Gå till innehåll

Problem i Internet Explorer


Bluwajt

Recommended Posts

Hejsan!

 

Har på senare tid börjat upptäcka att mitt Internet Explorer krånglar lite. När jag skriver in en adress i adressfältet och trycker på enter så händer ingenting på ungefär 5-10 sekunder. Sen helt plötsligt börjar datorn tänka, det står "öppnar www.blabla.com" och den där "laddaren" nere i högra hörnet kommer upp och börjar tänka.

Trycker jag på länkar händer detta i stort sett aldrig, utan då kommer hemsidan upp direkt.

 

Någon som vet vad detta kan bero på? Några minnen eller så som jag kanske ska rensa?

 

Hoppas på svar!

/Bluwajt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

firefox sköter pop-ups av sig själv, däremot finns det några add-ons som är "viktiga".

 

Addblock-plus: Gör att du spärrar hämtning av information ifrån t.ex. bannersförsäljare. Använder sig både av fördefinierade listor och personliga.

 

IE-Tabs: För bråkiga sidor som vägrar erkänna världen utanför IE.

 

Svensk ordlista: För rättstavning på svenska forum. 8-)

 

CookieCuller: Städar ibland alla cookies som olika sajter tvingar på dig. Definiera vilka du vill ha kvar (pf.nu) och vilka du vill slänga (http://www.donkeypron.com) när du avslutar firefox.

 

Plus en hel hög till. Foxclock brukar vara en favorit om du måste hålla koll på vad klockan är i flera tidszoner. Mousegestures underlättar vid surfning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du installerat, gå till menyn tools > add-ons så listas dina installerade tillägg. Längst ner till höger finns en länk med texten "get extensions" som tar dig till en sida med massor av coola saker. Bara söka och surfa runt. Installation sker genom en att klicka på "install" på den sidan. (Exempel)

 

Ordböcker är ännu lättare, leta reda på en ruta som man skriver i (t.ex. den här där man skriver inlägg) och högerklicka. ett alternativ på listan som dyker upp är "languages >", i undermenyn så väljer du "add dictionaries".

Här väljer du även vilket språk som ska vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...