slaskarn Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Hej, nu har jag funderat länge på att ta lektioner av proffs för att förbättra mitt turneringspel samt CGspel. Jag har fått endel privata MSN lektioner av vänner men nu känner jag att jag vill ha riktiga proffs. Så jag googlade runt och hittade två sidor: http://www.pokerhjalp.se (de verkar ha 2 kända proffs från de här forumet) och sidan känns seriös. http://www.pokerskola.se (känns mindre seriöst, då de vill ha mitt lösenord, men annars verkar detta också bra) Så vilken sida bör jag välja, . Känns hyffsat värt att skapa konto på Party genom dom sidorna då det inte finns bananer att ta del av. Någon som provat, eller har nå tips ? EDIT, värt att nämna är att båda sidorna är gratis. Citera
GrandTheftGrind Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Jag lirar på pokerhjalp.se och får en coachning varannan vecka (lirar NL 200 på party). Känns som mitt spel har förbättrats absolut, och de har en trevlig support. Man saknar bonusar och bananer, men jag är VIP på party så man får erbjudanden på de viset istället. Och så vinner man mer får man hoppas =) Om pokerskola.se vill ha ditt lösen så råder jag dig att undvika dessa! Mvh Citera
Plala Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Inte vill de ha ditt lösenord heller? Du måste ha läst fel. Citera
slaskarn Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Jag läste att de hade något erbjudande på B2B, och det krävdes 5k points. Så ville de ha ens lösenord för att kolla att man verkligen hade fixat 5000 points. För att sedan få hjälp. Kändes måttligt oseriöst när pokerhjalp automatiskt uppdaterar ens poäng varannan vecka. Citera
Miami Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Pokerskola.se är FL-gudar. Om du vill krossa på FL ska du signa för dom. Citera
malte8000 Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Miami har du testat pokerskolan? Hur får man coachning jag spelar mycket limit men känner att jag är ganska så dålig på det. Citera
slaskarn Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 hm ajo, lirar mest NL och turneringar så kanske bör välja pokerhjalp.se Vet du hur pokerskola coachar? Pokerhjalp.se sitter med MSN och Skype när man lirar live och guidar en, hur funkar det på pokerskola, bara handanalyserer eller? Vill ha lite mer personlig hjälp. Citera
Miami Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Du skickar händer som dom går igenom. Läs på hemsidan, står hur det går till där. Citera
slaskarn Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 jo läste det. Jag hoppades på lite mer personlig coachning än att någon läser mina händer. Live coachning ger så mycket mer. Citera
danielfroberg Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Jag hade utan tvekan valt pokerhjalp.se. Deras sätt att lära ut ger så mkt mer än att maila in händer, och få dem analyserade. Vill man ha bra handanalyser så rekomenderar jag 2+2 forum. Citera
slaskarn Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Så efter att pratat med pokerhjalp.se deras MSN live support så fick jag prova på gratis coachning. Måste säga att det var intressant, jag fick först fylla i min spelstil och vilka nivåer jag lirade på. Sedan så ringde proffset upp mig genom Skype och han var verkligen trevlig. Jag visade vilka 2 bord jag satt på, och sedan drog vi igång. Vad jag märkte var att jag gjorde många småfel och saker man själv inte märkte att man gjorde. Som att limpa med vissa dåliga händer, eller kalkulera vissa pottods. Han gav mig tips och tricks, och jag kände att dessa småsaker gav mer än att läsa en hel bok. Kändes tryggare att spela med ett proffs bakom ryggen så att säga =). Och medan jag hade skithänder och inget hände, passade jag på att fråga andra saker och han bara pratade o pratade =). Allt som allt är jag nöjd över coachningen, kanske för att jag tredubblade på ena bordet, men de va nog mest tur =). Pokerhjalp.se är godkänt, ska nu prova pokerskola och se om de håller måttet. Citera
slaskarn Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Har inte fått nå svar på mina frågor från pokerskola.se märkligt. Vi får se vad som händer. Är de fortfarande aktiva? Citera
istinkface Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 du kan få coaching av den bästa shorthanded nl400/600 spelarn på party om du vill (mig) 200$ timmen Citera
pellepedal Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Jag signade upp via pokerskola.se för en tid sedan... Tyckte inte man fick den hjälpen jag ville ha. Man kunde skicka in lite händer,läsa i ett rätt dåligt forum och så.. Dessutom hade de problem med nån scriptkid som hackade deras msn ch försökte sno folks konton. Citera
slaskarn Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Va kul att du kunde kommentera i den här tråden nebbis. Hur mycke bättre skulle det vara att betala dig istället för att få coachning på dessa sidor gratis? För jag antar att du också coachar live genom MSN/skype o så? Just nu känns ena sidan väldigt personlig och trygg, men jag är öppen till att byta om du skulle vara en mycket grymmare coach. Hur mycke tar du i timmen ungefär?. Citera
istinkface Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Hehe, troligt istinkface. ja det är rätt troligt Citera
iremmats Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag erbjuder mig coacha vid MTTs. $200 i timmen eller 5% av vinsten. Hög varians utlovas Legato är stamkund för övrigt... Citera
pokernoerden Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Oo. Iremmats hur högt måste man spela? Räcker det med turrar med 5$ inköp Isåfall köper jag dig direkt och ger dig 5% utav vinsten. Citera
iremmats Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Oo. Iremmats hur högt måste man spela? Räcker det med turrar med 5$ inköp Isåfall köper jag dig direkt och ger dig 5% utav vinsten. Det som ger mig mest cash gäller naturligtvis Citera
Legato Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag erbjuder mig coacha vid MTTs. $200 i timmen eller 5% av vinsten. Hög varians utlovas Legato är stamkund för övrigt... Ursäkta mig? Ja, jag hade dig på MSN under spelet i söndags och ja, jag pratade med bland annat dig under turneringen, precis som jag funnits närvarande ett antal gånger när du mfl spelat. Jag har respekt för ditt mtt-spel, annars hade jag inte diskuterat med dig, men därifrån är steget väldigt långt till att du skulle vara min coach Mats... Steget är ännu längre till att jag skulle betala ersättning för det. Citera
Uppenberg Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 det var nog en smula ironi i hans inlägg även om det kan tyckas vara otydligt. Citera
iremmats Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag erbjuder mig coacha vid MTTs. $200 i timmen eller 5% av vinsten. Hög varians utlovas Legato är stamkund för övrigt... Ursäkta mig? Ja, jag hade dig på MSN under spelet i söndags och ja, jag pratade med bland annat dig under turneringen, precis som jag funnits närvarande ett antal gånger när du mfl spelat. Jag har respekt för ditt mtt-spel, annars hade jag inte diskuterat med dig, men därifrån är steget väldigt långt till att du skulle vara min coach Mats... Steget är ännu längre till att jag skulle betala ersättning för det. Det var som skrevs ovan lite ironi i det inlägget. Ber om ursäkt om det uppfattades på fel sätt... Citera
carl_nica Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 LOL om Legatos inlägg inte är ironi.... Citera
Recommended Posts