Gå till innehåll

NickLeeson's dagbok - The End.


NickLeeson

Recommended Posts

  • Svars 760
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Decemberstatistik:

 

1-25/12 Var i Thailand

26/12 +2700 (3h)

27/12 +3700 (2h)

28/12 +2400 (3.5h)

29/12 +300 (4h)

30/12 +1550 (4h)

31/12 +500 (4h)

 

 

Resultat i December: +11150 (20.5 h)

 

Om man räknar med att jag på Svenska spel spelar ungefär 90 händer per bord och timma, samt att jag spelar 4 bord om det finns tillgängligt (ibland finns det bara 2 eller 3 tillgängliga). Så hamnar jag på ett resultat på +16 BB/100. Eftersom jag inte spelar 4 bord hela tiden utan ibland bara 2 eller 3 så ligger nog den sanna siffran på drygt +20 BB/100.

 

Ett okej resultat men jag ska försöka höja det något under januari.

 

Precis som i November så gör jag ett uttag på 15000 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hann spela 45 minuter på SS innan frukosten. Tanken var att utnyttja alla fulla/bakfulla nyårsfirare :). Spelet funkade bra och jag slutade på +2700.

 

Bra aggressivt spel samt att jag synade ner ett par bluffar framgångsrikt ledde till resultatet.

 

Efter frukosten spelade jag en timme på UB, 0.25/0.5 NL. Jag slaskade tyvärr lite för mycket i ett par potter för att få ut maximalt värde, men jag slutade i allafall på +62$. (+400 kr)

 

Några händer från SS:

Hand 1.

Bluffbustning.

Låter en lös kille bluffa bort sina pengar.

 

***** Hand 194849889 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 januari 2007 06:53:07

Eva 35 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: zicco1 (3837.52)

Plats 2: T-pau (747.52)

Plats 3: Vader Ess (1066.60)

Plats 4: NickLeeson (2392.00)

Plats 5: QuadsLady (990.00)

Vader Ess lägg LM 5.00

NickLeeson lägg SM 10.00

** Giv **

zicco1 [N/A, N/A]

T-pau [N/A, N/A]

Vader Ess [N/A, N/A]

NickLeeson [Kr, Dr]

QuadsLady [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

QuadsLady Höj till 30.00

zicco1 Syna 30.00

T-pau Lägg

Vader Ess Syna 30.00

NickLeeson Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 10s, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Vader Ess Passa

NickLeeson Satsa 70.00

QuadsLady Höj till 140.00

zicco1 Lägg

Vader Ess Lägg

NickLeeson Syna 140.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 10s, Dk, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

NickLeeson Passa

QuadsLady Satsa 170.00

NickLeeson Syna 170.00

*** River(Board): *** : [3s, 10s, Dk, 8k, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

NickLeeson Passa

QuadsLady All-in 650.00

NickLeeson Syna 650.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2025.00

NickLeeson [Kr, Dr] Par i damer Vinst :2025.00

QuadsLady [Kh, Kns] Högsta kort kung Vinst :0.00

 

 

Hand 2.

Vet egentligen inte varför jag tog med den här handen, eftersom den inte är så intressant. Hur som helst AA mot QQ.

 

***** Hand 194850260 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 1 januari 2007 06:56:34

Eva 35 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: zicco1 (3751.42)

Plats 2: T-pau (722.52)

Plats 3: Vader Ess (1160.85)

Plats 4: NickLeeson (3377.00)

Vader Ess lägg LM 5.00

NickLeeson lägg SM 10.00

** Giv **

zicco1 [N/A, N/A]

T-pau [N/A, N/A]

Vader Ess [N/A, N/A]

NickLeeson [Er, Es]

*** Bet Runda 1 ***

zicco1 Syna 10.00

T-pau Syna 10.00

Vader Ess Syna 10.00

NickLeeson Höj till 50.00

zicco1 Syna 50.00

T-pau Höj till 100.00

Vader Ess Lägg

NickLeeson Höj till 280.00

zicco1 Lägg

T-pau All-in 722.52

NickLeeson Syna 722.52

*** Flop(Board): *** : [Ks, 4s, 4h]

*** Turn(Board): *** : [Ks, 4s, 4h, Ek]

*** River(Board): *** : [Ks, 4s, 4h, Ek, 5r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1490.04

T-pau [Dk, Dh] Två par, damer och fyror Vinst :0.00

NickLeeson [Er, Es] Kåk Vinst :1490.04

 

Jag passar på att upprepa mitt nyårslöfte/mål för 2007:

 

Mitt nyårslöfte/mål för 2007 blir att försöka nå ett helårsresultat på +500.000 kr. Målet är satt med tanke på att jag ska börja jobba lite mer med företaget under 2007, samt att jag spelar golf så gott som varje dag under golfsäsongen maj-september. Jag hoppas kunna nå målet med 2-3 timmars speltid/dag. Det känns lagom tufft, men möjligt att uppnå.

 

 

Resultat i Januari: +3100 (2 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde ett frustrerande kvällspass på SS igår.

 

Det var motvind hela kvällen. Korttorka i kombination med oflyt gjorde att det kändes som att försöka gå i kvicksand, inget hände.

 

När man väl fick något sedan, typ färg ja då hade någon annan högre färg. När man ledde på floppen och betade, så synade någon och jagade in en runner runnerfärg, eller en runner runnerstege. Så var det hela kvällen.

 

Ett exempel:

Får KK, sitter i mittposition, en lös tomte (han är inte bra) med 100 BB-stack har limpat innan. Jag har 250 BB-stack så han är täckt.

 

Jag höjer upp till 60, limparen synar, alla andra lägger. Floppen kommer 9910 regnbåge. Fi checkar, jag betar strax under 3/4-pott. Han dubblar mitt bet. Jag synar.

 

Turn är ofarlig, Fi checkar jag betar halvpott. Han synar.

Rivern är blank, Fi checkar. Ska man värdebeta här eller bara checka ned handen?

 

Han reraisade på floppen därefter har han bara checkat/synat, hans troliga hand trodde jag var ett stegdrag typ KQ, QJ, 78 eller ett lägre/mellanpar. Har han 1010, 99, eller 910 så är man ute på hal is.

 

Han kan ju trappa en stor hand typ en nia eller så, men som sagt var den här killen har bluffat ett antal gånger och blivit tagen på sängen.

 

Det bästa och säkraste spelet här är att checka ned handen, vilket jag oftast skulle gjort i den här situationen. Jag valde att beta (ett misstag) i allafall och fick ett omslag på 800 emot mig. Jag synade och han visade upp 910o, för en floppad kåk.

 

Får medge att han spelade handen hyfsad ändå.

 

 

När jag ändå är inne på avdelningen jobbiga händer, så kan jag avslöja slutet på hand 1, 31/12.

 

Jag synade och han visade upp QJo för en runner runnerstege.

Han synar ett 60-bet preflop med QJo, lite löst men ok. Sedan synar han ett 80-bet på brädan A 7 2, med 2 klöver där han själv inte har något klöver. Sedan synar han 240 på turn, när en kung kommer (som ger mig triss). Det ger visserligen honom hålstege. osv...

Sjukt dåligt spel, som tyvärr får betalt.

 

 

Efter första timmen låg jag back 3000 (känns det igen?), men tog tillbaka en del och stängde på -1500.

 

Med förmiddagens spel +3100 minus kvällens spel -1500 så slutade dagen på +1600. Det får jag nästan vara nöjd med med tanke på det hopplösa kvällspasset.

 

 

Resultat i Januari: +1600 (6 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen var frustrerande, motflyt hela dagen.

Började första sessionen med en härlig badbeat, var som mest ned 3000 kr.

Andra sessionen hämtade jag in nästan allt och var bara back 500 för dagen.

 

Tredje sessionen spelade jag bra och lirade upp mig till plus. Sen kommer en hand där jag höjer upp med 55, får syn av en kille, och floppar en kåk på brädan JJ5!

 

Jag lyckas få in all deg på turn för en 4000-kronorspott, då bordet parar sig på rivern och FI vinner på högre kåk.

Så liten kan skillnaden vara på en bra vinstdag och en usel dag.

 

Jag lirade sammanlagt sju timmar igår uppdelat på fyra pass, resultatet blev -2000.

 

 

Resultat i Januari: -400 (13 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vaknat alldeles för tidigt den senaste veckan.

Idag var inget undantag, utan halv sex gick jag ned och påbörjade dagens första pass.

