Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!

P-O

Recommended Posts

Nu är XarsioN en mycket lycklig man. Jag hittade faktist felet själv.

Av misstag hade jag jag ändrat dator-klockan så det stog att det var 17 februari istället för 17 mars, vilket gjorde att jag inte hittade de nya importerade filerna i min PT-bas, eftersom jag tittade på sessionerna i MARS. Det gjorde att dom fanns mitt i listan nånstans i GT+ och jag tittade självklart längst upp på listan där nya bord läggs till. Nu ändra jag klockan och allt funkar!!

Så varning ( är väll självklart för de flesta utom mig , men fall de e krångel så kolla så du inte råkat ändra datumet i datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det här är helt underbart. Du ska ha ett stort tack från mig!

En sak behöver jag dock hjälp med =) Har följt instruktionerna till punkt och pricka, men HHConverter lägger inte automatiskt till nya händer jag spelar, den stannar på "Waiting..." och jag har riktat den till rätt history.xml. Handhistoriken uppdateras ju i kontinuerligt i sessionsfilerna i "history"-mappen men HHConverter märker inte detta utan jag får manuellt tvinga den att ta in senaste sessioonsfilen flera gånger om, så fort jag spelar en ny hand. Några förslag?

Edit: Ingen aning om vad jag gjorde, men nu funkar det! :D

Länk till kommentar

Hur ser de "översatta" filerna ut?

Jag spelar idag på FTP för att de ska fungera i pokerlog.org som jag använder väldig mycket, men SvS och Boss Mediagrejer verkar kört.

Nån som har ett exempel på en översatt hand history?

Allt utom Stars eller FTP verkar väl kört där.. Testa SS History med pokerhand.org istället?

Jag har inget exempel just nu, men tänk partypoker.

Länk till kommentar

Hmm jag tankade just hem HHC V1.4 och PT V2.16.01h. Får det inte att fungera dock. Jag har följt "guiden" helt korrekt.. Men jag får ett fel när jag ska importera HH'n till PT "Error chip count not a valid number for player PLAYERNAME for game #GAMENUMBER." och inga händer importeras. Konverteringen i HH verkar funka dock, det är bara importen till PT som vägrar, någon som har haft samma problem och har nåt tips till vad som kan vara fel?

Länk till kommentar

Hmm jag tankade just hem HHC V1.4 och PT V2.16.01h. Får det inte att fungera dock. Jag har följt "guiden" helt korrekt.. Men jag får ett fel när jag ska importera HH'n till PT "Error chip count not a valid number for player PLAYERNAME for game #GAMENUMBER." och inga händer importeras. Konverteringen i HH verkar funka dock, det är bara importen till PT som vägrar, någon som har haft samma problem och har nåt tips till vad som kan vara fel?

Troligen detta:

Kontrollera att du har att PT ställer om klockan till engelskt format..

Skulle tro att du valde fel då du installerade PT.

- Utilities - Regional settings - Yes, allways change...

Länk till kommentar

Samma problem och har ändrat regional setting.

Dock så kan jag manuellt lägga in händerna med "Import Hand Histories blalbala"

Länk till kommentar

Då har jag fått tid att göra klart v1.5.

Inte så jättemycket nytt kanske men det rekomenderas att uppdatera!

Nytt i version 1.5 (2007-03-31)

* Konverterar bara de senaste händerna under autokonvertering - mycket mindre cpubelastning.

* Stöd för Omaha HI.

* Då HHC öppnar filer skall detta nu kunna ske samtidigt som pokerapplikationen skriver till dem. Inga missade händer nu?

* Fixat lite med progressbaren..

* Skriver lite mer info i filerna - datum mm.

* Om exceptions uppstår skrivs dessa till HHC_Exceptions.txt i programmets mapp. Bra vid felsökning.

Se trådens första sida eller gå direkt till hemsidan

Passa gärna på att donera en slant när ni laddar ner!

Jag ligger fortfarande back på projektet efter att ha köpt ett utvecklingsverktyg...

Länk till kommentar

Har problem med att importera sng-händer till PT. Själva händerna importeras fint, men turneringsinformationen verkar inte komma med. Inköp, antal spelare i turneringen och placering saknas i min databas, så jag kan inte få statistik på mina resultat och jag kan inte filtrera efter inköp/antal spelare.

Jag spelar på Cardroom2 på IPN-nätverket.

Länk till kommentar

Har problem med att importera sng-händer till PT. Själva händerna importeras fint, men turneringsinformationen verkar inte komma med. Inköp, antal spelare i turneringen och placering saknas i min databas, så jag kan inte få statistik på mina resultat och jag kan inte filtrera efter inköp/antal spelare.

Jag spelar på Cardroom2 på IPN-nätverket.

Den informationen saknas i hh, så det är lite svårt att fixa..

Det skulle kanske gå att kolla vilken placering man åkte på, och hur många som var med från början.

Inköp är ju kört, men kanske skulle man kunna lösa det så att man skriver samma inköp på alla turneringar..

Jag lovar inget, men kanske kan kika på det litegrand i påsk.

Hittade en omahabug jag måste kolla upp med.

(Fel hand vann) > Skicka gärna in omahahänder!

Länk till kommentar

Den informationen saknas i hh, så det är lite svårt att fixa..

Det skulle kanske gå att kolla vilken placering man åkte på, och hur många som var med från början.

Ja, det kan nog vara en framkolmig väg, eftersom varje turnering sparas i en separat fil.

Inköp är ju kört, men kanske skulle man kunna lösa det så att man skriver samma inköp på alla turneringar..

Nä, det borde inte vara kört, för namnen på de konverterade filerna innehåller inköpets storlek, så nånstans verkar ju programmet veta vilket inköp det är som gäller.. Och det verkar ju inte omöjligt att få in i PT, eftersom Party-HH:s importeras med den infon.

F.ö. stort tack för ett utmärkt program!

Länk till kommentar

Nä, det borde inte vara kört, för namnen på de konverterade filerna innehåller inköpets storlek, så nånstans verkar ju programmet veta vilket inköp det är som gäller.. Och det verkar ju inte omöjligt att få in i PT, eftersom Party-HH:s importeras med den infon.

F.ö. stort tack för ett utmärkt program!

På svenska spel står det väl inga belopp? Eller minns jag fel?

Om alla sng innehåller inköpsstorleken på boss så går det nog att fixa, du har inte lust att maila mig lite filer så jag slipper lira? :)

Länk till kommentar

På svenska spel står det väl inga belopp? Eller minns jag fel?

Om alla sng innehåller inköpsstorleken på boss så går det nog att fixa, du har inte lust att maila mig lite filer så jag slipper lira? :)

Javisst, PM:a mig din mail så skickar jag över några filer.

Länk till kommentar

Nä, jag vet, men den har stått i första innlägget ett tag så.. Inga spam än.

Och jag vill ju att ni skall kunna se den. Klart man kan skriva om den lite iof.

Inte ens de smartaste crawlers förstår om du skriver

hhconverter snabel-a gmail.com

hhconverter[snabel-a]gmail.com

eller nåt sånt.

Länk till kommentar

Det verkar vara tournament summaries som saknas. Är det nåt som du tror att du kan få programet att skriva? Alltså att convertern skriver ihop en tournament summary samtidigt som den skriver en HH-fil. Denna ska ju sedan importeras separat, så kommer all den statistik som jag saknar.

En summary innehåller uppgifter om spelare, placering, inköp, rake, prisfördelning, bettingstruktur och vad det är för turnering (tex SnG). Dvs mestadels saker som PT skulle kunna räkna ut själv om den bara var programmerad för det, men tyvärr är ju så inte fallet.

Länk till kommentar

Ah, ja det var väl en 2-3 år sedan jag svarade ja på frågan att få en sådan.. :)

Har ju som sagt inte använt turneringsdelen av PT själv.

Får kolla på hur en tournament summary ser ut då, om du skulle skicka lite händer får du gärna skicka sådana med.

Länk till kommentar

För övrigt kan jag upplysa om att PT kommer att stödja boss inom kort, han har släppt en betaversion nu. Det går att läsa om att han haft samma problem som jag med historiken.. länk

Detta innebär troligen att utvecklingen av HHC kommer att avslutas, vi får väl se om det kanske kommer att finnas något användningsområde i alla fall. (SS History och liknande program, de som använder Poker Office tex)

Dock kommer jag att släppa minst en version till eftersom jag hittat och åtgärdat två buggar i v1.5.

Om det inte blir alltför jobbigt så skall jag försöka fixa SNG-stöd med. Skulle det kräva myket jobb så känns det inte som EV+ att lägga ner tid på detta så vi får se.

Länk till kommentar

Summaries verkar vara ganska simpla saker. Det tycks vara så enkelt som att skriva till följande info i början av filen:

Summary

----------

Played on : 15 February 2007 04:52 PM

On Table : Table 131035

Game Type : Texas Holdem

Buy-In : $10

Fee : $1

You finished in position 1

1st place - F_Klyka - $50

2nd place - uzimic - $30

3rd place - bradford1899 - $20

Summary

----------

Played on : 15 February 2007 06:01 PM

On Table : Table 127691

You finished in position 4

1st place - Bielzebob - $50

2nd place - sprikPT - $30

3rd place - staples224 - $20

Summary

----------

Played on : 15 February 2007 06:54 PM

On Table : Table 126210

You finished in position 9

1st place - Sebastian694 - $50

2nd place - T200365 - $30

3rd place - MBU___ - $20

Efter detta följer en blankrad och sedan kommer HH:erna som vanligt. Alltså infoga Summaryn i början av filen.. Tror jag.. kanske..

Det är iaf detta jag fått mailat till mig när jag efterfrågat en summary.

Länk till kommentar

Du har mail.

Tar gärna party filer med om du hade.

Jag spelade en för att testa, och det var ju vissa skillnader på det som kom med mailet och på mitt konverterade format - förutom Summaryn i början då.

Det verkar inte räcka med att bara lägga till

Summary

----------

...

...

i början på filerna iaf. Det kan ju ha att göra med att formaten/strukturen på turneringarna är olika. Får se om jag kommer på något..

Länk till kommentar