Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Försökte klippa från HHn på Bodog men det gick inte så jag tar det lite allmänt från huvudet.

NLT 6-man (0.25/0.50$)

Jag sitter på knappen med AKo.

UTG fold

UTG+1 har varit hyffsat aktiv, gör en standardhöjning till 2$

UTG+2 är ganska ny på bordet och har inte utmärkt sig, höjer till 7$

Jag: ?

UTG+1 har lite över inköp, typ 60$, UTG+2 är ganska short, typ 30$, jag täcker båda.

Hur går man vidare i detta läge? Kan kanske tilläggas att det inte var särskillt vanligt med re-raises preflop på detta bordet.

Postad
folda är nog inte jättedumt..

Neee, i situationen ovan var det exakt vad jag gjorde. Kände mig dock en smula vek. Jag ska dock villigt erkänna att jag säkert påverkades av hur handen utspelade sig.

Postad

Är det helt otänkbart att kallsyna för att släppa om inte A eller K kommer på floppen? Vi sitter ju i position och kan förhoppningsvis kontrollera potten någotsånär. Till saken hör ju också att UTG+2 är short och därför inte kan skada oss sååå mycket, samtidigt som shortstacks på den här nivån ofta är mer benägna att ta risker (=ökad chans för oss att han bluffar / synar med nästbäst hand) Om UTG+1 höjer igen sitter vi naturligtvis i skiten och kan lägga oss med gott samvete.

Resultatorienterad dålig idé?

Postad

Ställa med AK i pos när det är RR till dig är jättekallt i det här läget, du får bara syn av coinflip eller så är du ägd av AA, KK om ingen jättetomtar sig.

kallsyna av RR eller fold är det som gäller, Fold rätt av är helt okej men syn har en del poänger med.

• 2 weeks later...
Postad

Var med om precis om samma situation i en livesittning. jag valde då att lägga mig då jag resonerade precis som ovanstående. Det visade sig att den shortstackade satt på KQ, så det behöver inte alltid vara en bättre hand eller en coinflip. Med liten stack är man som sagt beredd att chansa. Dock träffade han två damer så jag är mycket glad åt min felläsning.