 

Jag startade upp fyra stycken 0.25/0.5 NL-bord på UB, efter två timmar lämnade jag med +100$ (+700 kr).

 

Andra passet körde jag på SS. Det var inte mycket folk där vid den tiden, så jag fick hålla till godo med två stycken 5/10-bord samt två stycken 2.5/5-bord. Resultatet blev +1400 kr.

 

Skönt att man redan revanscherat sig och tagit igen gårdagens försmädliga förlust.

 

 

Resultat i Januari: +1700 (3.5 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är kul att följa din dagbok även om jag inte postar så mycket. Brukar undvika att spela på bord med kompetenta spelare på SS om möjligt med så vi möts väl inte så ofta där, men vi var ju på samma bord häromdagen (sjukt tight det var för övrigt).

 

Din KK hand är lite knepig. Skulle spelat likadant pre och flop iaf. Sen turn är ju både bra och dåligt, han kan ju mycket väl fått färgen när du får set, men samtidigt så har du kåkouts isåfall så skulle nog betta ut där med. När han pushar dig på rivern skulle jag sätta honom på färgen och inte syna om jag inte hade "kompulsiv bluffare" eller liknande som note på honom. Du har trots allt visat enorm styrka hela vägen och bettar ut även på river, och ändå pushar han all in. Borde ju inte vara en bluff. Sen att han fått in stegen är ju bara overkligt, men inget är omöjligt på SS..

 

AK handen tycker jag är alldeles för riskabelt med tanke på hur lite du kan vinna. Du pushar för att isolera mot en short stack med 28BB när du kan förlora 200BB på pushen om styven har en bra hand. Ok, inte så troligt att han har AA/KK, men räcker att han har det 1/7 typ för att det ska vara EV- att pusha pre. Sen att han hittar synen med 99 förstår jag inte för fem öre heller.

 

Januari har börjat allmänt kasst för mig med, får hoppas det vänder för oss båda. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar också att läsa din dagbok. Om du fortfarande är ute efter boktips och ingen annan har tipsat denna redan så rekommenderar jag Pot-limit & No-limit poker av Stewart Reuben & Bob Ciaffone. Håller på att läsa den nu. Boken handlar inte bara om holdem utan även omaha, lowball draw, 7 card stud osv.

Kan nog vara en bra bok att ha i hyllan iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för inläggen!

 

Annars ekar det lite mellan inläggen i dagboken, hehe.

 

Kanske lite aggressivt spelat i AK-handen men jag ville isolera mig mot shortstacken som var allin. Det ska ju till att han har en ruggigt stark hand, om han ska syna raise följt av reraise allin.

 

Nu synade han som sagt med 99, vilket var i lösaste laget. Jag hade flyt och träffade och fick lite rättvisa, eftersom jag spelade mot samma kille som tog min stack tre minuter innan, när han jagade in runner runnerstege!

Så man kan säga att han fick låna stålarna i tre minuter, LOL.

 

För att använda en gammal sliten klyscha: Well thats poker!

 

Tack för boktipset, jag tog med mig Slotbooms omaha-bok, ganska bra tycker jag, samt Small stakes holdem till Thailand.

 

Jag höll på att meka med Pokertracker och PaHud igår. Jag har det på min gamla dator, men har inte orkat ställa in det på min nya laptop. Jag har skjutit upp det eftersom det ändå inte funkar att köra på SS.

 

Jag kör lite på andra sajter ibland samt spelar in sessioner med kompetenta spelare för att analysera deras spel och förhoppningsvis utvecklas. Det är ett grymt bra hjälpmedel, speciellt om man spelar på flera bord samtidigt.

 

Jag har även installerat Hagbards eminenta statistikprogram i excel.

 

Jag spelade ett tvåtimmarspass på SS igår kväll som slutade på +60 kr!

Jag lirade även en halvtimme på UB, som gav +55$ (ca 400 kr).

 

Gårdagens resultat blev alltså +2500 kr.

 

 

Resultat i Januari: +2200 (19 h)

 

Efter en trög inledning på året, har man hamnat efter budget.

Nu kör vi Casper, och må alla badbeats upphöra! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade ett morgonpass på UB, två timmar senare så slutade jag +85$ (+600 kr).

