Gå till innehåll

Rallykalle viker tillbaka till NL200


Rallykalle

Recommended Posts

  • Svars 477
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade två st MTT igår. 7,5K på Everest och 150K på Prima. På Everest åkte jag i den första handen jag var inblandad i när jag plockade upp QQ på knappen. Många limpare så jag tryckte upp en rejäl raise. En call och flop 963 rainbow. FI bettar på jag ställer FI synar. Han vänder upp 98, turn 8----> dead! På Prima smällde det hela tiden pga RA, dock satt jag lugn fram till jag får rockets på knapp. All in och det slutar med att 3 till är all in. :) QQ vinner och jag är dead! Varvade ner med lita CG utan flyt.

 

Speltid: 55 min

Resultat: -$142

 

Summering V6

 

Denna vecka har varit min pokerkarriärs absulot tyngsta. Visserligen har jag haft fler tunga beats än vanligt men jag har svårt att tro att det bara är dom det beror på. Har försökt analysera spelet nu på måndagmorron och kommit fram till att tålamodet har varit på tok för dåligt. Istället för att spela mitt A-game har jag letat efter fetpotter hela tiden. Ett tydligt tecken på detta är förändringen i preflopspelet. Händer jag tidigare har raisat eller reraisat med preflop har jag istället "bara" synat med i hopp om en hemlig flop. Sen är man helt plötsigt helt fel inne i potten och slänger iväg en massa slantar i onödan. Sen kommer man in i en ond cirkel och börjar koka mer och mer. :shock: Har haft en tung förkylning i kroppen denna vecka som kanske har slammat igen många hjärnceller?

 

En ljusglimt denna vecka var ändå Poker-SM. Ett grymt trevligt arrangemang så länge det varade. ;) En eloge till Nordicbet som styde upp ett bra SM.

 

Nåja jag summerar den gångna veckan nu och lämnar den härmed bakom mig. Nästa vecka blir det mindre timmar vid borden men med betydligt med fokus!

 

 

Speltid: 36 tim 45 min

Resultat: -$2284

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att spela mitt A-game har jag letat efter fetpotter hela tiden.

 

Detta är ett stort problem när det uppstår. Man tror sig kunna vinna 100bb-potter med Top-pair middle-kicker, i stället för att låta möjligheterna "komma till en". Ofta letar man efter fetpotter när det gått dåligt ett tag, förmodligen pga. att man vill vinna tillbaka de förlorade pengarna så fort som möjligt.

 

Hoppas du kan vända den nedåtgående trenden! Ta en paus, fira jul och kom tillbaka med ditt A-game!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja då var man igång igen! Lirat nästan 3 tim ikväll och spelet har kännts mkt bra. Känns som att jag är på väg tillbaka :) Spelar "renare" preflop och det förenklar en hel del. Första stadiga + passet på länge nu känns det som, precis vad jag behövde.. ;)

 

Speltid: 2 tim 45 min

Resultat: +$343

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att spela mitt A-game har jag letat efter fetpotter hela tiden.

 

Detta är ett stort problem när det uppstår. Man tror sig kunna vinna 100bb-potter med Top-pair middle-kicker, i stället för att låta möjligheterna "komma till en". Ofta letar man efter fetpotter när det gått dåligt ett tag, förmodligen pga. att man vill vinna tillbaka de förlorade pengarna så fort som möjligt.

 

Hoppas du kan vända den nedåtgående trenden! Ta en paus, fira jul och kom tillbaka med ditt A-game!

 

Precis vad jag har kännt, kul att fler känner igen sig. Känns bättre då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvtilt.. Tråkig pokerdag. Gejmat på Prima NL100 4 tables ikväll. Inga spelbara löv och tråkiga träffar. Betalade dessutom av ett par fiskar. Usch så tråkigt.. :x Slänger upp två händer som ni kan kommentera om ni ids.. :?

 

Speltid: 3 tim 40 min

Resultat: -$258

 

HAND 1

 

- 19brasse sitting in seat 1 with $162.04

- isi sitting in seat 2 with $68.14

- bumsen666 sitting in seat 3 with $121.27

- kung77 sitting in seat 4 with $29.54

- Rallykalle sitting in seat 6 with $91.50 [Dealer]

 

19brasse posted the small blind - $0.50

isi posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Rallykalle: Jack of Clubs, Jack of Spades

bumsen666 folded

kung77 folded

Rallykalle raised - $4.00

19brasse folded

isi called - $4.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 3 of Hearts, 9 of Spades

isi checked

Rallykalle bet - $8.50

isi called - $8.50

 

