Gå till innehåll

KK preflop mot re-raise?


Valdin

Recommended Posts

NL Holdem, $0.25-0.50, 10-man, Prima.

Jag har KK, sitter i obestämd pos och raiser före flop. Möter re-raise varefter jag re-raisar FI. FI re-raisar mig igen och nu har det kostat runt ett halvt maxinköp för att calla.

 

Spelet på den här nivån på Prima upplever jag visserligen som hyffsat tight men det känns ändå motiverat att trycka all in här. Tänker jag fel? Hade det varit en högre nivå så hade jag i större grad accepterat att nu borde jag lägga mig men på 0.25-0.50, njaee...

 

Hur stor kan sannolikheten vara, i ett sånt här bord, att man står mot just AA då man får en re-raise emot sig och själv har KK och spelar medelbra poker som iaf ger lite vinst i längden på denna nivån? Känns lite som att FI läst att jag har pocket och endast om han har AA så kommer han göra re-raisen, därmed är sannolikheten ganska stor att han sitter på just AA i en situation som denna? Kanske överanalyserar... sprang i alla fall in i AA med KK två gånger på 30min ikväll och började fundera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Prima är inte riggat, har killen A A så är det bara att acceptera. Du råkar ut för det förr eller senare iaf var sig det är på prima eller något annat nätverk.

Nästa gång är det du som har A A och den andra killen K K eller Q Q så skulle man förlora det så är det inte mkt man kan göra åt de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har fan varit tighta på Prima alltså.. har drygt 1200 händer spelade och bara 29% tittar floppen. :(

 

Dags att återvända till svenska spel som har den sämsta klienten jag sett?

 

Kanske är intressantare att fråga sig hur du själv spelar där och vilken image du har? Sitter du och foldar allting så är det klart att de bara spelar tillbaka med nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikke noe å tenke på. Få chipsa inn med en eneste gang. Uansett hvilket nivå dette er så skal man alltid sette chipsa inn med KK. Eksempel er Sam Farha mot Barry Greenstein, siste hånda for dagen i High Stakes Poker. Greenstein med A/A går all in. Greenstein er ikke akkurat kjent for å være superaggressiv. Farha med KK. Og selvfølgelig caller han. Og dette er på aller aller høyeste nivå.

Etter min mening er KK auto-call av uansett raise. En eneste hånd kan slå deg preflop, og hvis han er så heldig og faktisk sitter med AA så får det heller være. Du kan aldri tenke på å folde KK hvis du har tenkt til å tjene penger på poker!

I denne situasjonen kan han sitte med alt fra A8+, JJ, TT, QQ, (KK) AA, eller muligens kan han være på en kjempebløff. Kjør på! :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog, generellt sett, mer korrekt att folda KK på 0.25/0.50 än på högre stakes eftersom andelen vektajta bonusgrindare är större på 0.25/0.50 än högre upp. Dock tycker jag inte att KK ska foldas någonstans utan en bra read.

 

Håller med. Är det någon nivå som KK ska foldas pre flop är det nl50 framför alla andra nivåer. Spelarna på lägre nivåer (under nl50) överspelar sina händer något fruktansvrt och man bör absolut inte lägga KK. På högre nivåer blir spelet mer och mer aggresivt ju högre upp man kommer och man bör inte heller där folda KK. Men på nl50 är det många mycket tighta spelare som nu har börjat förstå poker lite mer och nästan bara spelar riktigt bra händer istället.

Men jag tycker ändå inte att man ska folda en KK i detta läget utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt var:

 

- Hur länge har du suttit vid bordet och vilken image tror du att du har?

- Vad känner du till om spelaren som re-re-raisar.

 

Jag har flera som jag spelar mot regelbundet där detta är en fold därför att detta beteende är AA och i 90% av fallen inget annat (men då har jag flera tusen händer mot dom). Men mot "kreti och pleti" så säger det Smack! Torskar man då mot AA så har man i alla fall visat att det inte går att jävlas med dig (synfiskar kommer att fortsätta vara synfiskar och inte få för sig att re-raisa utan att ha träffat stål)

 

Cluelessrookie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var 25'e gång du har KK har någon Fi vid ett full-ring bord AA. (6/1321*9)

Vet du hur ofta du är upp mot KK-JJ/AK/AQ då? Sjuuuukt mycket mer ofta.

Har han AA är det bara att acceptera. I längden kommer du troligen att tjäna på att peta in allt du har vid bordet i potten.

Hejja!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...