Gå till innehåll

NLT - SH, QQ, osäker på turnspelet

Recommended Posts

Postad

Okay, här kommer ännu en hand vars jag råkar i problem på dragvänliga brädor. Börjar väl bli tjatigt nu! :)

Ingen history men tar det bara ur minnet.

Prima NL100 SH.

Hero (ungefär 150bb) får QQ --- Raisar 4bb.

Alla foldar fram till BB (ungefär 100bb) som synar. Vet inget alls om BB, eftersom han nyss kommit till bordet.

Floppen kommer: 10s5s2c.

BB bettar pott på 10$ och jag raisar upp honom till 33$. Han synar bara.

Turnen kommer: 2h. Nu betar BB ut ungefär en tredjedel av potten. Vet inte om jag ska se det här som svaghet, ett sätt att spela färgdrag, eller ett mjölkbet med en riktigt stark hand. Jag synar honom bara. Borde jag kanske ställt här istället?

Rivern kommer: Js. Nu fylldes flushen om det var det han drog på. Fi betar ut 2/3 av pott och jag foldar.

Synpunkter på mitt spel?

Postad

Vi hade kommit billigare undan genom att bara syna floppen. Fördelarna (kontrollera pottstorleken, maskera vår hand, bluffvärde) överväger nackdelarna (att ge frikort) och en bara normalbra fi kommer aldrig att syna ditt omslag med en sämre hand heller.

Som spelat är folden på rivern helt i sin ordning.

De som säger att vi ska ställa in på turn: vad blir effekten av det tror ni? Betten är antingen ett stoppbet (som ni säger) eller en weak-lead för att vi just har berättat för fi att vi har ett överpar, och han vill locka in oss att slå om. Sammantaget, givet båda de alternativen, blir ett omslag väldigt ooptimalt: har han färgdraget har han typ 20% och kanske kan bluffa river också (och vi kan enkelt folda om det kommer) men han foldar en hand vi är 80% favorit emot om vi pushar; om han sitter på stål så måste vi leta 2 outs.