** Dealing the turn: 6 of Diamonds

isi checked

Rallykalle bet - $25.50

isi called - $25.50

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

isi went all-in - $31.14

Rallykalle called - $31.14

isi shows: Queen of Diamonds, 9 of Diamonds

Rallykalle mucks:

isi wins $136.78 from the main pot

 

HAND 2

 

- 19brasse sitting in seat 1 with $162.04

- isi sitting in seat 2 with $135.78 [Dealer]

- bumsen666 sitting in seat 3 with $115.77

- kung77 sitting in seat 4 with $34.94

- Rallykalle sitting in seat 6 with $99.00

 

bumsen666 posted the small blind - $0.50

kung77 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Rallykalle: Ace of Spades, King of Spades

Rallykalle raised - $4.00

19brasse folded

isi folded

bumsen666 called - $4.00

kung77 called - $4.00

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 4 of Clubs, King of Hearts

bumsen666 checked

kung77 checked

Rallykalle bet - $12.00

bumsen666 folded

kung77 called - $12.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

kung77 checked

Rallykalle bet - $36.00

kung77 went all-in - $19.94

 

** Dealing the river: Queen of Spades

kung77 shows: 10 of Hearts, Ace of Hearts

Rallykalle mucks:

kung77 wins $73.88 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halvtilt.. Tråkig pokerdag. Gejmat på Prima NL100 4 tables ikväll. Inga spelbara löv och tråkiga träffar. Betalade dessutom av ett par fiskar. Usch så tråkigt.. :x Slänger upp två händer som ni kan kommentera om ni ids.. :?

 

Speltid: 3 tim 40 min

Resultat: -$258

 

HAND 1

 

- 19brasse sitting in seat 1 with $162.04

- isi sitting in seat 2 with $68.14

- bumsen666 sitting in seat 3 with $121.27

- kung77 sitting in seat 4 with $29.54

- Rallykalle sitting in seat 6 with $91.50 [Dealer]

 

19brasse posted the small blind - $0.50

isi posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Rallykalle: Jack of Clubs, Jack of Spades

bumsen666 folded

kung77 folded

Rallykalle raised - $4.00

19brasse folded

isi called - $4.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 3 of Hearts, 9 of Spades

isi checked

Rallykalle bet - $8.50

isi called - $8.50

 

** Dealing the turn: 6 of Diamonds

isi checked

Rallykalle bet - $25.50

isi called - $25.50

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

isi went all-in - $31.14

Rallykalle called - $31.14

isi shows: Queen of Diamonds, 9 of Diamonds

Rallykalle mucks:

isi wins $136.78 from the main pot

 

HAND 2

 

- 19brasse sitting in seat 1 with $162.04

- isi sitting in seat 2 with $135.78 [Dealer]

- bumsen666 sitting in seat 3 with $115.77

- kung77 sitting in seat 4 with $34.94

- Rallykalle sitting in seat 6 with $99.00

 

bumsen666 posted the small blind - $0.50

kung77 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to Rallykalle: Ace of Spades, King of Spades

Rallykalle raised - $4.00

19brasse folded

isi folded

bumsen666 called - $4.00

kung77 called - $4.00

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 4 of Clubs, King of Hearts

bumsen666 checked

kung77 checked

Rallykalle bet - $12.00

bumsen666 folded

kung77 called - $12.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

kung77 checked

Rallykalle bet - $36.00

kung77 went all-in - $19.94

 

** Dealing the river: Queen of Spades

kung77 shows: 10 of Hearts, Ace of Hearts

Rallykalle mucks:

kung77 wins $73.88 from the main pot

 

 

Inte mkt att göra, båda händerna är svåra att komma ifrån eftersom båda är hyfsat shorta. Hand 1. hade jag känt mig hyfsat slagen, men förmodligen hade jag satt honom på spaderdraget och synat hans allin på river. Hand 2. finns ingen möjlighet att komma ifrån tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt att göra, båda händerna är svåra att komma ifrån eftersom båda är hyfsat shorta. Hand 1. hade jag känt mig hyfsat slagen, men förmodligen hade jag satt honom på spaderdraget och synat hans allin på river. Hand 2. finns ingen möjlighet att komma ifrån tycker jag.

 

Jag håller inte med. I första handen har isi bara varit "synstation" ända fram till river - då han plötsligt tar initiativet och går all-in. Med tanke på två nior synliga, är det en kraftig varningssignal! Dessutom är isi:s passivitet på floppen och turn en indikation på att han troligen bara har par i nior, men inte mer. Visst känns det hårt och orättvist, men det hade varit starkt att lägga sig på river, även om jag tycker att du spelat handen rätt för övrigt, kunde du sparat $30.

I andra handen kunde du ha checkat när tre hjärter var synliga. Hade fi då satt all-in, tja antingen var det en färgbluff, men det är svårt. Denna handen är väl svårare än den första. Men du har ju bara lagt in en $15 i potten dessförinnan, och har "bara" par i kungar. Du kunde sparat $20, ca. Man måste tänka på att det är väldigt vanligt på dessa nivåer, att folk försöker få in en färg - och många gånger oavsett vad det kostar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med. I första handen har isi bara varit "synstation" ända fram till river - då han plötsligt tar initiativet och går all-in. Med tanke på två nior synliga, är det en kraftig varningssignal! Dessutom är isi:s passivitet på floppen och turn en indikation på att han troligen bara har par i nior, men inte mer. Visst känns det hårt och orättvist, men det hade varit starkt att lägga sig på river, även om jag tycker att du spelat handen rätt för övrigt, kunde du sparat $30.

I andra handen kunde du ha checkat när tre hjärter var synliga. Hade fi då satt all-in, tja antingen var det en färgbluff, men det är svårt. Denna handen är väl svårare än den första. Men du har ju bara lagt in en $15 i potten dessförinnan, och har "bara" par i kungar. Du kunde sparat $20, ca. Man måste tänka på att det är väldigt vanligt på dessa nivåer, att folk försöker få in en färg - och många gånger oavsett vad det kostar!

 

I Hand 1. har FI antingen spaderdraget, eller som du säger 9x. Som jag skrev så går den att lägga på river, men det är nog fifty-fifty mellan syn och fold.

Hand 2. hade jag aldrig kunna lägga mot någon som är så short. FI kan syna med en hel del sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med. I första handen har isi bara varit "synstation" ända fram till river - då han plötsligt tar initiativet och går all-in. Med tanke på två nior synliga, är det en kraftig varningssignal! Dessutom är isi:s passivitet på floppen och turn en indikation på att han troligen bara har par i nior, men inte mer. Visst känns det hårt och orättvist, men det hade varit starkt att lägga sig på river, även om jag tycker att du spelat handen rätt för övrigt, kunde du sparat $30.

I andra handen kunde du ha checkat när tre hjärter var synliga. Hade fi då satt all-in, tja antingen var det en färgbluff, men det är svårt. Denna handen är väl svårare än den första. Men du har ju bara lagt in en $15 i potten dessförinnan, och har "bara" par i kungar. Du kunde sparat $20, ca. Man måste tänka på att det är väldigt vanligt på dessa nivåer, att folk försöker få in en färg - och många gånger oavsett vad det kostar!

 

 

Skojar du?

 

Kostar dig $30 för att vinna $136, FI spelar sin hand exakt som en fisk som jagar färgdrag hela vägen, missar och försöker köpa potten! Hade FI varit någonlunda duktig så hade han nog raisat på flopp eller turn för att se vart han står! Som du märker så skriver hero inget om read, så jag hade aldrig lagt mig där, det är trots allt NL100 vi snackar om. Ifall Fi hade varit lite aggresivare på tidigare gator så hade man kunnat diskutera fold, men som det är nu, tror jag fold där är -Ev.

 

Hur hade du spelat hand 1 på rivern om du är Hero och det:

 

A) Kommer ett Ah och Fi går all in?

 

B)Kommer ett 5d och Fi går all in?

 

C)Kommer ett Js och Fi går all in?

 

Och Rallykalle, visa inte resultaten på dina HH, vänta nån dag med det, tror att du får mycket bättre svar då. Komenterar H2 senare, måste fixa partybonuset nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Hand 1. har FI antingen spaderdraget, eller som du säger 9x. Som jag skrev så går den att lägga på river, men det är nog fifty-fifty mellan syn och fold.

Hand 2. hade jag aldrig kunna lägga mot någon som är så short. FI kan syna med en hel del sämre händer.

 

Jag skulle ha det jättesvårt att sätta Fi på 9x. Han synar 4$ PF, hero bettar på flopp, en lägger och han synar bara me TP? Sen så synar han bara på turn. och då blir han helt plötsligt aggresiv på River. Varför inte slå om på turn om man ska ändå syna ner, Hero bettar ganska kraftigt och gör så att Fi blir commitad :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du?

 

Kostar dig $30 för att vinna $136, FI spelar sin hand exakt som en fisk som jagar färgdrag hela vägen, missar och försöker köpa potten! Hade FI varit någonlunda duktig så hade han nog raisat på flopp eller turn för att se vart han står! Som du märker så skriver hero inget om read, så jag hade aldrig lagt mig där, det är trots allt NL100 vi snackar om. Ifall Fi hade varit lite aggresivare på tidigare gator så hade man kunnat diskutera fold, men som det är nu, tror jag fold där är -Ev.

 

Hur hade du spelat hand 1 på rivern om du är Hero och det:

 

A) Kommer ett Ah och Fi går all in?

 

B)Kommer ett 5d och Fi går all in?

 

C)Kommer ett Js och Fi går all in?

 

Och Rallykalle, visa inte resultaten på dina HH, vänta nån dag med det, tror att du får mycket bättre svar då. Komenterar H2 senare, måste fixa partybonuset nu :)

 

Håller med. Stor chans att fi bluffar och med tanke på pottens storlek är synen nästan ett måste då vi inte har någon speciell read i övrigt. Däremot är det väl syna $31 för att vinna $105 man ska tänka... Bör vara EV+ att ta synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du?

 

Kostar dig $30 för att vinna $136, FI spelar sin hand exakt som en fisk som jagar färgdrag hela vägen, missar och försöker köpa potten! Hade FI varit någonlunda duktig så hade han nog raisat på flopp eller turn för att se vart han står! Som du märker så skriver hero inget om read, så jag hade aldrig lagt mig där, det är trots allt NL100 vi snackar om. Ifall Fi hade varit lite aggresivare på tidigare gator så hade man kunnat diskutera fold, men som det är nu, tror jag fold där är -Ev.

 

Hur hade du spelat hand 1 på rivern om du är Hero och det:

 

A) Kommer ett Ah och Fi går all in?

 

B)Kommer ett 5d och Fi går all in?

 

C)Kommer ett Js och Fi går all in?

 

Och Rallykalle, visa inte resultaten på dina HH, vänta nån dag med det, tror att du får mycket bättre svar då. Komenterar H2 senare, måste fixa partybonuset nu :)

 

 

Nej, jag skojar inte. Att det är NL $100 spelar ingen roll - jag har träffat många där som synar höjningar med ännu sämre än t. ex. A9. Resonemanget "att det bara kostar honom $31 för att vinna $136" är vilseledande. Hur stor del av potten utgörs av hans egna satsade $ då? Innan river har han lagt in ca $38 i potten; sedan ska han alltså "bara" in med $31 till! Angående dina teoretiska pokerproblem avstår jag från kommentar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag skojar inte. Att det är NL $100 spelar ingen roll - jag har träffat många där som synar höjningar med ännu sämre än t. ex. A9. Resonemanget "att det bara kostar honom $31 för att vinna $136" är vilseledande. Hur stor del av potten utgörs av hans egna satsade $ då? Innan river har han lagt in ca $38 i potten; sedan ska han alltså "bara" in med $31 till! Angående dina teoretiska pokerproblem avstår jag från kommentar.

 

Att spelare synar med A9 och sämmre håller jag med om, men att de spelar så passivt kan jag inte hålla med om, speciellt på en så farlig bräda.

 

Jag spelar själv NL100 förresten.

 

Sen så kan du inte räkna med de första 38$ vi lagt in i potten, så fort pengarna är i potten så är de inte våra längre. Som sagt, det kostar oss $31.14 för att vinna en pott på totalt $136.78 på rivern.

 

Så du menar allså att Fi har spelat bra (det antar jag eftersom du hade hittat folden där, så du anser att de flesta bra spelare spelar TPTK på det viset på en sån farlig bräda?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spelare synar med A9 och sämmre håller jag med om, men att de spelar så passivt kan jag inte hålla med om, speciellt på en så farlig bräda.

 

Jag spelar själv NL100 förresten.

 

Sen så kan du inte räkna med de första 38$ vi lagt in i potten, så fort pengarna är i potten så är de inte våra längre. Som sagt, det kostar oss $31.14 för att vinna en pott på totalt $136.78 på rivern.

 

Så du menar allså att Fi har spelat bra (det antar jag eftersom du hade hittat folden där, så du anser att de flesta bra spelare spelar TPTK på det viset på en sån farlig bräda?).

 

Det finns en hel del synstationer som spelar passivt, även med en farlig bräda. Om man sen kan räkna de första $38 eller inte, är ju upp till var och en. Naturligtvis är de inte mina efter det att jag lagt de i potten- man hade jag t. ex. lagt $200 i potten och det kostat $31 att syna, är det väl en något annorlunda syn, eller hur?

