Fudge Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Re re raisar vekligen spelare på denna nivå med öppet stegdrag? Är väl inte helt uteslutet. Särskilt om han sitter på typ stegdrag och par (en klart rimlig hand), då ligger han ju inte långt efter överparen i equity. Om du gör ett omslag på floppen, får du antagligen turn gratis. Trycker han tillbaka på floppen, så ser ja ingen anledning att inte lägga. När vi bara synar fram till river ger det honom chansen att trycka stenhårt med vad som helst eftersom vi skriker svaghet. Då kan han lika gärna beta så där hårt med en tia efter att ha missat sitt drag.. Nja, det är ju där lite ditt resonemang brister tycker jag. Dels får vi ju aldrig UT nåt ur ett omslag (alltså inget VÄRDE) förutom då om ett drag synar, och då kan vi få ut samma värde i bluffvärde senare eventuellt, och dessutom bygger vi snabbt en stor pott som blir ÄNNU jobbigare att spela. Vad gör du om fi bara synar t.ex och donkar turn? Och sen överskattar du (tror jag) risken att vi blir tre-barellbluffade här allt som oftast om "vi börjar spela passivt". Frekvensen att han skjuter tre tunnor oop in i oss som har visat oss villiga att syna är trots allt inte så väldigt hög. Börjar han sätta det i system så kommer vi lätt att kunna anpassa oss till det längre fram. Jag tror det är onödigt att tidigt bestämma sig för att nån har för vana att bomba tre gator med en tia här, utan att veta nånting om honom. Mycke möjligt att de e helt fel resonerat, va så de kändes som att jag hade gjort i de läget när jag såg handen. Men tvekar inte en sekund på att de e bättre att spela som du skriver.. Ser de som positivt att ngn skriver in va de tycker jag borde göra annorlunda. So keep up the good work! Citera
Stinkbock Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ta inte råd från de som påstår att det är bra att syna ner utan att höjja, de är uppenbarligen dåliga spelare. Citera
stackbrat Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. Jag gillar't inte, men jag har svårt att föreslå något bättre. Fold flop? Ärligt talat kan jag inte se något jättefel med att vrida om på floppen. Vi får värde av sämre händer samtidigt som vi ger dragen dåliga odds. Nackdelen är väl att vi måste lägga mot omslag, men blir man verkligen tre-betad på flop med sämre händer särskilt ofta på den här nivån? Asså det är ju inte 3-beten vi fruktar, det är ju synen. Vad göra om Turn blankar? Smeta på igen trots att han kallsynade ett omvrid på den floppen? Jag vet inte, men ska man verkligen hoppas att han synade med draget då? Hur dålig FÅR FI vara när vi "antar" saker? =). Även om det blir check/check på turn och en bet från FI på blank river så har vi ju inget mindre problem, möjligen att vi funkar som bluffcatcher OM han nu var så jobbig att han synade omslaget med draget. Citera
Sansrom Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Har funderat lite under sömnen och omslag är rätt kallt, även mot dåligt motstånd. Lekte lite med pokerstove, och vi har ungefär en coinflip mot en rimlig HD equitymässigt, i värsta fall t.o.m. runt 1:2. Med en raise riskerar vi att driva ut händer som bluffar och bli 3-betade av semi-bluffar eller stål. Bästa och billigaste "informationen" vi kan få är att syna och omvärdera. Om fi:s bluffrekvens är någorlunda icke-maniacig och han är ganska tight, så är det nog faktiskt t.o.m. läge att fundera på att lägga turn, även om det känns vekt. Att lägga direkt på flopp är nog att ta i, men det ligger nog fan närmare till hands än vad man tror, åtminstone om fi är en riktig nit. Som vanligt rättar jag mig till psatiws poker à la synfisk-lektioner. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ta inte råd från de som påstår att det är bra att syna ner utan att höjja, de är uppenbarligen dåliga spelare. Låt mig gissa: ALL-IN!!!!111!!!!!? @ Sansrom Grejen med att inte folda före river är ju att det faktiskt finns en del händer som fi kan spela med bet på flop och turn som vi faktiskt slår. Jag kan tänka mig scenarion där river checkas i en sån här hand och fi visar A9/A8/K9/TT, kanske t.o.m JJ/QQ. Detta mtp den svaghet vi faktiskt visar med vår passiva linje. Preflop är ju vår HD (om vi är bara normalaggro) ganska huge, och jag har inte svårt att tänka mig en fi som sätter oss på drag och på turn tycker han måste "skydda"/ta betalt för nån av ovannämnda händer när han donkar floppen och vi bara synar bakom. När riverbettet kommer vet vi dock att så inte var fallet i just den här handen och vi kan folda ganska säkert förvissade om att vi lägger en second best hand. Som vanligt rättar jag mig till psatiws poker à la synfisk-lektioner. Skrämmande. Citera
