM) 3 ggr

4-6: 7 ggr

7-8: 11 ggr

9-10: 7 ggr

11-: 8 ggr

Snittplacering 6,3

+$203

ROI: 75%

Känns som en bra början... Vet inte vilka slutsatser man kan dra efter 51 SnGs men det känns som det funkar bra!! :lol::P

Från 2+2: :lol:

What is a good ROI for SnGs

You need to play at least 200-300 at a given level to get a good read.

25% ok

25% - 35% good

35% - 40% very good

40% - 45% excellent

45% - 50% probably unsustainable

50%+ one of: unsustainable, your lying, you have hacked the poker room