Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

Varför blir vissa händer inte konverterade?

 

lite störigt då statistiken inte stämmer... jag backa 600 idag men den HH converter har valt att inte convertera vissa händer där jag torskar och jag får heller då inte möjligheten att analysera dem i efterhand...

 

Det verkar som att den strular när jag spelar 2 pers vid ett 5 manna bord.

 

Och nu cpar den loss ännu mer... HEM importerarar händer som 05,05 händer istället för 0,5/1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför blir vissa händer inte konverterade?

 

lite störigt då statistiken inte stämmer... jag backa 600 idag men den HH converter har valt att inte convertera vissa händer där jag torskar och jag får heller då inte möjligheten att analysera dem i efterhand...

 

Det verkar som att den strular när jag spelar 2 pers vid ett 5 manna bord.

 

Jag gissar att det är SS som har valt att inte spara händerna... Kolla om du ser dem i web-historiken.

 

I de fall HHC väljer att inte konvertera en hand beror det på att det inte är möjligt pga allvarliga fel i xmlfilen. Se efter om du har en HHC_Exceptions.txt med felutskrifter i, och vidta isf åtgärder enl FAQ.

 

Kommer du fram till att det verkligen är HHC som gör fel så maila gärna in filer till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte ladda ner HH fast jag har NET Framwork 2.0 installerat på datorn , har installerat om och startat om datorn flera gånger men funkar ändå inte. Några tips?

 

Vad händer då? Jag uppfattar problemet som att HHC inte startar fast du inte skriver det.

Win XP, Vista?

Ev felmeddelande? Får du 'initialisation error'?

Har du .NET 3.0? testa om det hjälper annars. Om det gör det så vill jag gärna veta! Dvs skriv gärna då du hittat vad som var fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer då? Jag uppfattar problemet som att HHC inte startar fast du inte skriver det.

Win XP, Vista?

Ev felmeddelande? Får du 'initialisation error'?

Har du .NET 3.0? testa om det hjälper annars. Om det gör det så vill jag gärna veta! Dvs skriv gärna då du hittat vad som var fel.

 

Jag har Windows XP , laddar ner nyaste versionen av HHconveter. Zippar upp det från Winrar och när jag ska klicka på ikonen så kommer det uppe ett felmeddelande som säger att jag inte kan starta det eftersom jag inte har NET Framwork 2.0 eller nyare installerat på datorn. Men när jag kollar på datorn så har jag det installerat. Har testat allt möjligt , och laddad hem det igen från Microsoft men HH ville ändå inte starta fast jag startat om datorn osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Windows XP , laddar ner nyaste versionen av HHconveter. Zippar upp det från Winrar och när jag ska klicka på ikonen så kommer det uppe ett felmeddelande som säger att jag inte kan starta det eftersom jag inte har NET Framwork 2.0 eller nyare installerat på datorn. Men när jag kollar på datorn så har jag det installerat. Har testat allt möjligt , och laddad hem det igen från Microsoft men HH ville ändå inte starta fast jag startat om datorn osv.

 

In på windows update och dra ner .Net 3.0. Se till att du har alla säkerhetsuppdateringar till alla versioner av .NET Framework. Annars vet jag inte alls. Typ, installera om windows :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska börja med att säga tack för det här programmet.

 

Allt fungerar perfekt förutom en sak, att enligt SvS statistiken så ska jag ha spelat fler händer än vad PT visar i sin lista.

I början skiljde det med typ 10 händer sen 20 osv.. den verkar hoppa över någon hand då och då.

 

letade efter någon HHC_Exceptions.xml fil men hittade ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, ska börja med att säga tack för det här programmet.

 

Allt fungerar perfekt förutom en sak, att enligt SvS statistiken så ska jag ha spelat fler händer än vad PT visar i sin lista.

I början skiljde det med typ 10 händer sen 20 osv.. den verkar hoppa över någon hand då och då.

 

letade efter någon HHC_Exceptions.xml fil men hittade ingen.

 

Varsågod! Se mitt inlägg #1102.

Det är flera som har samma problem och jag vet ingen annan orsak än att det är klientens fel. Hittar ni något jag kan göra åt det så försöker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett problem som jag inte vet om det är kopplat til HH converter...

 

Sen senaste uppdateringen av SvS så tolkar antingen HHC eller PT2 mitt 5-manna spel som 7-manna av någon underlig anledning...Eller rättare sagt den tolkar det inte som att det varit 5 personer i handen men den lägger till 2 positioner om jag kollar mina position stats...Väldigt irriterande då jag ofta utvärderar mitt pos.spel.

