jaha81 Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 Hur många bb per timme tjänar du i snitt per bord? vad kan anses vara ett hyggligt uppnåligt mål? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 13bb/h på NL100 2.5BB/h på 3/6 fixed limit fullring Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha81 Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2006 så stor skillnad mellan fl och nl alltså? jag antar att du syftar på bb/(h och bord) och inte sammanlagt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 så stor skillnad mellan fl och nl alltså? jag antar att du syftar på bb/(h och bord) och inte sammanlagt? Ja, jag tog BB/h och bord. Med 2.5BB/h så menar jag 2.5 Big Bets. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 så stor skillnad mellan fl och nl alltså? 13bb/h på NL100 = $13/h 2.5BB/h på 3/6 fixed limit = $15/h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 -6 bb/h senaste 7000 händerna. INget fungerar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha81 Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2006 hur många händer bör man ha spelat för att kunna yttra sig om sin bb/h med hyffsad säkerhet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 12 November , 2006 Rapport Share Postad 12 November , 2006 hur många händer bör man ha spelat för att kunna yttra sig om sin bb/h med hyffsad säkerhet? för att helt kunna få bort influenser av rusher och downswings lär väl iaf 100k händer räcka... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacGowan Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Är 13bb nån slags snitt på vad som är ok att tjäna per timme och bord eller är det vad jojje2k tjänar? Ingen annan som vill dela med sig av vad dom tjänar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 hur många händer bör man ha spelat för att kunna yttra sig om sin bb/h med hyffsad säkerhet? för att helt kunna få bort influenser av rusher och downswings lär väl iaf 1000k händer räcka... FYP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 hur många händer bör man ha spelat för att kunna yttra sig om sin bb/h med hyffsad säkerhet? för att helt kunna få bort influenser av rusher och downswings lär väl iaf 1000k händer räcka... FYP Varför sluta med en miljon? Varför inte en miljard? Det blir så jävla löjligt att nån alltid ska komma med en absurd siffra så fort man ska räkna på winrate. Dessutom, spelar du en miljon händer så kommer det ändå inte att stämma eftersom förutsättningarna kommer att ändras. Förhoppningsvis blir du bättre själv och sen kan även motståndarna bli bättre/sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Är 13bb nån slags snitt på vad som är ok att tjäna per timme och bord eller är det vad jojje2k tjänar? Ingen annan som vill dela med sig av vad dom tjänar? Jag har inte en miljon händer spelade så jag vet inte om jag törs yttra mig. Jag tjänar ca $18/100 händer själv. På en timme kanske jag hinner med 300 händer i snitt. $54/h alltså. Sen tillkommer rakeback och bonus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Baloos Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Winrate/ROI är ganska meningslösa mått. Vad man kan se är väl kanske tendenser som t ex att om man snittar 20bb/100 över 50k händer så ligger du förmodligen inte under 10bb/100 osv. Men att försöka avgöra om man snittar 10 eller 13 bb/100 är fullständigt meningslöst för det krävs så många händer att som Verdi påpekade, förutsättningarna hinner ändras under tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Varför sluta med en miljon? Varför inte en miljard? Det blir så jävla löjligt att nån alltid ska komma med en absurd siffra så fort man ska räkna på winrate. Dessutom, spelar du en miljon händer så kommer det ändå inte att stämma eftersom förutsättningarna kommer att ändras. Förhoppningsvis blir du bättre själv och sen kan även motståndarna bli bättre/sämre. Jaja, ville bara på något sätt uttrycka att 100000 är för lite. Men du har ju helt rätt förstås. FWIW har någon gjort konfidensintervall för antal spelade händer, ger ju en fingervisning (har inte länken). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thefman Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Håller med föregående talare. Alltså du kan inte lira 100k händer o ställa en diagnos på "så här mycket kommer jag dra in om jag lirar 100k händer till". Snarare kan man efter 100k händer säga "sweet jag drog in 10bb/100!". