LiftWaffe Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Hand från igår där jag undrar hur stort bett som är befogat att syna på turn. Fi som sitter efter mig är synstation nummer ett i Sverige tror jag. Han synar allt till nästan vilken kostnad som helst och om någon checkar på brädet AKQJ2 så värdebetar han sitt par i tvåor ungefär... Det höjs inte ofta preflop så man kan få se alla floppar billigt därav limp på CO. Färger i handen är egalt. Jag har >200BB, Fi har 200BB nyss köpt in sig ånyo efter en synturné. UTG call Jag call med 78 Fi call SB call BB check Pot 5 BB Flop 2 5 9 Samtliga checkar Turn 4 SB bets 3BB BB fold UTG fold Jag call "tanken är att SB betar med öppet stegdrag, kommer sexan blir det fina pengar och ännu mer om Fi synar" Fi call Pot 14BB River 6 klonk!! SB bets 6BB Jag ? Frågorna då: 1. Hur stort bet är ekonomiskt försvarbart att syna på turn? Alltså hur stora bets skulle ni syna på turn? Är min syn fågel, fisk eller mittemellan? 2. Hur mycket höjer ni på rivern med tanke på den infon jag ger? Tänk på att synstationen sitter bakom också Citera
iamivar Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Man höjer väl så mycket som man tror att stationen betalar av? givet din beskrivning viker han väl knappast en naken trea här, så jag slår nog gärna upp till ~35bb. Citera
Recommended Posts