cluelessrookie Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Du Psatiw, om nu FI har läst Sklanskys No Limit Hold ´em och läst kapitlet om blockeringsbet (kapitel 20: Blockering på river med medikoer hand), skall "vi" inte syna även typ 1/3 potbet då eller skall "vi" bara folda? Cluelessrookie Jag vet fan inte, om inte rimligt menas ganska pretty fucking jävla litet. Citera
killerwolf Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 stänk in det på flop då han gör ett spel mot dig, han kan ha överpar, mucka med dina förmodade AK osv... å alla scarecards på brädan är endast till hans fördel då du inte kan 'spela dem som din hand'... gör draget dyrt. Snacket här går ju som om draget är favorit, fi fan.. KK på en dragbräda, autofold. har han set, visst. betala av, är väl inte svårare än så.. går ju ändå fanemig inte att inte hitta pluset på nl100. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Du Psatiw, om nu FI har läst Sklanskys No Limit Hold ´em och läst kapitlet om blockeringsbet (kapitel 20: Blockering på river med medikoer hand), skall "vi" inte syna även typ 1/3 potbet då eller skall "vi" bara folda? För det första är ju blockingbets i praktiken rätt värdelösa - t.o.m dåliga - om du spelar mot bättre motstånd, eftersom du läcker en massa information och gör din hand så transparent att en duktig fi i position kommer att göra livet jävligt surt för dig. Dock finns det nog lägen på lägre nivåer, när spelarna är mer ABC, att få det att funka. I just det här läget kommer dock hans 1/3-bet "aldrig" att vara just ett blockingbet, om vår linje har varit att bara syna flop och turn. Vi kommer nämligen så otroligt sällan att slå om, så alla bets fi gör är antingen en tredje tunna eller ett värdebet, och ett blockingbet från hans synvinkel fyller ingen funktion. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 stänk in det på flop då han gör ett spel mot dig, han kan ha överpar, mucka med dina förmodade AK osv... å alla scarecards på brädan är endast till hans fördel då du inte kan 'spela dem som din hand'... gör draget dyrt. Snacket här går ju som om draget är favorit, fi fan.. KK på en dragbräda, autofold. har han set, visst. betala av, är väl inte svårare än så.. går ju ändå fanemig inte att inte hitta pluset på nl100. Förlåt, men en jävligt rolig post i all sin motsägelsefullhet. Citera
ZILLOW Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Hadde en feeling att han hadde missat sitt dra iaf htk shows: Kd - Ts (high card king) HERO shows: Kc - Kh (a pair of kings) HERO wins: EUR 100,50 (with a pair of kings) Citera
Roberteriksson Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 LIte läskig flopp och fi bettar ut! Players(max 6): Zozo (EUR 232,96 in seat 1) OlZa (EUR 66,28 in seat 2) HERO (EUR 138,55 in seat 3) daphodil (EUR 96,50 in seat 4) Jump123 (EUR 185,56 in seat 5) htk (EUR 99,25 in seat 6) Dealer: HERO Small Blind: daphodil (0,50) Big Blind: htk (1,00) HERO was dealt: Kc - Kh Zozo Fold OlZa Fold HERO Raise (3,00) daphodil Fold htk Call (2,00) Flop 9h - 7c - 8s slå om på flopp? htk Bet (5,00) HERO Call (5,00) Turn 9h - 7c - 8s - 2d htk Bet (12,00) HERO Call (12,00) River 9h - 7c - 8s - 2d - 5c htk Bet (31,00) HERO Call (31,00) syna? Feeling utan read? Citera
ZILLOW Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 LIte läskig flopp och fi bettar ut! Players(max 6): Zozo (EUR 232,96 in seat 1) OlZa (EUR 66,28 in seat 2) HERO (EUR 138,55 in seat 3) daphodil (EUR 96,50 in seat 4) Jump123 (EUR 185,56 in seat 5) htk (EUR 99,25 in seat 6) Dealer: HERO Small Blind: daphodil (0,50) Big Blind: htk (1,00) HERO was dealt: Kc - Kh Zozo Fold OlZa Fold HERO Raise (3,00) daphodil Fold htk Call (2,00) Flop 9h - 7c - 8s slå om på flopp? htk Bet (5,00) HERO Call (5,00) Turn 9h - 7c - 8s - 2d htk Bet (12,00) HERO Call (12,00) River 9h - 7c - 8s - 2d - 5c htk Bet (31,00) HERO Call (31,00) syna? Feeling utan read? Intuition Citera
Spelgalen Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag tycker lätt vi ska slå om på flopp. Checka turn. Syna/värdebetta river, för att få ut maximalt värde av handen. Citera
KraxTheCrow Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jobbit att komma in såhär när man fått resultatet, analysen blir ju lite mindre värd då känns det som. Men jag undrar vilka händer som inte är stege men som har showdownvärde (två par, A9, överpar, kanske till o med set på den här brädan) som FI kan tänkas beta på river med. Dessa har ju nästan enbart värde som bluffcatchers. När jag tänker på vad FI kan tänkas sätta HERO på så börjar det ju nästan bli tveksamt om FI ska betta 6an också. Som spelat borde det vara stål eller bluff från FI, och utan read så blir ju valet ganska enkelt. Observera att det enbart är riverspelet jag analyserat. Citera
Recommended Posts