Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bra månad!

Första månaden som jag tänkt "leva" på pokern. Hade som mål att tjäna in 2000 dollar. Tyckte det var ett bra mål. Väldigt högt (enligt mej) men ändå realistiskt och nåbart.

I början av månaden var det 0.05/0.1 NL som gällde, samt $5 SnG och freerolls. Min regel är att jag ska ha råd med minst tio max-inköp på den nivå jag spelar, så jag behöver alltså minst 1000 dollar för att spela 0.5/1 (1200 om man förutsätter att jag spelar två bord och inte räknar de inköp jag har framför mig).

Gick upp i nivå tidigt i månaden och har spelat mest 0.25/0.5 samt $10 SnG. Testade även $20 och $30 SnG men tyckte motståndet var klart mycket bättre där än på $10. Föredrar att ha en stor edge och vinna lite mindre per gång...

I alla fall så uppnådde jag mål idag. Resultatet i januari blev $2010.17.

I och med att jag uppnått mål tar jag "ledigt" resten av månaden. Erm... det vill säga idag. :)

Mål för Februari: Mer än 2010.17

Misstänker att Ramz och en hel del andra har haft en bättre månad än mig... ;)

(RP - Kubo)

Postad

Grattis :D

Alltid lika roligt att läsa om folk som faktiskt tjänar pengar på det här. 2000 dollar för mig hade ju till exempel varit mer än en årslön ;) (lever på studiebidraget). Ska själv sätta in 800 kronor vilket är en massa pengar för mig. Kanske har missat något du skrivit tidigare, men hur mycket pengar började du med? Skulle vara kul att veta.

Postad

Skulle kunna säga $50. Det var i alla fall min senaste insättning, och förhoppningsvis sista någonsin. Innan det hade jag spelat bort ca: $350-400. Men nu har jag tagit ut alla insatta pengar så hela bankrullen är ren vinst, vilket kanske gör en liten psykologisk skillnad.

Postad

Januari är den första månaden jag spelat poker på heltid och skillnaden mot förut är markant. Även fast jag tycker det gått lite halvknackigt har jag vunnit aningen mer än 2BB/100 händer och månadens resultat är lite drygt 5k$ åt rätt håll.

Hoppas det går bra för er andra oxå.

//M

Postad

Det har blivit lite klent med onlinepoker under januari. Har mest spelat homegames med folk här i stan.

Nedgången har dock varit stadig, om än ganska långsam.

Mitt resultat för januari är ca -$100.

Jag har även kommit underfund med att alla pokersajter har riggat handen Q5o, då den alltid vinner mot mina AA, JJ o.s.v.

Jag rekomenderar den varmt ;)

Postad

Jag har även kommit underfund med att alla pokersajter har riggat handen Q5o, då den alltid vinner mot mina AA, JJ o.s.v.

Jag rekomenderar den varmt ;)

Lite snabb Da-Vinci kodning: Q5o -> Qo5o -> QoSo ->QoS! Så enkelt var det... ;)

"Dog spelled sideways is gdo" Grant Morrison.

Postad

Hejsan!

Mitt resultat för januari slutade med ganska precis 1$k på rätt sida strecket. Om jag nu får räkna med en SnG vinst på 200$ som jag vann kl ett i natt, alltså i februari =)

Det är bara min andra månad med onlinepoker, eller ja, poker överhuvudtaget, så jag är mer än nöjd!

Under februari sikter jag på minst lika mycket +

Det är kul att läsa om alla som går plus och så, men finns det ingen här som gått saftigt - under januari?

Själv började man månaden med att gå back 400$ första veckan.

/Daniel

Postad

räddade hela månaden med dom sista tre dagarna då jag spelade tillbaka $400 som jag förlorat tidigare under månaden samt plusade $200 tack vare en 23:e plats i 16k guarantee och 44:e i 24k teamexpekt på prima, samt några bra dagar på 0,5-1 NL borden som jag bytt upp mej till denna månad

är ganska nöjd med det då jag fick plus statistik för 3:e månaden i rad

Postad

Har inte sammanställt men det är svagt plus, väljer att skriva ROI istället för summan då den inte alls matchar er storfräsare.

Drygt 118% blev det (som sagt inte helt sammanställt men det var 118 innan ett par SnG som plussade i går kväll)

Helt nöjd med resultatet :D

Postad

Resultatet för januari blev en upphämtning (fortsatt) från i stort sett gul i december till lite drygt $600.

Rejäl analys av varför jag tiltade ner mig i december, nytt spelsätt, bättre disciplin. Vips så vände trenden! Under januari blev det upp från ca $45 till nämda $600+. :)

Målet är att bräcka 1000-gränsen under februari. Lite bonushorande och fortsatt disciplin ska ge tillräckligt med pengar i slutet av månaden för att jag ska kunna casha ut och fixa en ny TV! (flyttar, behöver ny!)

Edit:

Hjälpmedel som Excel och Poker Tracker har gett en hel del! Poker Tracker har dock inte kommit till sin fulla rätt då Prima vägrar låta HH-hämtning fungera... Men ändå!

Postad

Jo för fan! Jag är back nästan $500 den här veckan på typ 2,5h spel. Dock var januari en sjukt bra månad, ~$7k+ så jag överlever. Djupt imponerad av trådstartaren som pressar ut $2k på 0.05/0.1 - 0.25/0.50 :shock: När jag läste det tänkte jag först att jaha, här har vi en som sitter med fyrkantiga ögon och tar sin näring intravenöst för att han inte har tid att äta. Sedan säger han att han spelar "bara" två bord och cirka 20h/v. Helt otroligt!