Gå till innehåll

NLT - SH, maximera vinsten med AA

Recommended Posts

Postad

Löst bord på Svenska Spel 2.5/5 Jag har inte varit speciellt tight men inte lös heller. Höjer händer som jag anser ha kvalité preflop TT+ men även SC om tillfället känns rätt.

Jag UTG med ArAs höjer till 25 ~800 i stacken

UTG+1 synar lös kille som synar nästan allt preflop

Knappen höjer till 75 (hoppsan här kan tjänas stålars) ingen vidare koll på denna lirare ~650 i stacken

SB fold

BB fold

Jag ??? vill ha bort den lösa killen men inte den andra, hur stor raise utan att avslöja essen om det nu går? Om jag synar kommer UTG+1 gå med är jag säker på.

Jag höjer till 175

UTG+1 folds

Knappen synar

Flop 6h6s4h bra icke skrämmande flop. Vem har en sexa lixom, två hjärter kanske... Hur avslöjade är mina ess? Hur mycket ska jag höja?

Jag All-in

Knappen synar

Turn 3s Fortsätta höja?

Här är vi redan All-in men lite text för att vilseleda hoho

River 2k

Showdown

Jag visar AA

Knappen visar QQ

Pot cirka 1300:-

Mina höjningar och kortvisningen har vit text så svara utan att bli färgade nu :) Är detta standard? Inte upplägget på handanalysen utan spelet talar vi om nu :)

Känns som att jag avslöjar essen så hårt och att en kompetent spelare kan hitta folden på floppen eller tillåme innan floppen mtp att jag döljer essen ganska illa eller? Är AI på floppen bästa alternativet? Tanken var att det luktar desperation mer än att jag höjer som verkar som en orädd mjölkning, korrekt? Hur kan man dölja AA mtp den action som är preflop?

En liten fundering i vit text ovan som gärna får kommenteras efter handanalysen.

Postad
Slå om pott preflop och få in degen på floppen om han bara synar pre. Orka hålla på och supertrixa liksom. ;)

Håller helt med, när du massagar plus växel så här skriker det ju AA i vanlig I dont wanna loose customers anda!!!

EDIT: finns det nån annan hand du spelar så här? Troligtvis inte vilket gör spelet transparent mot kompetent motstånd....

Postad
Slå om pott preflop och få in degen på floppen om han bara synar pre. Orka hålla på och supertrixa liksom. ;)

Håller helt med, när du massagar plus växel så här skriker det ju AA i vanlig I dont wanna loose customers anda!!!

EDIT: finns det nån annan hand du spelar så här? Troligtvis inte vilket gör spelet transparent mot kompetent motstånd....

Beror på humör men generellt nej och det är därför jag undrar hur trixig man kan vara. Spelet preflop kan ju varieras men jag vill inte ha med den lösa äckelspelaren som gör varje flop läskig i stort sett. Kanske ska man vara mer rättfram å höja mer pre men 5xBB tyckte jag kändes bra. Som spelat nu så kan ju de med huvet på skaft lägga sig.