Gå till innehåll

Vad gör ni vid all ins?


handmadegod

Recommended Posts

Jag har på senaste tiden börjat förlora allt fler all ins där jag är favorit och jag undrar därför vad ni har för att just pokergudarna ska välja just er som vinnare?

 

Själv brukar jag alltid skrika det kort jag vill ska komma eller om inte det brukar funka brukar jag skrika det kort jag inte vill ska komma.

 

Brukar ta en klunk cola innan jag går all in, det brukar ofta ge lite extra tur fast dessvärre måste jag ha ett colaglas vid datorn och det börjar sätta sig lite på hullet.

 

Trycka all in sen direkt rebuy knapp och fyll på fullt !

....ibland hinner då sajten märka att denna killen är en bra kund och han ska vi belöna - men rebya snabbt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag hamnar all in så drar jag fort ner laptopskärmen, och efter ca 30 sek smyger jag sakta, sakta upp den för att se om det står "You finished in xxxx place." eller om jag ser min markerstabel ökat markant! Alltid lika spännande.

 

Bättre att bara slå ihop datorn och gå och lägga sig. Sen se dagen efter om man vann eller inte. Så slipper man att tilta om man förlorar också.

 

(Funkar dock inte lika bra på turneringar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dagens" roligaste tråd...

 

hade dock varit ÄNNU roligare tråd om Richthofen hade skapat den

 

han är numera min idol! LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

 

 

tillbaks till topic så brukar jag: klicka all in, och sen klämma ihop händerna var för sig allt vad jag orkar och spänna ihop käken tills tänderna börjar gnissla... alternativt gå o hämta en kopp kaffe till, för att försöka behålla lugnet, men på tillbakavägen bli så exalterad att jag spiller ut halva kaffekoppen på golvet, kastar mig ner i datorstolen och trycker upp nyllet 2cm från skärmen och iaktar resultatet :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dagens" roligaste tråd...

 

hade dock varit ÄNNU roligare tråd om Richthofen hade skapat den

 

han är numera min idol! LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Den här tråden får mig osökt att tänka på min (kanske) all time favorittråd på Pokerforum.nu om vad man kan göra EFTER :D

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=4526

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...man är ju inte något i närheten av de unika egenheter andra verkar ha...

 

Men i början ropade jag alla klassiker som

 

-KOM IGEN!!

eller

-Håll

Eller

-STÅ FÖR FAN

 

Men på senare tid ropar jag innan jag ens sett flop

 

-klart den inte ska hålla......

Sedan skakar jag på huvudet hela vägen till rivern...

 

 

Vad jag inte förstått däremot med många av mina vänner, är hur en flopp kan ge segerjubel. Om jag någonsin skulle ta ut segern på flopp, är det enkelt för att den andre skulle ha 0 outs.

 

Framför allt livespel är det märkligt hur mina QQ, möter AK, och K eller A kommer på flopp... hur de skriker YES, de knyter näven och skakar lite på den i brösthöjd medan de pressar ihop sina läppa, och utbrister något poetiskt som... - Det är så det ska se ut....

 

Men sedan fullständigt slår med båda handflatorna rakt ner i bordet så i princip samtliga markerstaplar liknar det lutande tornet i Pisa när Q dimper ner på Riv, eller hur esset gav mig running stege... och utbrister

 

-Klart den ska komma...

eventuellt kommer den eviga ramsan något inte kan vara sant, trots att det är sant.....

 

 

 

 

Hur kan man känna sig som en vinnare när man är favorit..???

 

Jag lider jämt av pokerius utdrageriousos vilket på svenksa kan förklaras med något i still med utdragningshypokondriker (ganska hyfsat långt ord)

 

Kan det komma så kan det... även om flop 883 ser bra ut med mina 88, och jag stirrar in i fi KK...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...