 

På kvällen spelade jag två extremt tröga timmar på SS, vilket resulterade i +800 kr.

Dagens resultat blev således +1400 kr.

 

Det var en normaldag med ett par sura utdragningar på rivern i ett par stora potter, men hey thats poker!

Det tillhör ju tyvärr vardagen, och för en gångs skull ska jag inte tråka ut eventuella läsare med några badbeatshistorier.

 

Resultat i Januari: +3600 (23 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång i tiden, på dinosauriernas tid, gick man naturvetenskaplig linje, datavariant som det hette då. Jag tror det var första året för den linjen, då jag valde den.

Sex timmar data i veckan var något revolutionerande vid den tiden. Man lärde sig programmera i programspråket Basic m.m., kändes ju glödhett då!

 

Vic 64 och Commodoredatorerna regerade, och alla bytte dataspel med varandra inspelade på kasettband.

 

Ah det var tider det!

 

När man började på N så kändes det ju självklart att man skulle följa upp med KTH eller en lämplig datalinje på nåt universitet och sen jobba inom det området. Hur det nu än var så ruttnade jag på "data", efter ha arbetat som dataoperatör första året efter lumpen.

 

Efter en fastighetsmäklarutbildning, samt ekonomiutbildning så hamnade jag till slut inom finans, där jag fortfarande huserar.

 

Nu ett X antal år senare så har man ju inte direkt hängt med så mycket inom dataområdet. Jag är visserligen inne på min sjunde dator, men jag har inte koll på routers, ipods och allt annat vad det nu heter. Brorsan är i och för sig datanörd så han kan man ju alltid fråga, han jobbade som programmerare och systemerare redan på hålkortens tid.

 

Jag och tjejen var och storhandlade på Willys i Kungens kurva, innan handlingen svängde jag förbi Mediamarkt för att kolla på routers.

 

Vi behöver en extra lina så vi kan surfa samtidigt bägge två. När jag stod där bland havet av routers, så såg jag en kille där som plockade upp varor på hyllorna, jag frågade honom om han kunde hjälpa mig lite. Det visade sig att han inte jobbade där, men han förklarade lite för mig hur routers funkar och vad man kan behöva.

 

En intressant sak han nämnde var att: kom ihåg att lås din router med lösenord om du köper en, så ingen annan kan använda den trådlöst.

 

Aha är det så det funkar!

Jag köpte ingen router utan gick hem och funderade på saken. Väl hemma så hittade jag en olåst lina som jag kunde använda. Jag bor ju i stan så jag antar att det kan vara ett företag eller nån annan som har linan, varför inte låsa den?

 

För att testa hur bra linan var, den hade ett streck av max fem, så satte jag mig och spelade lite PL omaha på micronivåer på B2B.

Jag kör igång tre bord, ett 0.20 E-bord och två 0.5 E-bord.

 

Första handen jag spelar händer följande:

 

Preflop är det ohöjt, fyra är med. Jag floppar ett öppet royal straight flushdrag. Första killen höjer, jag potraisar, tredje killen går allin, första killen lägger. Jag synar och vinner potten med en Royal! Hyfsad början.

 

Ett par minuter senare får jag följande starhand på ett bord: 9999

Kul att få fyrtal, men det måste vara en av de sämre starthänderna i PLO, så jag lägger.

 

På ett av 0.5-borden får jag AA95, one-suited. Killen före mig höjer, jag potraisar, killen efter potraisar och till slut är tre med, jag är allin.

Jag vinner potten på kåk med 99955. Galet!

 

En av de andra hade AA63 som starthand. Omaha är ett helt sjukt spel, men jäkligt kul. Efter en halvtimmes spel slutar jag +40 Euro. Jag slaskade dock bort vinsten på en halvtimmes Texas efter. B2B-kontot får bli mitt omaha-konto!

 

Nej nu börjar jag bli hungrig så nu är det dax för frukost.

 

Cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant bakgrund! Jag läste att du kör eget. Är det inom fondförmedling och försäkringar eller? Själv arbetar på en fondförvaltare här i stan. Hade egen firma (inom reklam) innan jag läste finans i 4 år. Nu har jag jobbat i 1 år och jag vill verkligen vidare.

Överlag är jag impad över att du plussar vid väldigt många sessions. Starkt gjort!

 

Posta gärna lite knepiga händer så får de små grå arbeta!

 

/Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det är fondförmedling och försäkring som jag sysslar med nu.

Tack för feedbacken förresten!

 

Det känns som om det är ganska lätt att slå lowlimit om man bara spelar TAG. På de lägre nivåerna är det är dock många spelare som TROR att de spelar TAG, fast de egentligen spelar TPA eller nån annan avart.

 

De flesta som försöker spela TAG väljer sina starthänder noga, men sen är de inte tillräckligt aggressiva när de väljer att spela. De kan inte konsten att bygga pott och ta betalt heller. Oftast blir de alldeles för lättlästa när de väl väljer att spela. Jag ser skrämmande exempel varje dag på detta.

 

Spelar man TAG riktigt bra tror jag att man kan komma upp i en stabil BB/100 på nånstans runt 30. För att riktigt krossa lowlimit däremot så tror jag man måste spela LAG eller till och med SuperLAG.

 

Idag spelade jag in en ny amerikansk NL-stjärna i min PT-databas. Efter inspelningen kollade jag på hans spel och analyserade lite grand vad han gjorde. Jag blev väldigt imponerad av hans sätt att spela, han spelade med mycket små marginaler. Han satte sina motståndare under konstant press hela tiden genom att frekvent höja och reraisa, med alla möjliga och omöjliga händer.

 

Han var helt omöjlig att sätta på en hand, och han bangade inte för att gå allin eller höja kraftigt så fort han kände minsta svaghet hos motståndarna, även om han själv var tom eller satt med tredjeparet. Han förlorade en del megapotter, fast han vann ännu fler.

 

På de 1000 händerna jag spelade in med honom på 25/50 NL och 50/100 NL hade han en BB/100 på 39 och +45000$!

 

Jag blev inspirerad av hans spel och bestämde mig för att spela löst i dagens första session.

 

Jag öppnade upp fyra bord och spelade riktigt löst på alla.

De flesta som försöker spela LAG gör det för dåligt. Antingen bluffar de bort sina pengar eller så är de lösa preflop men spelar för mesigt efter flop. Att bli en riktigt bra LAG-spelare är betydligt svårare än att spela TAG framgångsrikt. Man måste bli riktigt bra på att läsa motståndarna och vad de kan ha för händer.

 

LAG bygger ju på att man sätter FI under press hela tiden. Man plockar upp många små potter och stjäl en hel del blinds. Man ligger på FI hela tiden tills de får nog och till slut gör ett misstag. Då är man framme och plockar hela deras stack. En stor bonus med att spela LAG är ju att man ofta får väldigt bra betalt när man väl träffar något, eftersom man blir misstrodd för man höjt hela tiden.

 

Jag spelade bra under dagens pass och manövrerade in mina motståndare dit jag ville ha dem. Precis som i schack (japp jag spelade schack hyfsat en gång i tiden), så bygger poker på att manövrera motståndarna dit man vill.

 

Jag spelade mycket aggressivt och plockade upp många blinds och potter. Spelet funkade riktigt bra och jag dominerade borden jag satt på. Tyvärr hade jag inte flytet på min sida. Resultatet för dagens första pass blev -600 kr.

 

Orsaken till dagens tapp berodde på ett par badbeats samt ett par slantsinglingar som inte gick min väg.

 

Avdelningen badbeats:

 

Hand 1.

 

Jag har spelat aggressivt och motståndarna börjar bli irriterade på mina höjningar. Jag får AA och höjer på knappen. BB som är en calling station med en stack på 100 BB, synar.

Floppen kommer okoordinerad Kxx regnbåge, jag betar 3/4-pott. Fi synar.

Turn kommer blank, jag betar tillräckligt för att sätta honom allin. Han synar och visar upp K9o. I nuläget har han alltså par i kungar.

River kommer med ytterligare en kung och han tar hem potten med triss i kungar.

 

 

Hand 2.

 

På ett annat bord får jag KK, jag betar.

BB som är lös och gillar att göra dåliga bluffar har en stack på 80 BB. Han väljer att syna. Floppen kommer AKQ regnbåge. Stor chans att han har fått nån slags träff på den floppen. Jag betar pott. Han synar.

Turn kommer blank. Han väljer att gå allin, jag synar förstås. Han visar upp J4o. River kommer 10, vilket ger honom stege och vinst.

 

Tja vad ska man säga? Ännu en dag på jobbet. LOL.

 

Det är bara att garva och gå vidare. Spelet kändes bra dock och resultatet är kraftigt missvisande, utan de här badbeatsen hade det blivit en riktigt bra session.

 

Resultat i Januari: +3000 (24.5 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade en timme på kvällen och fick lite revansch för den tidigare sessionens dåliga utdelning.

 

Lite oflyt hade jag dock inledningsvis (tror jag), se nedan.

 

Följande inträffar:

 

Flickvännen sitter med vår stationära dator och surfar och jag sitter med den trådlösa linan och lirar på laptopen.

 

I den aktuella handen har jag två FI mot mig. Jag har höjt hela vägen med topptrissen, det finns ett färgdrag på bordet. På turn har jag raisat, varpå FI1 har reraisat och FI2 har synat! Det är min tur att svara, jag har precis dragit rull-listen till allin och trycker precis av då alla bord försvinner och internet går ner!

 

Jag skyndar mig över till flickvännen och tar över den fasta linan för att se ifall mitt allinbet gick igenom eller inte.

Betet gick inte igenom och min hand lades väl. Det skulle blivit en riktigt fin pott med eventuellt tre spelare allin där jag hade den tillfälliga nöten. Men vem vet jag kanske hade tur, färgdraget gick väl säkert in utan att jag träffa kåk. :)

 

Jag känner att jag spelat riktigt bra poker den senaste tiden utan att få 100% utdelning, ikväll gick det dock bra.

 

Resultatet blev +3000 kr.

 

Det här var nyckelpotten:

 

***** Hand 199743597 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, January 05, 2007 10:26:11 PM

Eva 19 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Eken123 (1456.80)

Plats 2: traudum (312.00)

Plats 3: -JigSaw- (878.91)

Plats 4: broke13 (1858.76)

Plats 5: NickLeeson (2113.55)

Eken123 lägg LM 5.00

traudum lägg SM 10.00

** Giv **

Eken123 [N/A, N/A]

traudum [N/A, N/A]

-JigSaw- [N/A, N/A]

broke13 [N/A, N/A]

NickLeeson [7h, Er]

*** Bet Runda 1 ***

-JigSaw- Lägg

broke13 Syna 10.00

NickLeeson Syna 10.00

Eken123 Syna 10.00

traudum Passa

*** Flop(Board): *** : [7r, Es, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

Eken123 Passa

traudum Satsa 40.00

broke13 Syna 40.00

NickLeeson Höj till 120.00

Eken123 Lägg

traudum All-in 302.00

broke13 Syna 302.00

NickLeeson All-in 2103.55

broke13 All-in 1848.76

*** Turn(Board): *** : [7r, Es, 8s, 9r]

*** River(Board): *** : [7r, Es, 8s, 9r, Kr]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 4024.52

traudum [8k, 7s] Två par, åttor och sjuor Vinst :0.00

broke13 [9s, Ks] Två par, kungar och nior Vinst :0.00

NickLeeson [7h, Er] Två par, ess och sjuor Vinst :4024.52

 

Så där ja, äntligen lite rättvisa!

 

Resultat i Januari: +6000 (25.5 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att du börjat testa lite LAG spel. Får för mig att spela mer aggressivt vissa sessioner, men tycker det är svårt på SvS. Fiskarna kan ju syna sig all in med TP utan kicker och liknande. Så jobbigt när man får bra lägen att bluffa och dom synar ned med skit.. Så håller mig oftast till TAG, men LAG är ju helt klart roligare att spela, och väldigt kul när det funkar bra.

 

Men borde du inte spela 2 bord (1 blir nog lite väl segt) iaf nu i början när du spelar LAG? Reads är ju ännu viktigare när man ska vara inne och röra i fler potter och bluffa mer. Gäller att ha stenkoll på spelarna. Blir ju mer marginella situationer och svårare beslut också.

 

Kul att resultatet vänt uppåt. Bara köra på nu! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som du säger Casper så finns det ju mycket fisk på SS som är beredda att betala av bra bara dem fått en hyfsad träff, typ top-par med en någorlunda kicker.

Är man bara ute efter lätta pengar och mindre svåra beslut, så kan man ju koppla på autopiloten och spela TAG. Det funkar bra, och jag spelar nästan uteslutande TAG när jag är trött eller inte känner mig 100% koncentrerad. Det räcker för att vinna på dem nivåerna jag spelar.

 

Men ska man utvecklas och kunna gå upp och bli framgångsrik på högre nivåer, så krävs det nog att man utvecklar sitt spel ytterligare. Jag kan ta lite större svängningar en period för att utveckla mitt spel långsiktigt. Tanken är ju att kunna växla mellan TAG och LAG utan att motståndarna vet var dem har mig.

 

Dessutom är det som du säger betydligt roligare att spela ett mer kreativt spel än ett mer mekaniskt spel.

 

Om man vi tar en jämförelse med schack:

 

Först lär man sig reglerna, hur pjäserna går och enkla mattsättningar. Efter det pluggar man lite öppningslitteratur. Sedan gäller det att försöka hitta sin spelstil. Ska man spela aggressivt som Kasparov och Bobby Fischer?

Kanske passar det ens egen mentalitet bättre att spela safe som Ulf Andersson och försöka vinna små fördelar under partiets gång, som kan resultera i en bonde upp i ett vunnet slutspel.

 

Jag är helt övertygad av att ens personlighet i allra högsta grad avspeglar sig i allt man företar sig. En person som är aggressiv när han exempelvis spelar någon bollsport blir troligen en aggressiv pokerspelare, på gott och ont. Däremot en person som är försiktig i sin läggning och inte är villig att ta risker kommer knappast bli aggressiv utan snarare tight-passiv i sin spelstil.

 

Vad det gäller mig så har jag alltid haft en aggressiv inställning till allt jag företagit mig. I schack var det oftast ett kraftigt angrepp mot motståndarens kung, med eller utan offer som gällde. Jag spelade gärna kontroversiella/mindre använda öppningar som exempelvis Kungsgambit.

 

I golf får jag bromsa mig själv ofta för att jag vill försöka gå för allt. I början gick jag för allt bara det fanns en liten chans att lyckas med ett visst slag, men med åldern (LOL) har jag lärt mig hantera det.

 

Jag blir lätt uttråkad av saker som upprepar sig hela tiden, och gillar att testa mindre konventionella saker. Man var ju en av de första som köpte en egen skärm och började skärmflyga för många herrans år sen, efter det började jag klättra och testade på forsränning m.m.

 

För att återgå till pokern så är det ju i allra högsta grad ett tänkande spel, vilket majoriteten som spelar det på de lägsta nivåerna inte inser.

En tänkande spelare kommer alltid ha ett stort övertag på en icke-tänkande spelare, även fast det finns ett visst mått av tur involverat i spelet.

 

När jag förlorar en stor pott på grund av ett badbeat, tar jag inte till mig det på samma sätt som många andra, som eventuellt tiltar. Jag analyserar handen och ser ifall jag spelade handen rätt, gjorde jag det så är jag nöjd, gjorde jag inte det däremot försöker jag lära mig hur jag ska spela handen om ett liknande läge uppkommer igen.

 

Som du säger Casper så är det nog säkrare att köra färre antal bord när man testar något nytt, fast jag har lite myror i kroppen och har svårt att sitta och vänta.

 

Nog om detta, nu är det frukostdax!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en och en halvtimme på kvällen.

Det började bra, efter en kvart låg jag upp en dryg tusenlapp. Sen kom jag in i ett litet stim med badbeats. Jag förlorade bland annat ett inköp (2000 kr), på färg mot färg där jag hade den lägre färgen...

 

Jag hade väl eventuellt kunnat släppa handen om det inte hade varit för det faktum att jag hade höjt upp preflop, och bara fått en synare. Det är inte lätt att släppa en färg som kräver två hålkort i rätt färg, headsup.

 

Jag gasade på bra på slutet och stängde på +1400 kr.

 

 

Det finns gott om bluffgubbar på SS...

Den här killen har spelat löst och bluffat konstant, men han har haft flyt och träffat några osannolika kort tidigare.

