pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 har du lagt upp den med ändringarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Lade upp den nya versionen 0.6. Det enklaste är att radera alla händer i databasen (Utilities-Database Maintenance...), konvertera om dem med den nya versionen och importera dem igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Hmm det borde stå typ "pozz is all-In [$444]" Sen kan du kolla om det står så eller bara pozz is all-In. Det borde nämligen inte ha hänt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Hmm det borde stå typ "pozz is all-In [$444]" Sen kan du kolla om det står så eller bara pozz is all-In. Det borde nämligen inte ha hänt står ingen summa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 står ingen summa Gäller det samtliga allins eller bara dessa? Hos mig så står summan där.. ** Dealing Turn ** [ Tc ] pozz is all-In [$96.25] Felixdarko folds. Fungerar det att importera till PT ändå? blir inte klok på hur det ska kunna bli sådär.. Om du kikar på samtliga händer, är det någon som har negativ rake, eller rake över 15? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 står ingen summa Gäller det samtliga allins eller bara dessa? Hos mig så står summan där.. ** Dealing Turn ** [ Tc ] pozz is all-In [$96.25] Felixdarko folds. Fungerar det att importera till PT ändå? blir inte klok på hur det ska kunna bli sådär.. Om du kikar på samtliga händer, är det någon som har negativ rake, eller rake över 15? gäller alla all-in, eller iaf alla ja kollade på. och det går bra o importera alla händer väldigt många händer har 0 i rake under game notes men den totala raken under general info stämmer inte överens med dessa siffror. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Bara ingen har negativ rake så är det ju ok. Att många har 0 är ju som det skall vara.. Den totala raken stämmer inte för mig heller, inte i någon databas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 funkar jättebra o konbertera dom första 1000 händerna men när ja sen sitter o spelar o ska konvertera under tiden så hittade han 1000 nya efter 20 minuters spel o konverterade dom till 2 filer med 500 i varje men dom hade ingen filändelse så ja kunde inte lägga in dom i PT. Hade varit bra om dessa nya filer hade lagt sig som nummer efter föregående. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Har du angett ett filnamn vid Output file(Converted HH's)? Tanken är att det skall vara en fil bara, har inte märkt av det där beteendet. Försöker du flytta outputfilen eller nått, Autoimport till PT? Kör du ett operativsystem annat än XP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Det skall väl sägas att just autokonverteringen har jag inte testat speciellt mycket, så det kan väl tänkas finnas buggar i den. Kör endast "Collect" funktionen ifall det inte funkar med konverteringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Har du angett ett filnamn vid Output file(Converted HH's)?Tanken är att det skall vara en fil bara, har inte märkt av det där beteendet. Försöker du flytta outputfilen eller nått, Autoimport till PT? Kör du ett operativsystem annat än XP? ja har angett ett namn där Ska han skriva över den gamla filen eller. Jag väljer manuell import till PT Kör XP om jag startar en sökning så fortsätter den fast jag trycker på "stop" edit får inte alls rätt på den nu efter att ha gjort det första gången. Blir helt fel filformat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Okej, vill du ha hjälp så får du förklara bättre Exakt vad försöker du göra och exakt vad händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Okej, vill du ha hjälp så får du förklara bättre Exakt vad försöker du göra och exakt vad händer? ska göra mitt bästa om en stund Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 System.IO.DirectoryNotFoundException: Could not find a part of the path 'C:\SvSHHs\'. at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath) at System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy) at System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options) at System.IO.StreamWriter.CreateFile(String path, Boolean append) at System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append, Encoding encoding, Int32 bufferSize) at System.IO.StreamWriter..ctor(String path, Boolean append) skumt exception, då katalogen finns, händer vid ungefär 950 genererade händer. EDIT: Hade misat ändelsen på filnamnet på sparade händer.. så kasta detta exception ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 samma fel som longago hade. fixat nu. Men om ja tar o konverterar fler händer. tar han dom gamla me då eller han väljer bara nya? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Återigen så fattar jag inte exakt vad du menar Den konverterar alla händer i alla filer du väljer att konvertera. (med Convert File(s) ) Om du använder Collect and Convert konverterar den bara de nya händerna den hittar. Men det spelar ju ingen roll om man konverterar händer flera gånger om man skall importera till PT, PT skippar ju bara att importera dem.. Edit, och det borde du ju kunna räkna ut genom att komma ihåg siffrorna som står i programmet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pozz2 Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Återigen så fattar jag inte exakt vad du menar Den konverterar alla händer i alla filer du väljer att konvertera. (med Convert File(s) ) Om du använder Collect and Convert konverterar den bara de nya händerna den hittar. Men det spelar ju ingen roll om man konverterar händer flera gånger om man skall importera till PT, PT skippar ju bara att importera dem.. Edit, och det borde du ju kunna räkna ut genom att komma ihåg siffrorna som står i programmet ja glömde o skriva filändelse o sen klödda ja nog till de lite me. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 Ser ut som att det behövs lite kontroller på filändelser och liknande.. Det skall väl gå att styra upp i en framtida version. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mow Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Fungerar det med PT 2.05? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 November , 2006 Fungerar det med PT 2.05? Ingen aning, jag har köpt mitt PT... Men det är ju gratis att testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mow Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 tänkte testa lite och se om det förbättrar och isf köpa det ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 November , 2006 Ny version, 0.7b, borde ha lite bättre hantering av filnamn. Själva konverteringen är inte ändrad något. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mow Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 kan ej få in handhistory i pokeroffice! står bara "failed to import", vad göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 November , 2006 Kan det vara samma problem som med PT? Annars vet jag ej, andra har lyckats.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P-O Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 November , 2006 Stora förändringar! Idag har bossnätverket ändrat sin handhistorik, misstänker att SS kommer att göra detsamma i nästa uppdatering.. De har bytt format helt och hållet: Händerna lagras som xml och man kikar på dem genom en html-sida med javascript som kan visa två olika format: ett textformat liknande det gamla, och ett mer grafiskt format. Detta innebär naturligtvis att HH Converter inte fungerar med det nya formatet samt att det skulle krävas en total omskrivning av programmet för att få det att fungera.. Det vore säkert möjligt att anpassa programmet efter det nya formatet som javascriptet producerar, men då krävs att någon hackar ihop så att man kan få samtliga händer i en textfil... Det är säkert möjligt att göra. En annan möjlighet vore om någon som är säker på html och javascript anpassar dessa script att direkt producera ett format som går att importera till PT... Jag är dock inte denne person Hur som helst så kommer nog inte jag att göra något åt någonting innan det blir klart ifall PT kommer att stödja det nya formatet direkt. Möjligen kan det bli aktuellt att spara gamla händer ifall klienterna fortfarande bara sparar 1000 händer, men jag ser ingen anledning till varför det skulle vara så med det nya formatet. Hur som helst så går det ju bra att använda HH Converter på sina sparade händer i det gamla formatet. Misstänker att jag lägger upp en helt gratis och obegränsad version utan Collect & Convert-funktionen efter att SS har uppdaterats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts