Gå till innehåll

Coachning via nätet?


slaskarn

Recommended Posts

Hej, nu har jag funderat länge på att ta lektioner av proffs för att förbättra mitt turneringspel samt CGspel. Jag har fått endel privata MSN lektioner av vänner men nu känner jag att jag vill ha riktiga proffs.

Så jag googlade runt och hittade två sidor:

http://www.pokerhjalp.se (de verkar ha 2 kända proffs från de här forumet) och sidan känns seriös.

 

http://www.pokerskola.se (känns mindre seriöst, då de vill ha mitt lösenord, men annars verkar detta också bra)

 

Så vilken sida bör jag välja, . Känns hyffsat värt att skapa konto på Party genom dom sidorna då det inte finns bananer att ta del av. Någon som provat, eller har nå tips ?

 

EDIT, värt att nämna är att båda sidorna är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar på pokerhjalp.se och får en coachning varannan vecka (lirar NL 200 på party). Känns som mitt spel har förbättrats absolut, och de har en trevlig support.

Man saknar bonusar och bananer, men jag är VIP på party så man får erbjudanden på de viset istället. Och så vinner man mer får man hoppas =)

 

Om pokerskola.se vill ha ditt lösen så råder jag dig att undvika dessa!

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så efter att pratat med pokerhjalp.se deras MSN live support så fick jag prova på gratis coachning.

 

Måste säga att det var intressant, jag fick först fylla i min spelstil och vilka nivåer jag lirade på. Sedan så ringde proffset upp mig genom Skype och han var verkligen trevlig.

 

Jag visade vilka 2 bord jag satt på, och sedan drog vi igång. Vad jag märkte var att jag gjorde många småfel och saker man själv inte märkte att man gjorde.

Som att limpa med vissa dåliga händer, eller kalkulera vissa pottods. Han gav mig tips och tricks, och jag kände att dessa småsaker gav mer än att läsa en hel bok. Kändes tryggare att spela med ett proffs bakom ryggen så att säga =).

 

Och medan jag hade skithänder och inget hände, passade jag på att fråga andra saker och han bara pratade o pratade =).

 

Allt som allt är jag nöjd över coachningen, kanske för att jag tredubblade på ena bordet, men de va nog mest tur =).

 

Pokerhjalp.se är godkänt, ska nu prova pokerskola och se om de håller måttet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va kul att du kunde kommentera i den här tråden nebbis.

 

Hur mycke bättre skulle det vara att betala dig istället för att få coachning på dessa sidor gratis?

 

För jag antar att du också coachar live genom MSN/skype o så? Just nu känns ena sidan väldigt personlig och trygg, men jag är öppen till att byta om du skulle vara en mycket grymmare coach.

 

Hur mycke tar du i timmen ungefär?.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erbjuder mig coacha vid MTTs. $200 i timmen eller 5% av vinsten. Hög varians utlovas :)

 

Legato är stamkund för övrigt...

 

Ursäkta mig? Ja, jag hade dig på MSN under spelet i söndags och ja, jag pratade med bland annat dig under turneringen, precis som jag funnits närvarande ett antal gånger när du mfl spelat.

 

Jag har respekt för ditt mtt-spel, annars hade jag inte diskuterat med dig, men därifrån är steget väldigt långt till att du skulle vara min coach Mats... Steget är ännu längre till att jag skulle betala ersättning för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag erbjuder mig coacha vid MTTs. $200 i timmen eller 5% av vinsten. Hög varians utlovas :)

 

Legato är stamkund för övrigt...

 

Ursäkta mig? Ja, jag hade dig på MSN under spelet i söndags och ja, jag pratade med bland annat dig under turneringen, precis som jag funnits närvarande ett antal gånger när du mfl spelat.

 

Jag har respekt för ditt mtt-spel, annars hade jag inte diskuterat med dig, men därifrån är steget väldigt långt till att du skulle vara min coach Mats... Steget är ännu längre till att jag skulle betala ersättning för det.

 

Det var som skrevs ovan lite ironi i det inlägget. Ber om ursäkt om det uppfattades på fel sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...