Jag menar inte att Fi spelat bra; han synade en höjning på 4 BB med Q,9s, vilket är en tveksam syn för det första. Men han hade tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra snack i dagboken nu grabbar.. det är detta som utvecklar en som spelare. Kan flika in med att i Hand 1 som diskuterats en del så fick jag tydligt känslan av en prick på 9an men jag var alldeles för tiltad för att lägga. Man kanske nån gång i framtiden lyckas lägga den och ska man upp i nivåer måste man ju det. Sen är det ju grymt svårt att veta om det är +eller- EV att ta synen på den nivå som spelas nu. I många fall är det ju faktiskt ett missat färgdrag. Mkt readbetonat!

 

Så till dagens lir. Kört på med lite turrar idag. Blev 2 st MTT på Prima tidigare ikväll. Lite synd satt bra med i båda. Den första en 25 dollars poffade jag som 33a. Den andra 35K guaranteed som runt 100. Känner att rätt vad det är klonkar man in nåt fint i en sån turre, skulle vara grymt skönt! Under tiden blev det 2 st sng $20 på Everest, kom 3a i båda.

 

Sen blev det en timmes NL100 tablande på Prima i sängen. Bra klonk å mkt fisk ute. Skönt med ett plusspass har ju som sagt lite oros i spelet nu.

 

Speltid: 3 tim 30 min

Resultat: +$241

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del synstationer som spelar passivt, även med en farlig bräda. Om man sen kan räkna de första $38 eller inte, är ju upp till var och en. Naturligtvis är de inte mina efter det att jag lagt de i potten- man hade jag t. ex. lagt $200 i potten och det kostat $31 att syna, är det väl en något annorlunda syn, eller hur?

Jag menar inte att Fi spelat bra; han synade en höjning på 4 BB med Q,9s, vilket är en tveksam syn för det första. Men han hade tur.

 

Det finns en del ja, men de flesta spelar ju inte så. Jag brukar räkna me de pengar jag kan vinna och vad det kostar mig att syna, men man kan säkert räkna på flera olika sätt.

 

Hade du lagt $200 i potten och det kostade dig $31 att syna så hade du helt enkelt kunnat syna med sämmre hand än JJ eftersom du får bättre odds då :S Ser inte vad som är så annorlunda med det.

 

Det jag reagerade på va att du tyckte att det är en självklar fold och att Vi sparar pengar på den. På just den handen så hade vi sparat, men inte i längden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart nere och nosade på NL50 idag. Fick lite inspiration av nån på forumet som gick ner en nivå när de var lite småtiltade för att hitta självförtroendet igen. Spelade hyfsat, kanske en aningen fiskigt men ändå helt ok.

 

Speltid: 3 tim 20 min

Resultat: +$51

 

Trycker upp en hand idag som jag tycker är coolt spelad.

 

- andersjota sitting in seat 1 with $25.17

- denure10 sitting in seat 2 with $16.70

- Rallykalle sitting in seat 3 with $49.00

- AkimP sitting in seat 4 with $59.76 [Dealer]

- Lucky4Leon sitting in seat 5 with $7.65

- patsi sitting in seat 6 with $46.81

 

Lucky4Leon posted the small blind - $0.25

patsi posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Rallykalle: 2 of Clubs, 2 of Spades

andersjota folded

denure10 folded

Rallykalle raised - $2.00

AkimP called - $2.00

Lucky4Leon folded

patsi folded

 

** Dealing the flop: King of Clubs, 7 of Spades, 2 of Diamonds

Rallykalle bet - $4.75

AkimP called - $4.75

 

** Dealing the turn: 6 of Hearts

Rallykalle checked

AkimP bet - $7.12

Rallykalle called - $7.12

 

** Dealing the river: 3 of Diamonds

Rallykalle checked

AkimP went all-in - $45.89

Rallykalle went all-in - $35.13

Rallykalle shows: 2 of Clubs, 2 of Spades

AkimP mucks:

Rallykalle wins $95.75 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte var det här snacket om hur mycket pengar man själv har lagt i potten.. Ligger det $100 i potten och du måste syna $10 så har du 10 mot 1 i odds oavsett om du har lagt 1/4 eller 1/2 av de pengar som ligger i potten. Hur mycket du har lagt är fullkommligt irrelevant. Dock finns det många som på nåt sätt tänker att de pengar man själv har lagt i potten är ens egna, vilket gör att de slåss med näbbar och klor för dessa pengar, oavsett om de har odds eller ej. Dessa spelare är underbara att spela mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...