Gå till innehåll

75s på BB


Recommended Posts

Her er en situasjon fra BetOnBet $5 freezeout i går som har forårsaket store bølger:

 

** Game ID 1028905516 starting - 2006-11-10 15:09:43

** $5 NL Freezeout[649627]:Table 8 [Multi Table Hold 'em] (100.00|200.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- sebuxe sitting in seat 1 with $2970.00

- Niblick9 sitting in seat 3 with $1085.00

- moonzor sitting in seat 4 with $3160.00

- 69DUCKMAN sitting in seat 5 with $2975.00

- Robofish sitting in seat 6 with $5920.00

- dikkop sitting in seat 7 with $2670.00

- piat sitting in seat 8 with $1162.50

- westcoast41 sitting in seat 9 with $1095.00

- biggrill sitting in seat 10 with $625.00 [Dealer]

 

sebuxe posted the small blind - $50.00

Niblick9 posted the big blind - $10000

 

** Dealing card to Niblick9: 7 of Spades, 5 of Spades

moonzor folded

69DUCKMAN folded

Robofish folded

dikkop folded

piat folded

westcoast41 folded

biggrill folded

sebuxe raised - $200.00

Niblick9 called - $200.00

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 6 of Spades, 5 of Hearts

sebuxe bet - $200.00

 

Synen med 75s er kanskje tøff men la gå.

 

Min analyse var som følger:

Beten på halv pott gjør det lite trolig at han har et overpar med mulig straight-drag på bordet. Normalt ville han da beta pott for å avslutte hånden og ikke gi meg en billig sjanse til å fylle straighten eller dra inn et overpar.

Han kan ha et monster med triss i 6 eller 2. Men høyst sannsynlig har han 2 overkort.

Jeg er da 80-20 favoritt og da er svaret gitt.

 

Dette var hva som skjedde videre:

 

Niblick9 went all-in - $985.00

sebuxe called - $985.00

sebuxe shows: King of Clubs, Ace of Clubs

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

 

** Dealing the river: 4 of Hearts

sebuxe wins $2370.00 from the main pot

 

End of game 1028905516

 

Selvfølgelig klonkar han esset og jeg var ute. Men han burde lagt hånden når han fikk høyning.

 

Rett eller feil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niblick9 posted the big blind - $10000

 

Med den höga blinden så måste allting vara en given syn :lol:

 

 

 

Problemet är ju att han täcker dig ganska ordentligt och har råd att ta syn i läget kanske då det finns en viss bluffchans från din sida.

 

Men det är märkligt spel från hans sida, att först höjer han svagt, sen CB han svagt.

 

Det som är rätt - enligt mig - är att du väntar till du är beredd att trycka hela stacken preflop då du enbart har runt 10xbb

 

Att som nu syna och sen lägga har du knappt råd med och därför blir hans syn mer given som jag ser det. Så faktum är tycker jag han gör rätt som synar dig, han hade inte synat om du haft en större markerstapel.

 

1. Du ska inte med i potten alls! Efter det blir det svårt att rädda situationen och du kan inte göra rätt eller fel känns det som, men nu träffar du och då är det ju att ställa som du gör. Nu hade du otur, men spelet blir inte så mycket mer korrekt, som jag ser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är rätt - enligt mig - är att du väntar till du är beredd att trycka hela stacken preflop då du enbart har runt 10xbb

 

Varför måste hero trycka in hela stacken preflop? Varför skulle det vara bättre än att få in degen som nu? Hero har 12 bb...

 

Så faktum är tycker jag han gör rätt som synar dig, han hade inte synat om du haft en större markerstapel.

 

Fi gör rätt som synar?! Han synar sig in med typ 35% av sin stack med två överkort? Är det ett bra spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste hero trycka in hela stacken preflop? Varför skulle det vara bättre än att få in degen som nu? Hero har 12 bb...

 

Han har 10.85bb innan spelet börjar och det känns inte som man kan börja syna i det läget. Sen är det inte rätt att trycka preflop med dessa kort, utan han bör vänta till han får 89s, Ax, QT, 66 eller bättre enligt min mening.

 

För han kan inte syna och hoppas på dunderträff, nu träffar han lite och blir tvingad att ställa och då kan han lika bra ställa preflop. För du menar väl inte att han ska syna och sen vika sina kort varje gång han inte träffar?

 

 

Fi gör rätt som synar?! Han synar sig in med typ 35% av sin stack med två överkort? Är det ett bra spel?

 

Räknar du med antalet gånger som shortstacken tar en bluff i läget är jag inte så säker på att synen är fel då han inte riskerar att åka ut. Han har lagt in 400 redan och det ligger 800 i potten, hans ka lägga in 535 till och riskerar inte att åka ut, jag tycker det är rätt givet att man synar här då shorten kan sitta på vad som helst med det spelet.

