HeadLess- Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 Ett $1/2 FL-bord på crypto setat en liten stund och lyckats plocka upp en read på fi 2 som spelar löst och agressivt. Fi1 har jag uppfattat som lite tightare men samtidigt loose och agressiv. bordstämmningen är väl som på dom flesta av cryptos lägre FL bord, rätt loose folk bettar på alla drag som finns osynliga som synliga. Game #306047944: Texas Hold'em Limit ($1/$2) - 2005/01/29 - 08:39:31 (EST) Table "Atlantis" Seat 10 is the button. Seat 1: Bunkbaby ($76.50 in chips) Seat 2: rattlin ($61.50 in chips) Seat 3: mpannyp ($33 in chips) Seat 4: Keskikang ($85 in chips) Seat 5: Goggs135 ($55.25 in chips) Seat 6: Steros ($40.50 in chips) Seat 7: Bremar ($51 in chips) Seat 8: Fi1 ($39 in chips) Seat 9: Fi2 ($29.75 in chips) Seat 10: HERO ($28.75 in chips) Bunkbaby: posts small blind $0.50 rattlin: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Linkiola [Kh Ks] mpannyp: folds Keskikang: folds Goggs135: folds Steros: calls $1 Bremar: folds Ricks: raises $2 pkrfce007: calls $2 Linkiola: raises $3 Bunkbaby: folds rattlin: folds Steros: folds Ricks: raises $2 pkrfce007: calls $2 Linkiola: calls $1 KK på knappen är värd att cappas med. ----- FLOP ----- [9h 6s 7h] Fi1: bets $1 Fi2: calls $1 HERO: raises $2 Fi1: raises $2 Fi2: calls $2 HERO: raises $2 Fi1: calls $1 Fi2: calls $1 bara rags en helt okej flop så jag satt Fi1 på AK/AQ/QQ. det som skrämmer mig lite är att det kom 2 hjärter. fortfarande så tycker jag den är värd att cappas. ----- TURN ----- [9h 6s 7h][Jc] Fi1: checks Fi2: checks HERO: bets $2 Fi1: raises $4 Fi2: calls $4 HERO: raises $4 Fi1: raises $4 FI2: calls $4 HERO: calls $2 lite av ett scarecard ändå någon kan ha JJ även om det är lite otroligt så vet man aldrig men bestämmer mig ändå för att min hand är bäst för stunden och raisar hela vägen. ----- RIVER ----- [9h 6s 7h Jc][8s] Fi1: checks Fi2: bets $2 HERO: calls $2 : folds ett stort scarecard då allt som behövs för att ha mig slagen är T. Fi1 checkar men Fi2 som bara synat hela vägen bettar. misstänker att jag är slagen men synar ändå. ----- SHOW DOWN ----- Fi2: shows [5h 4s] (A Straight, Nine high) HERO: mucks hand Fi2 collected $52 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot $54.50 Main pot $52 Rake $2.50 Board [9h 6s 7h Jc 8s] Seat 1: xxx (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 2: xxx1 (big blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 3: xxx2 folded before Flop (didn't bet) Seat 4: xxx3 folded before Flop (didn't bet) Seat 5: xxx4 folded before Flop (didn't bet) Seat 6: xxx5 folded before Flop (didn't bet) Seat 7: xxx6 before Flop (didn't bet) Seat 8: F1 folded on the River Seat 9: Fi2 showed [5h 4s] and won ($52) with A Straight, Nine high Seat 10: HERO (button) mucked Han har alltså settat och jagat den där stegen från floppen dessutom suckerstegen. nu kunde jag spelat den annorlunda? jag tycker inte det. Citera
Hjort Postad 29 Januari , 2005 Rapport Postad 29 Januari , 2005 Spontant kan jag inte se något problem med hur du spelade. På rivern så finns det helt enkelt inte att man lägger sig för ett bet när man skickat in så mycket action på de tidigare gatorna. Eventuellt att man synar och sedan gör en bluffhöjning. Alltså först synar man för att man slår tillräckligt stor del av motståndarens händer och sedan lägger man ett bet till för att han kan tänkas lägga tillräckligt stor del av händerna som slår en för att det ska vara lönsamt. Men det är nog inte aktuellt här. Citera
Recommended Posts