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacGowan Postad 15 November , 2006 Rapport Share Postad 15 November , 2006 Så det finns ingen tumregel för hur många bb/h som är bra/dåligt? Själv har jag inte bokfört mitt spel under speciellt lång tid men ligger på 13bb/h jag med, på 0,5/1 skall sägas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha81 Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 tack för svaren allihopa! personligen är jag ju långt ifrån ngt proffs, vilket antagligen många av er som postat är e.. jag har spelat NL ca 1-2h per dag i snitt i 10 månader (mest s&gs och mtts dock) och ca 20 månader om man räknar in FL.. jag har inga illusioner om att jag på ett litet kick ska kunna komma upp i 13bb/h på cashgames men jag skulle uppskatta lite tips och råd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 26 Januari , 2007 Rapport Share Postad 26 Januari , 2007 Är det ingen som spelar mkt/lever på poker som vill yttra sig?? BB/timme... nånting måste ni ju räkna på eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zamora Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 Eftersom de flesta som lever på onlinepoker spelar flera bord samtidigt brukar man räkna big blind per hundra händer eller bb/100. När det gäller NL räknar man oftast PTbb/100 vilket är sättet Poker Tracker räknar och betyder "PokerTracker BB/100 händer". En PTbb är två big blind. Det är ytterst få som kan vinna mer än 2bb/100 i limitpoker på längre sikt. Åtminstone om man spelar på en nivå där man möter många andra "proffs". När det gäller NL tror jag att 6-8 PTbb/100 är att betrakta som mycket bra. Om man spelar NL$1000 och högre (blinds 5-10) är det bara några få världsklasspelare (som multitablar) som kommer över 5 PTbb/100. De som bara spelar ett bord kan nog ha en högre winrate än så även om deras faktiska lön då blir lägre. Ta det inte som en absolut sanning men det är väl ungefär så landet ligger. Men som redan sagts. Lång sikt betyder verkligen låååång sikt och då betyder ju inte siffrorna så mycket mer än en historiskt tillbakablick. En riktig rush eller en twilight zone-liknande torka kan ha stor, stor betydelse för hur mycket man vinner på 100 000 händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 Eftersom de flesta som lever på onlinepoker spelar flera bord samtidigt brukar man räkna big blind per hundra händer eller bb/100. När det gäller NL räknar man oftast PTbb/100 vilket är sättet Poker Tracker räknar och betyder "PokerTracker BB/100 händer". En PTbb är två big blind. Det är ytterst få som kan vinna mer än 2bb/100 i limitpoker på längre sikt. Åtminstone om man spelar på en nivå där man möter många andra "proffs". Man räknar inte med bb när man pratar om limit, utan BB = Big Bets. En Big Bet är dubbelt så mycket som en big blind. Här kan ni läsa lite mer om svängningarna i limit SH, så kan man förstå varför det krävs så många händer för att få ett hum om win rate. http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=4485175 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerPADpeter Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 Är en ptBB 2 BB? Hur räknar PT ut detta värde? Jag snittar iaf 8.6ptBB/100 på NL25 just nu (mina första 10.000 händer) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 Är en ptBB 2 BB? Hur räknar PT ut detta värde? Jag snittar iaf 8.6ptBB/100 på NL25 just nu (mina första 10.000 händer) 1ptBB är lika med 2bb. Så du snittar 17.2bb/100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zamora Postad 27 Januari , 2007 Rapport Share Postad 27 Januari , 2007 Man räknar inte med bb när man pratar om limit, utan BB = Big Bets. En Big Bet är dubbelt så mycket som en big blind. Här kan ni läsa lite mer om svängningarna i limit SH, så kan man förstå varför det krävs så många händer för att få ett hum om win rate. http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Cat=0&Number=4485175 big bets. sant. hjärnsläpp från mig. sorry. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vincentblack Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 De senaste 1050 händerna har jag 34 BB/100 hands på NLTH $1-2 shorthanded! Ganska bra, så det är alltså det jag kan räkna med i fortsättningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 27 Februari , 2007 Rapport Share Postad 27 Februari , 2007 12 PTBB/100, 40k händer, 1/2-5/10 sh PLO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts