Memory Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 4 tablat nu ca 45 min. Spelet känndes bra. Lägger upp en hand som jag blev en aning ställd av.. hur agera på turn?? FI stats 54/38 över endast 31 händer. Seat 1: moilui ($18.00) Seat 2: nelisdeman ($337.05) Seat 3: jeje130014 ($195.00) Seat 4: east1999 ($27.00) Seat 5: marcel-Ve ($187.80) Seat 6: Rallykalle ($190.00) marcel-Ve posts the small blind of $1.00 Rallykalle posts the big blind of $2.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to RallykalleAce of Clubs moilui folds nelisdeman raises to $7.00 jeje130014 folds east1999 folds marcel-Ve folds Rallykalle raises to $22.00 nelisdeman calls $15.00 *** FLOP *** Rallykalle bets $32.00 nelisdeman calls $32.00 *** TURN *** Rallykalle ? Beta 1/2pott så FI inte får se river gratis om han har , slår han om blir det jobbigare, riktigt äcklig bräda. Citera
decoy Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Ok intressant, hur ser totala VPIP ut på ett standard SvS fullring bord ungefär? Svår fråga; för att få fram den siffran, skulle jag behöva gå igenom varje SvS-Spelare var för sig på en viss nivå, som jag mött, och som jag har i PT:n. Alltså, siffran varierar ju också kraftigt på 2,50/5-nivån, stundtals kan det vara tight, andra tidpunkter är det fullt av fisk. Det finns ju några riktigt bra också, alltså hela registret på den nivån. Citera
decoy Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Angående handen, hade jag betat pott på floppen, men det hade nog inte avskräckt Fi. Föredrar att checka turn, med den skakiga brädan. Betar Fi stenhårt, så kasta, även om checken i sig kan göra att Fi bluffar, men så loose som Fi är, kan han t.o.m. bara ha färgdrag och beta hårt på turn. Citera
Memory Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 Angående handen, hade jag betat pott på floppen, men det hade nog inte avskräckt Fi. Föredrar att checka turn, med den skakiga brädan. Betar Fi stenhårt, så kasta, även om checken i sig kan göra att Fi bluffar, men så loose som Fi är, kan han t.o.m. bara ha färgdrag och beta hårt på turn. 31 händer säger inte nått om hur lös fi är. Dessutom säger du ju emot dig själv när du först tycker att vi ska slänga mot ett bet trots att Fi(enligt dig) kan beta med enbart färgdrag. Därav tycker jag att det är bättre att beta halvpott, det motverkar bluff och höjer han kan vi kasta relativt billigt. Citera
decoy Postad 21 April , 2007 Rapport Postad 21 April , 2007 31 händer säger inte nått om hur lös fi är. Dessutom säger du ju emot dig själv när du först tycker att vi ska slänga mot ett bet trots att Fi(enligt dig) kan beta med enbart färgdrag. Därav tycker jag att det är bättre att beta halvpott, det motverkar bluff och höjer han kan vi kasta relativt billigt. Fi kan beta med färgdrag, dock kanske inte pott. Visst är statsen otillräckliga för att bedöma Fi. Men halvpott motsvarar här över $50. Betar han det har han alltså lagt in över $100 från start. Det beror förstås på vilken definition man har av "billigt", men jag skulle inte tycka att det vore billigt att kasta i ett sådant läge. Citera
Rallykalle Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Svår fråga; för att få fram den siffran, skulle jag behöva gå igenom varje SvS-Spelare var för sig på en viss nivå, som jag mött, och som jag har i PT:n. Alltså, siffran varierar ju också kraftigt på 2,50/5-nivån, stundtals kan det vara tight, andra tidpunkter är det fullt av fisk. Det finns ju några riktigt bra också, alltså hela registret på den nivån. Ok.. ja som sagt.. är sugen på SS så kanske att man provar liret där snart.. Citera