 

***** Hand 200642405 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 06, 2007 7:10:17 PM

Eva Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: tsar_serj (388.00)

Plats 2: PokAB (301.25)

Plats 3: Matzen (1000.00)

Plats 4: ROGGA14 (1193.03)

Plats 5: NickLeeson (2642.65)

NickLeeson lägg LM 5.00

tsar_serj lägg SM 10.00

** Giv **

tsar_serj [N/A, N/A]

PokAB [N/A, N/A]

Matzen [N/A, N/A]

ROGGA14 [N/A, N/A]

NickLeeson [Es, Er]

*** Bet Runda 1 ***

PokAB Lägg

Matzen Passa

ROGGA14 Höj till 50.00

NickLeeson Höj till 110.00

tsar_serj Lägg

Matzen Lägg

ROGGA14 Syna 110.00

*** Flop(Board): *** : [Kh, 4s, 8h]

*** Bet Runda 2 ***

NickLeeson Satsa 210.00

ROGGA14 Höj till 420.00

NickLeeson Höj till 1500.00

ROGGA14 All-in 1083.03

*** Turn(Board): *** : [Kh, 4s, 8h, 7k]

*** River(Board): *** : [Kh, 4s, 8h, 7k, 9r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2391.06

ROGGA14 [Ek, 8s] Par i åttor Vinst :0.00

NickLeeson [Es, Er] Par i ess Vinst :2391.06

 

 

Den här sved nog lite...

 

00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Saturday, January 06, 2007 7:51:52 PM

Eva Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: bempa2 (901.64)

Plats 2: LinusRN (175.00)

Plats 3: Melwal (2511.97)

Plats 4: Di__Zazzo (876.43)

Plats 5: NickLeeson (3895.77)

bempa2 lägg LM 5.00

LinusRN lägg SM 10.00

** Giv **

bempa2 [N/A, N/A]

LinusRN [N/A, N/A]

Melwal [N/A, N/A]

Di__Zazzo [N/A, N/A]

NickLeeson [5s, 6s]

*** Bet Runda 1 ***

Melwal Syna 10.00

Di__Zazzo Syna 10.00

NickLeeson Syna 10.00

bempa2 Höj till 20.00

LinusRN Lägg

Melwal Syna 20.00

Di__Zazzo Syna 20.00

NickLeeson Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [Knh, Kh, 5k]

*** Bet Runda 2 ***

bempa2 Satsa 10.00

Melwal Syna 10.00

Di__Zazzo Lägg

NickLeeson Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [Knh, Kh, 5k, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

bempa2 Passa

Melwal Satsa 70.00

NickLeeson Syna 70.00

bempa2 Syna 70.00

*** River(Board): *** : [Knh, Kh, 5k, 6k, 6h]

*** Bet Runda 4 ***

bempa2 Passa

Melwal Passa

NickLeeson Satsa 150.00

bempa2 Höj till 300.00

Melwal Lägg

NickLeeson Höj till 1200.00

bempa2 All-in 801.64

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1918.28

bempa2 [Dh, Eh] Färg med ess i topp Vinst :0.00

NickLeeson [5s, 6s] Kåk Vinst :1918.28

 

Resultat i Januari: +7400 (27 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 45 minuter på UB, slutade på +60$ (+400 kr).

 

Ingen action på SS på morgonen, så jag loggade in på min Omaha-lekstuga B2B. Startar upp lite PLO-bord, två stycken 0.1/0.2 E, samt två 0.25/0.5 E. Jag överraskar mig själv, i och med att jag plussar på samtliga bord. Efter en halvtimmes spel slutar jag på +33 E (+300 kr).

Jag har bestämt mig för att inte räkna med Omaha-lekstugan i mitt resultat, det är bara på utvecklingsstadiet så jag håller det separat.

 

Resultat i Januari: +8000 (28 h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju gå som tåget nu, kul att höra.

 

Har du testat spela HU något? Borde vara ganska bra träning om man vill bli bra LAG, HU blir ju helt naturligt mer aggressivt eftersom båda ofta är tomma så vinner den aggressiva(ste). För några dagar sen klagade en fisk på mitt spel, utmanade honom då på HU som han till min stora glädje tackade ja till. Kan säga att det var väääldigt skönt att spela ut honom där. Annars brukar jag inte bry mig vad folk säger i chatten, men var väl på dåligt humör då eller något.

 

Lite HHs nu bara så blir dina trogna railbirds glada. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...