Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Är höjningen med eller till 300?

Borde vara till 300 annars hade inte synen blivit 300 enligt mitt sätt att se det ;)

det hade den ju...

Jo, jag tänkte fel i andra steget. Tänkte att han höjde med 300 utifrån sina 75, blev mycket galet, jag evt. Orkade inte ens editera det när jag läste det igen =?)

Postad

Höj till 600 PF

Jag hade lagt den om jag var nära pengarna, sitter troligen på

88, 99, QQ eller TJ. Kan iofs ha AQ också eller så är det en ren bluff.

Jag hade iaf lagt den i det läget som du beskriver.

Varför skulle han riskera stora delar av sin stack då han ligger riktigt bra till? Efter folden har du trots allt ca: 1900 kvar.

Postad

Ni har väl räknat ut att jag foldade, förlorade senare headsup efter att han satte två stegar på raken.

Fick mina efterlängtade pengar men hade kanske kunnat vinna med en syn med kungarna, i alla fall har jag lärt mig att inte sätta mig i knipa på det sättet.

Blir nog all in preflopp nästa gång....tack allihop för visat intresse!! :D

Postad

De sista två händerna! ge gärna kritik här om ni vill.

Hero sitter på plats 9 med 6790.00

Gizmo1978 sitter på plats 10 med 2910.00

Gizmo1978 satsar s mörken 200.00

Hero satsar l mörken 100.00

Gizmo1978: --, --

Hero: 5c, Ks

Pre-flop:

Hero: Höj 400.00

Gizmo1978: All in

Hero: Syna 3110.00

Showdown:

Hero visar: 5c, Ks (högsta kort kung)

Gizmo1978 visar: 9h, Jh (högsta kort knekt)

Flop (Board: 6s, 2d, Qd):

Turn (Board: 6s, 2d, Qd, 10d):

River (Board: 6s, 2d, Qd, 10d, 8s):

Gizmo1978 visar: 9h, Jh (stege med högsta kort dam)

Huvudpott:

Gizmo1978 vinner potten på 6220 med stege med högsta kort dam

(0.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

--------------------------------------------------------------------------

Hero sitter på plats 9 med 3580.00

Gizmo1978 sitter på plats 10 med 6120.00

Hero satsar s mörken 200.00

Gizmo1978 satsar l mörken 100.00

Hero: 5h, 10c

Gizmo1978: --, --

Pre-flop:

Gizmo1978: Syna 200.00

Hero: Passa

Flop (Board: Ah, 10h, 3c):

Hero: Passa skulle slöspela för att vinna tebaka mina marker :(

Gizmo1978: Passa

Turn (Board: Ah, 10h, 3c, 6h):

Hero: Passa

Gizmo1978: Passa

River (Board: Ah, 10h, 3c, 6h, 2s):

Hero: Satsa 400.00

Gizmo1978: Höj 2000.00

Hero: All in

Gizmo1978: Syna 3580.00

Showdown:

Hero visar: 5h, 10c (par i tior)

Gizmo1978 visar: 5d, 4d (stege med högsta kort sexa)

Huvudpott:

Gizmo1978 vinner potten på 7560 med stege med högsta kort sexa

Postad

Hand 1: utan tell på denna skulloe jag aldrig ställt, troligen är vi oftast underdog eller ytterst marginell favorit. Mörkerna hotar ju inte direkt, kan vänta på bättre.

Hand 2: vet du nog själv, aldrig slowspela, finns liksom ingen mening då han HU kan ha vad som helst, bättre att betta en gång för mycket med luft än att slowspela o hoppas att han bluffar.

Originalhanden tyckte jag var bra spelat pre, om det var riase till 450, lagom på SS. Bettar du mer får du aldrig syn om de inte har PP och mindre så får du för mycket synare. Spelar själv 100-200 där nu.

På floppen ser det ju jobbigt ut, finns många fiskhänder som slår dig, men varför pushar han och inte miniraisar eller slowspelar? Skulle tippa på tvåpar alt låg triss här och att han är rädd att se nästa kort som kan ge dig stege eller triss eller högre tvåpar.

Postad
Hur tänker du när du minraisar och sedan synar en alldeles för stor push med en svag kung?

Hur tänker du när du trebetar med tredjeparet på den rivern?

Hur tänker du när du alltid är så aggressiv o fördomande mot folk som uppenbarligen är sämre på sng än du och som frågar snällt för att lära sig?

Postad
Hur tänker du när du minraisar och sedan synar en alldeles för stor push med en svag kung?

Hur tänker du när du alltid är så aggressiv o fördomande mot folk som uppenbarligen är sämre på sng än du och som frågar snällt för att lära sig?

Jag misstänker att aha-upplevelsen i "Oj, jag minraisar HU och synar sedan en jättepush med en hand som är marginell favorit mot en slumpad hand" är lärorikt för fi, eh ursäkta, OP.

Postad

Första handen, fold pre. Syna inte hans all-in där! Du är lätt dominerad och du är aldrig markant favorit.

I andra handen kan du betta turn om du inte vill leda flop. Det är osannolikt att han har Aet, men du ska inte vara missnöjd att sätta press på honom och ta potten på floppen med din hand. Du har ingen hand du gärna vill slöspela...

Problemet med rivern i hand 2 är att ditt spel inte verkar det minsta vettigt.. Vad representerar du här? AT? 33? Kan sätta dig i många trixiga situationer, men testa annars att göra ett bet som ser ut som ett värdebet. Typ 220 eller nåt. Han kommer syna med en sexa och förmodligen inte tycka att spelet ser lika konstigt ut.

Postad

Jag misstänker att aha-upplevelsen i "Oj, jag minraisar HU och synar sedan en jättepush med en hand som är marginell favorit mot en slumpad hand" är lärorikt för fi, eh ursäkta, OP.

Äsch, är nog bara jag som har PMS och är lite känslig, men du är ofta hård, kanske med all rätt, vad vet jag...

Postad

Minibeten med kungen var avsedd för att få action........jag tänker att den handen är väldigt bra headsup.......jag fick action men förlorade.

Den sista som var direkt efter var jag lite tiltad samtidigt som tiorna faktiskt kunde va bästa handen........

Säkert dåligt tänkt i båda fallen.......men sånt är livet som fisk :D

Händerna innan försökta han som vanligt kör över mig........jag la ganska mycket preflopp, som jag ville ta igen.

Postad

Äsch, är nog bara jag som har PMS och är lite känslig, men du är ofta hård, kanske med all rätt, vad vet jag...

Alltså, om någon tar illa upp så för all del, jag kan ändra på mig.

Men rent generellt tror jag att jag kan hjälpa en och annan med SnG-tänket.

Postad

Jag tar inte illa upp :D

Har inga vänner som spelar att diskutera med, så detta forumet är utmärkt sätt för mig att lära mig hur andra pokerspelare tänker. Finns som ni märkt en hel del luckor att täppa till.

Postad
Minibeten med kungen var avsedd för att få action........jag tänker att den handen är väldigt bra headsup.......jag fick action men förlorade.

Den sista som var direkt efter var jag lite tiltad samtidigt som tiorna faktiskt kunde va bästa handen........

Säkert dåligt tänkt i båda fallen.......men sånt är livet som fisk :D

Händerna innan försökta han som vanligt kör över mig........jag la ganska mycket preflopp, som jag ville ta igen.

Kungen vill du inte ha den typ av action med, raise mini eller 2BB pre, folda vid omslag, vid flopp betta ½pott och folda vid omslag utan read, gör detta 60-80% av händerna och till slut kommer du ha en situation där han raisar och du har nästnötterna. Blidsen är faktiskt såpass grunda. När blindsen kommer upp kan du börja stjäla genom ställ oavsett om du är shortie eller chippie.

Tilten borde väl inte gjort dig sugen på att slowspela? Ställ hellre in på flopp/turn eller betta hårt och spela överaggressivt, du kan få syn på många förlorande händer här. A har han inte och har han starkare 10:a så grattis.

Är du osäker på vad som är bra ställ pre så se floppen billigt istället då. Blir enklare beslut och mindre kort som kan stjälpa dig.

Postad

Det mest irriterande med eurythmech är att när jag börjar läsa en sån här tråd så tänker jag 'aha, nu ska jag svara så här o så här', men sen läser jag vidare och upptäcker att eurythmech redan skrivit samma sak.

KK-handen tycker jag är en given syn. Lite större raise pre skulle ju inte skadat, men det är inte det centrala.

K-hög-handen HU är dålig. Höj lite mer pre, 2.5-3BB tycker jag är lagom. Mot hans omslag är det lätt kast.

Sista handen får du väl sätta upp på oturskontot, även om det är lätt att i efterhand säga att du skulle bettat flop o turn.

Postad

EDIT: Gäller den första handen postad(såg inte att där var flera händer):

Du ger honom på tok för fina odds för syn med nästan vad skräp som helst... framför allt om han är agressiv o du känner dig tvungen syna när du egentligen är rädd att förlora...

om du nu höjt till 300 så får du väl gå på känslan(reads mm) nu, omöjligt för oss att säga mer...

är du rädd att åka ut så är "felet" begånget preflop annars KANSKE du lyckades maximera vinsten(men dessvärre oxå risken) :)

(läste vidare och såg oxå att detta redan var sagt :)