 

Ändrade SvS sin historik iom förra uppdateringen?

 

Hoppas någon förstod vad jag menade och att nån har nån lösning

 

(testat allt det vanliga...ta bort hela historyn etc)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett problem som jag inte vet om det är kopplat til HH converter...

 

Jag har ingen koll på om SS gjort något med historiken. Låter dock som att du kanske importerar som 10 max och inte 5max.

(Man kan välja det i PT2, vilket man bör om det skall bli rätt)

 

Spelar du blandat 5 och 10 man kan du välja att konvertera dem till olika mappar under autoconvert och bara importera den ena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu cpar den loss ännu mer... HEM importerarar händer som 05,05 händer istället för 0,5/1

 

Detta problem har jag också, en del blir 2,5/2,5 andra 2,5/5. Så all statistik delas upp i olika kolumner o tolkas alltså som olika stakes. Mycket irriterande, särskilt om man spelar både hu, sh o fr. Blir många kolumner och otydligt. Kanske HM:s fel dock? Förslag?

 

Tack för ett underbart program!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag är helt talanglös :/ men jag hittar inte detta:

 

"

5) Start PT, Select "File"->"Auto Import Hand Histories/Tournament Summaries - Generic Setup ->

Use "Look for a file (or files) on my PC" - Set timer "1" minute(s)

 

Load From File(s) "All Text Files in folder (sub-Folders included)"

Click "Configure" browse to C:\history - OK.

 

"

 

På file finns bara exit.. hmm ? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag är helt talanglös :/ men jag hittar inte detta:

 

"

5) Start PT, Select "File"->"Auto Import Hand Histories/Tournament Summaries - Generic Setup ->

Use "Look for a file (or files) on my PC" - Set timer "1" minute(s)

 

Load From File(s) "All Text Files in folder (sub-Folders included)"

Click "Configure" browse to C:\history - OK.

 

"

 

På file finns bara exit.. hmm ? :(

 

Den guiden är för PT2, misstänker du har 3an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello

even though I'm Danish I'll not infest your nice forum with Danish writing and keep my post in English :-D

 

First of all thanks for the program it seems nice.

 

Since I didn't know about this software before today I have been importing into PT2 and now I'm trying to get the hands over in HEM- Does anyone know if its possible to do that? I tried using the export hand option in PT2 but then I end up with a bunch of files in this format:

bmn NL ($0.25) 1274893034 to 1279926307.txt

 

...which the HH converter cannot convert and HEM doesn't recognize the HHs either.

Any ideas?

Thanks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heine:

HHC converts the original Boss xml files into party format. It cannot convert the internal format PT2 uses or any other kinds of hand history.

 

It works fine to use HHC to convert your original boss files, and then import the converted files into Holdem Manager. It is also possible to get the HUD working this way, although it is not perfect since you have to manually add tables.

 

So, try to locate your original hh-files. There is to my knowledge no way to go PT2 --> HM once you have imported to PT2 allready.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

nudu P-O ska du få en svår fråga, det är nämligen så att jag sparat alla mina händer på svs i konverterat format av hhconv, jag undrar hur svårt det vore för dig o fixa en feature i hhconv som gör om färdigformaterade filer ifrån hhconv tillbaka till boss/svs-historyn? är nämligen så att jag planerar uppdatera till PT3 och dom tar ju bosshistorysen rakt av så blir ju jätteknas för mig då :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nudu P-O ska du få en svår fråga, det är nämligen så att jag sparat alla mina händer på svs i konverterat format av hhconv, jag undrar hur svårt det vore för dig o fixa en feature i hhconv som gör om färdigformaterade filer ifrån hhconv tillbaka till boss/svs-historyn? är nämligen så att jag planerar uppdatera till PT3 och dom tar ju bosshistorysen rakt av så blir ju jätteknas för mig då :/

otur :)

 

Det finns tyvärr inte en chans att jag sätter mig och gör en sådan stor ändring. Det har tagit i storleksordningen arbetsmånader att komma dit programmet är idag. Det går inte att bara lite snabbt gå tillbaka, utan det skulle ta flera dagar/veckor för mig att programmera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

otur :)

 

Det finns tyvärr inte en chans att jag sätter mig och gör en sådan stor ändring. Det har tagit i storleksordningen arbetsmånader att komma dit programmet är idag. Det går inte att bara lite snabbt gå tillbaka, utan det skulle ta flera dagar/veckor för mig att programmera.

 

Klar än? nä men så SvS hand historik fungerar till PT3 nu så den tar upp alla händer? eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...