Gå till innehåll

Går minus - hjälp mig


seizerr

Recommended Posts

Spelade förut på Party och tyckte jag plussade ganska regelbundet. Iofs är det inga stora summor men plus är plus.

 

Nu däremot går jag back HELA tiden, vad jag än gör så plussar jag ALDRIG. Nu skulle jag behöva lite hjälp med hur jag ska få bukt med problemet. Jag är så jäkla less på att hela tiden gå back, har satt in $100 på bet365 men har förlorat ned till $46.

 

Snälla, hjälp. (spelar nl20)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är fisk?

 

hade samma problem förut, men så köpte jag No Limit Hold 'em: Theory and Practice av Sklansky. Efter att läst den har jag plusat konstant i en månad nu, tjänat 1150 dollar på NL25 plus lite turrar + bonus, dock störst del från cash game. Ingen jättelång vinstperiod men känner att jag verkligen är en vinnande spelare nu.

 

Har nu även läst Theory of Poker av sklansky vilket också har hjälpt rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade förut på Party och tyckte jag plussade ganska regelbundet. Iofs är det inga stora summor men plus är plus.

 

Nu däremot går jag back HELA tiden, vad jag än gör så plussar jag ALDRIG. Nu skulle jag behöva lite hjälp med hur jag ska få bukt med problemet. Jag är så jäkla less på att hela tiden gå back, har satt in $100 på bet365 men har förlorat ned till $46.

 

Snälla, hjälp. (spelar nl20)

 

du spelar NL20 och är back 54dollar. det är INGENTING. poker är inte schack, även om man är bättre än sina motspelare så förlorar man ibland.

 

du får vänja dig vid variansen helt enkelt.

 

svårt att ge några andra råd eftersom jag inte vet hur du spelar.

 

posta lite händer i handanalystråden så kanske vi kan hitta något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar NL20 och är back 54dollar. det är INGENTING.

 

Så sant, du är inte ens 3 inköp back. I september hamnade jag på 24,5 inköp back tror jag. Alla har downswings.

 

Däremot känns det så mycket mer för dig då du spelar med på tok för liten rulle.

 

Jag tycker du ska läsa böcker och spela mot bonusar för att få rullen att växa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att ha tålamod på dem låga nivåerna tills din BR växer, stressa inte!. Även om det är peanuts du spelar om förtillfället så försök spela ditt bästa spel hela tiden. . Pengar ska du tjäna senare. Om du är en vinnande spelare så kommer det visa sig förr eller senare på låga nivåer. BR och tålamod är viktigast. Försök hitta vilket spel (sh, fullring, sit&go etc etc) som passar dig bäst och kör BARA de och samma nivå hela tiden tills du känner dig redo att gå upp.

 

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka så hemskt mycket för alla svar. Ni har rätt i det mesta jag säger, jag är säkert en fisk.. jag har inne på tok för lite pengar.. jag har inte förlorat SÅ jädrans mycket.. men ändå känner jag att jag står still.

 

Jag får kanske titta närmare på böckerna som någon tipsade om, Sklansky theory of Poker och sen Theory and practise. Vart hittar jag dessa till förmånligaste pris?

 

Åter igen, ett stort tack till ALLA som svarat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tacka så hemskt mycket för alla svar. Ni har rätt i det mesta ni säger, jag är säkert en fisk.. jag har inne på tok för lite pengar.. jag har inte förlorat SÅ jädrans mycket.. men ändå känner jag att jag står still.

 

Jag får kanske titta närmare på böckerna som någon tipsade om, Sklansky theory of Poker och sen Theory and practise. Vart hittar jag dessa till förmånligaste pris?

 

Åter igen, ett stort tack till ALLA som svarat!

 

EDIT:

Ska väl tilläggas att jag jobbar mot en bonus just nu, 100$ på bet365 men om det fortsätter i den här takten vettetusan om jag kommer tjäna något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ofta får man tips om att läsa massor av böcker, säger istället tvärtom.

Lär dig grunderna på internet. ex. outs,odds,pottodds mm.

Och spela mååånga händer på micro så hittar du kanske en vinnande spelstil som du sen kan bygga vidare på.

 

Iofs så skulle jag gärna vilja vara en lika bra teoretiker som Mysan och många andra, men jag tror ändå att det är lååång speltid som behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är fisk?

 

hade samma problem förut, men så köpte jag No Limit Hold 'em: Theory and Practice av Sklansky. Efter att läst den har jag plusat konstant i en månad nu, tjänat 1150 dollar på NL25 plus lite turrar + bonus, dock störst del från cash game. Ingen jättelång vinstperiod men känner att jag verkligen är en vinnande spelare nu.

 

Har nu även läst Theory of Poker av sklansky vilket också har hjälpt rejält.

Tja. En fråga bara. vet du om den boken finns på svenska?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är fisk?

 

hade samma problem förut, men så köpte jag No Limit Hold 'em: Theory and Practice av Sklansky. Efter att läst den har jag plusat konstant i en månad nu, tjänat 1150 dollar på NL25 plus lite turrar + bonus, dock störst del från cash game. Ingen jättelång vinstperiod men känner att jag verkligen är en vinnande spelare nu.

 

Har nu även läst Theory of Poker av sklansky vilket också har hjälpt rejält.

Tja. En fråga bara. vet du om den boken finns på svenska?

 

 

Här har vi en recension från poker.se

http://www.poker.se/bokrecension.php?artid=917

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade förut på Party och tyckte jag plussade ganska regelbundet. Iofs är det inga stora summor men plus är plus.

 

Nu däremot går jag back HELA tiden, vad jag än gör så plussar jag ALDRIG. Nu skulle jag behöva lite hjälp med hur jag ska få bukt med problemet. Jag är så jäkla less på att hela tiden gå back, har satt in $100 på bet365 men har förlorat ned till $46.

 

Snälla, hjälp. (spelar nl20)

 

Svar från Doktor Poker:

 

Hej på dig Seisure. Det är viktigt att man känner sig lugn och trygg när man spelar poker. Därför rekomenderar jag dig att du försöker ordna platsen som du spelar på så trevlig som möjlig. Kanske lite fina blommor i närheten av skärmen eller något annat som du blir positivt stimulerad av. Sedan råder jag dig att säga upp dig från ditt arbete eller hoppa av från dina studier. Det går alltid mycket bättre när man bara koncentrerar sig på en sak. Slutligen ett litet special tips som många av mina klienter haft stor nytta av. Gå all-in preflop första handen vid ett nytt bord. Vänta sedan tills du får Äss och Knekt eller bättre och gå all-in igen. Nu kommer du få syn och vinna. Lycka till vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svar från Doktor Poker:

 

Hej på dig Seisure. Det är viktigt att man känner sig lugn och trygg när man spelar poker. Därför rekomenderar jag dig att du försöker ordna platsen som du spelar på så trevlig som möjlig. Kanske lite fina blommor i närheten av skärmen eller något annat som du blir positivt stimulerad av. Sedan råder jag dig att säga upp dig från ditt arbete eller hoppa av från dina studier. Det går alltid mycket bättre när man bara koncentrerar sig på en sak. Slutligen ett litet special tips som många av mina klienter haft stor nytta av. Gå all-in preflop första handen vid ett nytt bord. Vänta sedan tills du får Äss och Knekt eller bättre och gå all-in igen. Nu kommer du få syn och vinna. Lycka till vid borden

 

Pucko. Läs reglerna för den här delen av forumet innan du försöker göra dig lustig på någon annans bekostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På låga Nl spel är det väldigt viktigt att=

 

Anpassa dig efter hur dina motståndare spelar, tex sitter det mkt fisk, stationer mm så måste du invänta bra träffar , höj med starka händer och se till att ha position.

På låga nivåer sitter ofta spelare som har svårt att veta värdet på sin hand, dra nytta av detta d.v.s sälj dina bra händer dyrt. Träffar du halvbra typ mellanpar så spela dom inte för hårt, risken är stor att fi inte iaf släpper minsta träff.

Men du kan mkt väl hamna på ett Tight bord där spelarna jagar nötter och inväntar sina 20 spelbara starthänder, då är det bara att lösa till sig och försöka köra över pre postflopp då dessa spelare ofta är weaktight.

 

Altså anpassa din strategi efter nivån varje gång, varje bord, varje position! Lycka till :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...