Anderssson Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Jag provade SIT n GO 10+1 på 24h... tyckte Blindsen gick upp väldigt snabbt. Det kändes som mer tur än skicklighet att men hamnade ITM. * Sajt-trådar i onlinepoker, se länktips nedan! - QoS * 2. Någon som sitter på en vinnande tips/stategiguide för 10 man SnG? Mvh Anderssson * RP - QoS * Citera
Ector Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 2. Någon som sitter på en vinnande tips/stategiguide för 10 man SnG? Spela så tight preflop så att du tycker att det är skit-tråkigt. Sen tightar du till lite mer. Citera
MAC Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Gå in på twoplustwo.com och sök på beating partys 10+1 så bör du hitta en "guide" för strategi hur du ska klara dessa bord. (Tror att länken till den guiden finns här på forumet någonstans också) Citera
Nickefik Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 2. Någon som sitter på en vinnande tips/stategiguide för 10 man SnG? Jag spelar alltid tight i början på en SnG. När jag väl får bra startkort höjer jag rätt rejält så att jag får syn av en - två stycken. Jag försöker undvika all in i ett tidigt skede av turneringen. Om jag får tex QQ höjer jag rätt bra och får jag då syn av någon så gäller det att kunna lägga ner dem ifall A eller K kommer på floppen och motståndarna verkar representera dem. Gå inte all in preflop med par under AA & KK. Risken är att någon med tex AK synar dig när du går all in med tex JJ och då blir det en 50-50% chans att du vinner/åker ut. Ju längre turneringen går och ju närmare man kommer ITM, så kommer motståndarna att folda oftare preflop. Det gäller att börja vara aggressiv i det här skedet, men samtidigt inte spela vårdslöst. Att stjäla blindsen när tillfälle ges är viktigt. När du känner att det är rätt tillfälle att stjäla blindsen, gör du en rejäl höjning, men gå inte all in. (Ifall du inte har AA eller KK) Säg att big blind är 400. Då är den minsta höjningen för liten. Då kan spelaren chansa och syna med lite sämre kort. Höj då istället 800 eller mer. Det är så pass mycket mer än vad spelaren har lagt i big blind att det inte går att syna din höjning automatiskt. Genom att höja rejält istället för att gå all in så undviker du att åka ut ifall spelaren skulle sitta på bra kort. Blir du synad så gäller det att spela därifrån. Det gäller att vara beredd att lägga sig. Men det är ju bättre att kunna lägga sig än att åka ut för att man blivit synad på en all in. Välj vilka spelare du vill vara upp mot. En motståndare som har din stack täckt är bra mycket farligare än en motståndare som du har täckt. Citera
thorin Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 24Hs SnGs tycker jag är bra, blindsen höjs efter tid och inte efter händer spelade som på vissa siter. Turfaktorn minimeras på den siten tycker jag. Jag har lirat en del $10+1 SnGs där och jag kan tipsa om att du ska tighta upp ditt spel och börja stjäla blinds när de är 75/150, sen när det är 3 kvar kan du börja "lira"; bluffa, spela ut osv. Citera
Elvis Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Någon som kan rekomendera någon annnan sajt med långsammare blinds höjning? Pokerstars. Det är dock rätt bra motstånd där. 2. Någon som sitter på en vinnande tips/stategiguide för 10 man SnG? Den här guiden gäller Party men kan tillämpas på alla SNG's med snabb struktur: http://forumserver.twoplustwo.com/showthreaded.php?Number=602767 Citera
QoS Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Ta diskussionen om sajterna i tråden Tips på sajter där blindsen stiger långsamt? I denna fortsätter vi diskussionen om hemliga SnG-startegier. Enjoy! - QoS Citera
Recommended Posts