Rallykalle Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Valde iaf att fortsätta beta denna gång. Att checka turn känns så fel eftersom man då komittar sig att folda om FI bettar, och risken för det är ju ganska stor med den dragiga å bluffvänliga brädan. Tog till stor del beslutet med anledning av FIs stats trots att de var lite för tunna. Men det gick ju som tur va fint denna gång! Rallykalle bets $51.00 nelisdeman calls $51.00 *** RIVER*** [9d As Qd Td] [Ad] Rallykalle bets $85.00 and is all-in nelisdeman calls $85.00 *** SHOW DOWN *** Rallykalle shows [Ac Qc] nelisdeman shows [Ks Ah] *** SUMMARY *** Board: [9d As Qd Td Ad] Rallykalle collects $378.00 Citera
Rallykalle Postad 23 April , 2007 Författare Rapport Postad 23 April , 2007 Har en pokersöndag från igår att redovisa. Lirade 5 st turrar samt lite CG. Lirade dessa: 100+9 Everest 200+15 Stars million dollar warm up 200+15 Party 500+50 på SS 200+15 Sunday million Stars Åkte ut förhållandevis tidigt i alla turrar utom sunday million där jag blev 237a av 6731. Fick 943 dolls för det typ. Backade 95 dolls på CGt. Slutade +13 dollar på hela söndagen, lirade väl uppskattningsvis 9 timmar. Det ger en timlön på $1,44 Citera
Rallykalle Postad 24 April , 2007 Författare Rapport Postad 24 April , 2007 Ledigt från pokern igår. Troligtvis ett grymt bra beslut, var astrött.. Lirat 2 timmar i förmiddags där jag backade $173. Dåliga starthänder, dåliga träffar och några motrigg! Ok.. agerade kanske fisk ibland åsså Gick bättre i kväll då jag hittade $669-plusset på 1,5 timmes lir. Träffade bra och fick fin utdelning. Slänger upp en hand från förmiddan nedan! En lurig Q10s.. Tot idag: +$496 Tot april: +$2267 inkl $500 bonus Seat 1: Tillor123 ($216.20) Seat 2: JAG ($296.91) Seat 4: GuldenGutt ($140.60) Seat 5: slozzz3211 ($198.00) Seat 6: Geesie ($109.65) slozzz3211 posts the small blind of $1.00 Geesie posts the big blind of $2.00 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to JAG10 of Diamonds Tillor123 folds JAG raises to $7.00 GuldenGutt folds slozzz3211 calls $6.00 Geesie folds *** FLOP *** slozzz3211 checks JAG bets $13.00 slozzz3211 calls $13.00 *** TURN *** slozzz3211 checks JAG bets $26.00 slozzz3211 calls $26.00 *** RIVER *** slozzz3211 checks JAG bets $34.00 slozzz3211 raises to $152.00 and is all-in JAG calls $118.00 *** SHOW DOWN *** slozzz3211 shows JAG shows *** SUMMARY *** Board: JAG collects $396.00 Citera
Rallykalle Postad 27 April , 2007 Författare Rapport Postad 27 April , 2007 Köttat två pass idag. Totat över 4 timmars lir. Känns inge bra för tillfället eftersom jag låg 1K upp för en halvtimme sen. Irriterande att man inte kan ge sig när man är på topp.. men ok det blev ju iaf en dag på + Tot april: +$2518 varav $500 bonus Citera
Rallykalle Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Samma visa som vanligt. Lirade 3 tim nu ungefär. Låg pluss 500 efter en timme men kan inte sluta. Måste fan allvarligt lära mig det till nästa månad. Spelet sjunker nå djuriskt från min sida på slutet av de långa passen.. blir tiltad som satan av detta! Citera
decoy Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Lägg inte ribban för högt. Hade jag legat 400 dolls plus, hade jag hoppat jämfota..visserligen spelar jag inte på så hög nivå som du, men ligger man två inköp eller mer plus en dag, måste man kunna vara nöjd på den nivån! Och spela lite kortare sessioner, typ max två tim åt gången, ta pauser, promenera en halvtimme, och återvänd vid behov. Citera
Fiskmåsen Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Lägg inte ribban för högt. Hade jag legat 400 dolls plus, hade jag hoppat jämfota..visserligen spelar jag inte på så hög nivå som du, men ligger man två inköp eller mer plus en dag, måste man kunna vara nöjd på den nivån!Och spela lite kortare sessioner, typ max två tim åt gången, ta pauser, promenera en halvtimme, och återvänd vid behov. Jag håller med till fullo, ta en promenad. Inte för att pausa ffrån pokern, men den lilla gulliga magen kanske borde ägnas en tanke... Citera
SpeedBooster Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Jag håller med till fullo, ta en promenad. Inte för att pausa ffrån pokern, men den lilla gulliga magen kanske borde ägnas en tanke... haha snart drar ju golfen igång på riktigt så då blir det mkt promenader för både mig o kalle:-) Citera
tobjoern Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 golf är skoj de tog grönt kort i fredes haha.. Vad har du för handikap? Och hur slutar april för dig då pokermässigt ? =) Citera
SpeedBooster Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 golf är skoj de tog grönt kort i fredes haha.. Vad har du för handikap? Och hur slutar april för dig då pokermässigt ? =) Härligt! Då är det bara att springa ut på banan och döda nå långa drives Hcp:et ligger på 2,5 för tillfället. April blev en fin pokermånad. Drygt 4,6k på spel sen rätt mkt bonusar mm, så landar en bit över 10k totalt. Hur har liret gått själv? Citera
MrAnton Postad 30 April , 2007 Rapport Postad 30 April , 2007 Härligt! Då är det bara att springa ut på banan och döda nå långa drives Hcp:et ligger på 2,5 för tillfället. 2,5 är riktigt vasst! Hur länge har du lirat? Själv klonkade man nya stickor för 2 veckor sedan, blir första rundan med dem i morgon. I like it!!! Citera
Rallykalle Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 Lägg inte ribban för högt. Hade jag legat 400 dolls plus, hade jag hoppat jämfota..visserligen spelar jag inte på så hög nivå som du, men ligger man två inköp eller mer plus en dag, måste man kunna vara nöjd på den nivån!Och spela lite kortare sessioner, typ max två tim åt gången, ta pauser, promenera en halvtimme, och återvänd vid behov. Ja helt inne på din linje där! Bara att kunna följa den Ska skärpa mig nu i maj. Bara korta snärtiga pass! Tack för coachingsnacket! Citera
Rallykalle Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 Jag håller med till fullo, ta en promenad. Inte för att pausa ffrån pokern, men den lilla gulliga magen kanske borde ägnas en tanke... Haha din tomte! Jag ska faktiskt börja jogga till iksu å lyfta skrot nu på mornarna 3 dagar i vecka till beachen drar igång. Tror att alla kommer att bli som tokiga när jag drar av mig tröjan i juni.. inklisive alla fiskmåsar.. Citera
Rallykalle Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 Skönt att du drar igång lite golfsnack SpeedBooster! Behövs så här på vårkanten:-) om du får tid över så får du gärna referera förra årets distriktsmästerskap här i norr- och västerbotten.... Citera
Rallykalle Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 Halvtrögt i april månad. Många dolls förlorade på att jag lirat för långa pass vilket diskuterats ovan. Något att jobba på i maj! Antal händer: 19335 varav 18855 på NL200 VP$IP: 19.33 PFR: 15.01 Tot Agg faktor: 3.45 Tot april: +$2016 Bonusaer: +$500 Tot: +$2516 Cashar ut stora delar av min bankrulle nu p.g.a. den vacklande dollarn. Citera
Rallykalle Postad 2 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2007 Kickade igång maj nu. Höll planen med korta snärtiga pass. blev 45 min sen stängde jag ner.. Gjorde en riktigt dålig fisksyn annars solid i spelet! Citera
Fiskmåsen Postad 2 Maj , 2007 Rapport Postad 2 Maj , 2007 Haha din tomte! Jag ska faktiskt börja jogga till iksu å lyfta skrot nu på mornarna 3 dagar i vecka till beachen drar igång. Tror att alla kommer att bli som tokiga när jag drar av mig tröjan i juni.. inklisive alla fiskmåsar.. Det tvivlar jag inte på! Du har det i dig, gäller bara att locka fram det med nån liten sockerbit... Citera
Rallykalle Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 Ska redovisa ett pass från gårdagen. Backade styvt ett inköp utan att spela särskillt dåligt, lite taskigt kortsnitt bara. Tot maj: +$87 Citera
Rallykalle Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2007 Inge lir idag.. håller på att kicka igång nydatorn! Hoppas på premiär imorrn! Citera
Recommended Posts