Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har note på fi som allmänt kass och slaskig, tydligen sen långt tillbaka. Inte sett någon hand av honom vid detta bordet ännu.

***** Hand History for Game 5420341860 *****

$100 NL Texas Holdem - Monday, November 06, 18:42:10 ET 2006

Table Table 125984 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: stevebento ( $87.87 )

Seat 5: Beef__Cake_ ( $114.10 )

Seat 4: stella4me ( $64.20 )

Seat 2: MakeYouPee ( $54.65 )

Seat 6: Hatti777 ( $49.50 )

Seat 3: gajan ( $49 )

MakeYouPee posts small blind [$0.50].

gajan posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Beef__Cake_ [ Qs Js ]

stella4me folds.

Beef__Cake_ raises [$4].

Hatti777 folds.

stevebento folds.

MakeYouPee folds.

gajan calls [$3].

** Dealing Flop ** [ Ts, 8d, Jc ]

gajan checks.

Beef__Cake_ bets [$4].

gajan calls [$4].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

gajan checks.

Beef__Cake_ bets [$7].

gajan calls [$7].

** Dealing River ** [ 5c ]

gajan bets [$20].

Bettar lite väl klent på floppen, fråga mig inte varför... normalt är de $6 där.

På turn däremot bettar jag svagt med mening, vill verka svag eller rädd för en J och inducera till bluff på river.

Får ett $20 bett in i mig på just river och med en pott på $29. Skriker detta bluff eller har han också triss kanske? typ KJ?

En Q9 alt 79 hade han väl kanske check raisat floppen med eller iaf raisat turn med?

Kom med lite tankar...

Postad

Det är ju bara en bluff du slår men i det här fallet tror jag du måste syna. Han kan ha hängt med hit med ex A9, KQ som han nu bränner av ett skott med. Dessutom är detta kanske en ovanlig line för honommed AJ,KJ. Skulle tro att han oftast visar någon form av aggressivitet tidigare med dessa händer. Tror inte att set eller stege heller är särskilt troligt.

Edit: Sammanfattningsvis trotts att han kan ha träffat hårt på floppen med en rad händer även 2par så tror jag att han ändå bluffar typ 1/3 på river.

Postad

Har såvrt att se att han inte skulle värdebeta ett 2par alt. set på floppen. Om han nu är en fisk som du säger så är väl risken större att de är just det han gör. isf stämmer has spel ganska bra efter flopp.

Om fi är slaskig så är väl inte en Q-9s lr 9-7s helt omöjlig?

En given syn om du inte har mer read på fi. SÄger floppa stege lr bluff med en 10-9