Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Flyttar ut frågan till en egen tråd, passar inte riktigt i orginaltråden.

Det beror nog lite på vad hur mycket du spelat poker tror jag, Pokerteori("TOP") är en tung bok att läsa pärm till pärm. NL Holdem Teori och Praktik ("NLHTAP") är blandning av teori och praktik (*doh!* :)).. jag tror nog att du mest är intresserad av innehållet i NLHTAP, men kolla runt lite i båda böckerna och kolla vilka teoridelar som tas upp i båda böckerna.

Läs NLHTAP och försök att kolla upp lite i TOP varefter du stöter på nya saker. Därefter läs igenom hela TOP. Läs igenom NLHTAP igen och igen och läs lite i TOP om intressanta teoridelar, försök att tänka på en sak åt gången, när du använt det några gånger så fokuserar du på en ny sak. Varva teori och praktik, man måste spela och använda och tänka på det man lär sig för att det ska vara någon vits.

Postad

Trevlig tråd, fick hem båda böckerna igår jag med :)

Tänkte sträckläsa "NL Holdem Teori och Praktik" torsdag/fredag under en tågresa, sedan läsa TOP under en längre. Bläddrade lite i dem igår och kändes som TOP var något man inte läser igenom i ett sträck.