 

Lägger han handen har han 2 580, och synar han har han antingen ~2000 eller runt 4000. Jag tycker det är rätt givet vad man gör i det läget. Det är inte ens säkert att han ligger under.

 

Han har dessutom 25% chans att träffa och vinner förmodlingen då. Jag ser det som att han är tvingad att syna. Hade däremot shorten haft en debbelt sås tor markerhög hade fold varit enda alternativt, nu riskerar han ingenting nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har 10.85bb innan spelet börjar och det känns inte som man kan börja syna i det läget. Sen är det inte rätt att trycka preflop med dessa kort, utan han bör vänta till han får 89s, Ax, QT, 66 eller bättre enligt min mening.

 

My bad. Antog att han hade 1185 eftersom han synar 200 pre och sedan ställer för 985 på floppen? Måste vara fel i HH:n då... Angående preflopsspelet är det ju en miniraise från SB, allin är förmodligen bättre där.

 

Han har lagt in 400 redan och det ligger 800 i potten, hans ka lägga in 535 till och riskerar inte att åka ut, jag tycker det är rätt givet att man synar här då shorten kan sitta på vad som helst med det spelet.

 

Lägger han handen har han 2 580, och synar han har han antingen ~2000 eller runt 4000. Jag tycker det är rätt givet vad man gör i det läget. Det är inte ens säkert att han ligger under.

 

På floppen synar han 785 för att vinna ~2000, så han har inga pottodds till synen. Hero har 10bb kvar här så han borde inte bluffa här ofta mtp att han bara har lagt in 2 bb i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har 10.85bb innan spelet börjar och det känns inte som man kan börja syna i det läget. Sen är det inte rätt att trycka preflop med dessa kort, utan han bör vänta till han får 89s, Ax, QT, 66 eller bättre enligt min mening.

 

My bad. Antog att han hade 1185 eftersom han synar 200 pre och sedan ställer för 985 på floppen? Måste vara fel i HH:n då... Angående preflopsspelet är det ju en miniraise från SB, allin är förmodligen bättre där.

 

Han har lagt in 400 redan och det ligger 800 i potten, hans ka lägga in 535 till och riskerar inte att åka ut, jag tycker det är rätt givet att man synar här då shorten kan sitta på vad som helst med det spelet.

 

Lägger han handen har han 2 580, och synar han har han antingen ~2000 eller runt 4000. Jag tycker det är rätt givet vad man gör i det läget. Det är inte ens säkert att han ligger under.

 

På floppen synar han 785 för att vinna ~2000, så han har inga pottodds till synen. Hero har 10bb kvar här så han borde inte bluffa här ofta mtp att han bara har lagt in 2 bb i potten.

 

 

 

Tror hela HH förvirrar någon av oss.

 

Såsom jag ser det har skribenten ovan 1085 marker innan potten börjar. Sen blindar han 100 och synar ytterligare 100 preflop. Häefter har han 985 kvar förstår jag det som. Sen bettar Fi 200 på flopen och Hero går all in, dvs en raise med 785 till 985. Det kostar alltså 785 att syna ja. Är jag blind eller? Hade han 1185 före handen började eller? Annars får jag inte matematiken att gå ihop.

 

Hrm, ja ska han in med ytterligare 785 hamnar handen i ett annat läge och jag är mer tveksam om Fi gör rätt, men jag är inte säker på att folden är fel faktiskt. Men vad som är fel är att Hero synar preflop, fold eller all in är det enda som gäller enligt mig faktiskt.

 

Ska kolla HH en gång till och se omjag blir klokare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker din allin på floppen är väldigt modigt gjort med lägsta paret. Själv skulle jag aldrig ha synat med en sån hand före floppen ens. Men hans syn på din allin på floppen tar priset. Värre fiskar får man ju leta efter. :shock:

 

Synen är inte speciellt fiskig. Utveckla gärna varför den skulle vara så fiskig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker din allin på floppen är väldigt modigt gjort med lägsta paret. Själv skulle jag aldrig ha synat med en sån hand före floppen ens. Men hans syn på din allin på floppen tar priset. Värre fiskar får man ju leta efter. :shock:

 

Synen är inte speciellt fiskig. Utveckla gärna varför den skulle vara så fiskig!

 

Den är i alla fall jävligt dålig...Chansen att han är uppe mot något bättre i detta läge är nästan 100%. Jag räknade ut med pokerstove att hans vinstchans är ca 20%, det tycker inte jag är bra odds att syna en allin med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...