okocha Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Tjena jag heter Daniel, 19 Är gammal bor jag i ett litet, litet studentrum i Uppsala. Jag studerar just nu första terminen vid Uppsala Universitet.  BAKGRUND Jag har spelat poker pÄ nÀtet i drygt tvÄ Är nu, först freerolls och playmoney, men efter att jag fyllde 18 har jag endast spelat för riktiga pengar. Jag har spelat mestadels cashgame, frÄn början enbart NL Texas, men det gick senare över PottLimit Omaha. Efter att nÀstan ha gulat alla pokerpengar pÄ PLO400 cashade jag ut det som var kvar.   Nu hade jag tÀnkt mig att undvika skottningar och hÄlla mig pÄ en lagom nivÄ i förhÄllande till rullen. Spelen som jag kommer spela nu Àr HU SnG NL och FL Texas shorthanded. FL-spelet kommer att ske pÄ WorldPX, och Headsup-spelet pÄ PokerStars. TÀnkta nivÄer Àr 22+1 och 33+1,5 pÄ Stars, och FL 1/2, FL 2/4, pÄ Wpx. Skottning kommer (förhoppningsvis) undvikas i största möjliga utstrÀckning.   MÄl med dagboken -Skriva varje dag -Plussa pÄ spelet pÄ Wpx (cashbacken cashas ut till neteller) -Snitta 60% vinster i HU-matcherna (ROI pÄ 14,8%) *Gett upp detta mÄlet* -Spela pÄ Wpx minst 5 timmar i veckan -Spela minst 50 HU-matcher i veckan *Slutat spela HU-matcher* -Posta intressanta HH:s (dÀr jag inte vet hur jag ska spela) -Inte tilta -LÀsa nÄgon pokerbok -FÄ fler Àn en lÀsare (vet en som kommer följa dagboken) Alla mÄl gick Ät helvete, fÄr försöka hitta pÄ nya, superlÀtta mÄl till december  Detta fÄr vara mÄlen november ut, men inför December blir det mer resultatorienterade mÄl.  Nu börjar jag med första grinden, HU SnG, Äterkommer med resultat Citera
Zire Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 kommer följas! lycka till! EDIT: vad har du för BR? Citera
okocha Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 kommer följas! lycka till!EDIT: vad har du för BR?  Tack, kul att nÄgon vill följa lilla mig. Min br Àr utspridd pÄ neteller, stars och wpx, vad den ligger pÄ för tillfÀllet vet jag inte. Runt 2k$ kanske? Citera
okocha Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Första sessionen avslutad. HU-SnG var spelet och det började uselt, inga vunna coinflips, samt nÄgra felbeslut. Var vÀl inga intressanta hÀnder egentligen, spelet var ganska standard.  Resultat: HU SnG 22+1 spelade: 13 vunna: 5 resultat($): -79$ ROI): -26,42%  HU SnG 33+1,5 spelade: 13 vunna: 7 resultat($): +13,5$ ROI): 3,01%  FÄr hoppas att det Àr mer gröna siffror i kommande poster Citera
ztranger Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Trevligt att se att dagboken Àntligen kommit upp. Kommer följas. Citera
okocha Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 kommer följas! lycka till!EDIT: vad har du för BR?  Tack, kul att nÄgon vill följa lilla mig. Min br Àr utspridd pÄ neteller, stars och wpx, vad den ligger pÄ för tillfÀllet vet jag inte. Runt 2k$ kanske?  Ok, kollade upp detta, br ligger utspridd sÄhÀr:  Neteller: 730,04$, Wpx: 512,15$ Stars 578,10  NÀr jag rÀknar fÄr jag det till 1820,29$.  /Daniel Citera
okocha Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Andra HU sessionen avslutad, Äterigen backar jag, pÄ 23$-nivÄn vann jag endast 8 av 22, pÄ 34,5-nivÄn vann jag dock 13 av 23. Jag förlorar mÄnga coinflips, ja de flesta matcher jag förlorar förloras pÄ en coinflip. Jag kanske borde försöka undvika coinflips mer?  Ibland gÄr det dock lÀtt! Sessionens första hand för övrigt...   Resultat so far: HU SnG 22+1 spelade: 35 vunna: 13 resultat($): -233$ ROI): -28,94%  HU SnG 33+1,5 spelade: 36 vunna: 20 resultat($): +78$ ROI): 6,28%  Ligger back för tillfÀllet, ingen bra dagboksstart men det fÄr bli nya tag. Nu ska jag kÀka, möjligen blir det lite FL sen, men inte alls sÀkert. Citera
okocha Postad 7 November , 2006 Författare Rapport Postad 7 November , 2006 Blev lite FL sÄhÀr pÄ kvÀllskvisten, backade ca 70$ pÄ de 237 hÀnderna jag spelade (2/4), fullt med utdragningar hela tiden , det kÀnns iaf som att det blev ett par intressanta hÀnder.   Seat 1 (playing) : Player 1 (95651), amount $254,75, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (playing) : Player 2 (183932), amount $83, amount bet $0, penalty (None) Seat 3 (playing) : flugan87 (201925), amount $226,46, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : Player 4 (164351), amount $34,25, amount bet $0, penalty (None) flugan87: Small Blind ($1) Player 4: Big Blind ($2) ** Dealing Down Cards ** Dealt to flugan87: Player 1: Raise ($4) Player 2: Fold flugan87: Call ($3) (rÀtt spelat? höja tillbaka?) Player 4: Call ($2) ** Dealing Flop ** Community cards: flugan87: Bet ($2) (betar ut pÄ floppen, standard?) Player 4: Fold Player 1: Call ($2) ** Dealing Turn ** Community cards: flugan87: Check ($0) (vÀljer hÀr att checka för att fÄ en checkraise, borde jag betat ut?) Player 1: Bet ($4) flugan87: Raise ($8) (fÄr min checkraise) Player 1: Call ($4) ** Dealing River ** Community cards: flugan87: Bet ($4) (betar ut efter checkraisen) Player 1: Raise ($8) flugan87: Raise ($8) (slÄr om igen, vad ska han ha liksom?) Player 1: Call ($4)  Resultat kommer senare, vill gÀrna ha nÄgon kommentar först....  *varning för gnÀll* Under Sessionen kÀnndes det annars som om detta var standard flugan87: Small Blind ($1) Player 5: Big Blind ($2) ** Dealing Down Cards ** Dealt to flugan87: Player 1: Fold flugan87: Raise ($3) Player 5: Call ($2) ** Dealing Flop ** Community cards: flugan87: Bet ($2) Player 5: Call ($2) ** Dealing Turn ** Community cards: flugan87: Bet ($4) Player 5: Raise ($8) flugan87: Call ($4) ** Dealing River ** Community cards: flugan87: Check ($0) Player 5: Bet ($4) flugan87: Call ($4) ** End Round ** ** Evaluate ** Player 5: Show Cards ($0) flugan87: Muck ($0) ** Showdown ** Main pot $35, Rake $1 Summary flugan87: bet $17, won $0, net $-17, HoleCards Summary Player 5: bet $16, won $35, net $19, HoleCards [6h, Ts], HiHand [a straight, seven to jack] [Jh, Ts, 9d, 8c, 7h], won $35 from main pot  Har fler liknande om nÄgon Àr intresserad av gnÀll  Kommentera gÀrna den första iaf!! (om det nu Àr nÄgon som lÀser denna dagbok... annars fÄr jag vÀl fortsÀtta med mitt tanklösa pladder ÀndÄ...) God Natt! Citera
okocha Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Ăr jag sĂ€mst i vĂ€rlden pĂ„ poker? Backade Ă€ven idag, spelade totalt 72 HU, vann endast 28 av dessa, antingen Ă€r jag kass eller sĂ„ har jag otur. Optimist som jag Ă€r sĂ€ger jag att det Ă€r otur.... Jag hamnade för övrigt all-in preflop med KK sex ggr idag, mötte AA tre av dessa, AQ en gĂ„ng, 77 en gĂ„ng och A8 den sista. Vann den mot 88 annars förlorade jag, jobbigt... Jag fick Ă€ven in alla marker med QQ pĂ„ regnbĂ„gsfloppen KQ6 och lyckas torska mot AK som drar in stegen.... hela dagen har folk hittat alla möjliga sĂ€tt som de kan dra ut mig pĂ„, tilta av mig i en 3$ mtt dĂ€r jag gick in och stĂ€llde varje hand, bara för att kunna dra ut nĂ„gon fisk, det funka hyfsat, tiltkĂ€nslan försvann iaf.  Sen kan jag tyvĂ€rr inte skylla allt back pĂ„ utdragningar, vissa hĂ€nder har jag spelat uselt, synat nĂ€r jag VET att jag Ă€r slagen, bluffat mot callingstations, trott att spelare bluffat som inte har höjt nĂ„gon hand tidigare, o.s.v. Om jag skĂ€rper mig och slĂ€pper alla utdragningar vet jag att resultatet kommer förbĂ€ttras.  PokerStars Game #6932736165: Tournament #35375859, $33.00+$1.50 Hold'em No Limit - Match Round I, Level II (15/30) - 2006/11/07 - 18:00:56 (ET) Table '35375859 1' 2-max Seat #1 is the button Seat 1: (1280 in chips) Seat 2: ray8ernation (1720 in chips) : posts small blind 15 ray8ernation: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to : raises 60 to 90 ray8ernation: raises 60 to 150 : calls 60 *** FLOP *** ray8ernation: checks : bets 180 ray8ernation: raises 1390 to 1570 and is all-in  Vad ska jag göra hĂ€r? I efterhand sĂ„ tycker jag fold verkar vettigast, kĂ€nns som att jag Ă€r slagen hĂ€r, stegdraget talar dock till min fördel. Vad kan han ha? Jag synade i alla fall och han visade upp och jag var borta ur en turnering till.  vunna coinflips, samt nĂ„gra felbeslut. Var vĂ€l inga intressanta hĂ€nder egentligen, spelet var ganska standard.  Resultat sammanlagt HU SnG 22+1 spelade: 59 vunna: 24 resultat($): -301$ ROI): -22,18%  HU SnG 33+1,5 spelade: 84 vunna: 39 resultat($): -324$ ROI): -11,18%  FĂ„r hoppas pĂ„ bĂ€ttring! Vill Ă€ven ha lite mer kommentarer, nĂ„gon mĂ„ste vĂ€l lĂ€sa? Citera
legance Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 du har alltsÄ backat 1/3 av din totala rulle?.....verkar ju stabilt Citera
okocha Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 du har alltsÄ backat 1/3 av din totala rulle?.....verkar ju stabilt  Ja, det har jag gjort, inte sÀrskilt stabilt, det hÄller jag med om... jag mÄste koncentrera mig bÀttre, och bara spela nÀr jag Àr 100-procentigt skÀrpt. Jag har Äkt pÄ en del bad beats, och jag hÀnger upp sig pÄ dem istÀllet för att koncentrera mig pÄ spelet. Citera
okocha Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Tjena, inget spel idag, jag har istÀller vart social och vart pÄ fest, riktigt skönt med ett litetet break. IgÄr spelade jag lite FL3/6, gick break-even ungefÀr, vilket betyderr att jag plussa pga rakebacken, dock vet jah inte exakt hur mycket. En svÄr hand komemr nedan, jag vill gÀrna ha nÄgra kommerntaretr pÄ spelet, skitsamma om ni inte spelar FL i vanliga fall, kommentera ÀndÄ vetja!! Ni kanske lÀr er nÄtt iaf....  Hand ID 70671798 $3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 22:31:00 09-11-2006 ET Table 'Ring Game (6 Max)', 6 seats max, Real money Seat 4 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3 Note: seat IDs range from 0 to 5 Seat 0 (playing) : flugan87, amount $148.98, amount bet $0, penalty (None) Seat 1 (playing) : Player 1, amount $38.75, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (playing) : Player 2, amount $118.42, amount bet $0, penalty (None) Seat 3 (playing) : Player 3, amount $201.04, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : Player 4, amount $106, amount bet $0, penalty (None) Seat 5 (playing) : Player 5, amount $111.75, amount bet $0, penalty (None) Player 5: Small Blind ($1) flugan87: Big Blind ($3) ** Dealing Down Cards ** Dealt to flugan87: [Kc, Kh] Player 1: Fold Player 2: Raise ($6) Player 3: Fold Player 4: Call ($6) Player 5: Fold flugan87: Raise ($6) Player 2: Raise ($6) Player 4: Call ($6) flugan87: Call ($3) Preflop: Standard att trebetta, synar givetvis en capning ** Dealing Flop ** Community cards: [8s, 9h, 5d] flugan87: Bet ($3) Betar ut pÄ floppern. Player 2: Raise ($6) Player 4: Fold flugan87: Call ($3) Synar reraisen. (borde jag 3betta hÀr?) ** Dealing Turn ** Community cards: [4s] flugan87: Check ($0) Player 2: Bet ($6) flugan87: Call ($6) (För passivt? borde jag lÀgga?) ** Dealing River ** Community cards: [8d] flugan87: Check ($0) Player 2: Bet ($6) flugan87: Call ($6) Borde jag slÄ om hÀr? har jag spelat handen passivt? borde jag lagt mig pÄ nÄgon garta? ** End Round **  Rwsultat komemr senare, vill ha nÄgon kommerntar först. Gonatt allihoap!!!!!!! Citera
Ruterkung Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Rent spontant kÀnns trebet pÄ flop, alternativt b/c + c/r turn som det bÀsta. Jag hade dock trebetat flop. Citera
okocha Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Rent spontant kÀnns trebet pÄ flop, alternativt b/c + c/r turn som det bÀsta. Jag hade dock trebetat flop.  Jo, jag synade bara floppen för att kunna checkraisa pÄ turn, men av nÄgon anledning fegade jag ur och synade ner istÀllet. Om jag trebettar flopp, och han cappar, vad bör planen för resten av handen vara? Resultat pÄ handen kommer i morgon nÄgon gÄng.  Idag har jag inte spelat nÄgot Àn, jag har faktiskt varit social Àven idag... jag har nÀmligen kört en 6-timmars session nere pÄ O'learys, först Man c-Newcastle, följt av Everton-Aston villa och slutligen sÄg jag nÀr Man U visade Blackburn hur fotboll ska spelas. Nu tÀnkte jag dock grinda lite FL... Citera
Ruterkung Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Rent spontant kÀnns trebet pÄ flop, alternativt b/c + c/r turn som det bÀsta. Jag hade dock trebetat flop.  Jo, jag synade bara floppen för att kunna checkraisa pÄ turn, men av nÄgon anledning fegade jag ur och synade ner istÀllet. Om jag trebettar flopp, och han cappar, vad bör planen för resten av handen vara? Resultat pÄ handen kommer i morgon nÄgon gÄng.  Jag betar turn och synar ner om jag blir höjd.   Idag har jag inte spelat nÄgot Àn, jag har faktiskt varit social Àven idag... jag har nÀmligen kört en 6-timmars session nere pÄ O'learys, först Man c-Newcastle, följt av Everton-Aston villa och slutligen sÄg jag nÀr Man U visade Blackburn hur fotboll ska spelas. Nu tÀnkte jag dock grinda lite FL  Men herregud, 6 timmars sessioner. Vi brukar ibland köra 12 timmars istÀllet Citera
okocha Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Tack Ruterkung för tipsen, mycket vÀrdefullt!  Resultatet för handen kommer hÀr:  ** Evaluate ** Player 2: Show Cards ($0) flugan87: Show Cards ($0) ** Showdown ** Main pot $70, Rake $3 Summary flugan87: bet $27, won $70, net $43, HoleCards HiHand [two pairs, kings and eights] , won $70 from main pot Summary Player 2: bet $24, won $0, net $-24, HoleCards  Han hade alltsÄ JJ, och jag hade vunnit en större pott om jag inte varit sÄ passiv, det fÄr bli en lÀxa till nÀsta gÄng...  Men herregud, 6 timmars sessioner. Vi brukar ibland köra 12 timmars istÀllet  Jo, jag skulle kunna va dÀr flera dygn, men grejen Àr det att det blir dyrt för en fattig student som mig... iaf ska jag nog dit en svÀng idag ocksÄ.  Började med att spela 4 HU SnG igÄr, förlorade alla pÄ coinflips. Jag ger upp med dessa nu. Sedan spelade jag en 22$ freezout, trodde jag... det var istÀllet en rebuy som slutade med en hundring back ungefÀr, och inga pengar. De slantarna som ligger kvar pÄ stars kommer anvÀndas till lite mtt:s dÄd och dÄ.  Spelade lite 2/4 och lite 3/6 igÄr, lÄg back innan gÄrdagens skönaste hand kom:  ***** Hand history (v1.2) ***** Hand ID 71051253 $3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 21:06:00 11-11-2006 ET Table 'Represent (6 Max)', 6 seats max, Real money Seat 5 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3 Note: seat IDs range from 0 to 5 Seat 0 (playing) : Player 0, amount $204.25, amount bet $0, penalty (None) Seat 1 (playing) : Player 1, amount $156.25, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (playing) : Player 2, amount $150, amount bet $0, penalty (None) Seat 3 (playing) : Player 3, amount $146, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : flugan87, amount $157.48, amount bet $0, penalty (None) Seat 5 (playing) : Player 5, amount $225, amount bet $0, penalty (None) Player 0: Small Blind ($1) Player 1: Big Blind ($3) ** Dealing Down Cards ** Dealt to flugan87: Player 3: Fold flugan87: Raise ($6) Player 5: Raise ($9) Player 0: Raise ($11) Player 1: Call ($9) flugan87: Call ($6) Player 5: Call ($3) ** Dealing Flop ** Community cards: Player 0: Bet ($3) Player 1: Fold flugan87: Call ($3) Player 5: Call ($3) ** Dealing Turn ** Community cards: Player 0: Bet ($6) flugan87: Call ($6) Player 5: Raise ($12) Player 0: Raise ($12) flugan87: Raise ($18) Player 5: Call ($12) Player 0: Call ($6) ** Dealing River ** Community cards: Player 0: Check ($0) flugan87: Bet ($6) Player 5: Call ($6) Player 0: Call ($6) ** End Round ** ** Evaluate ** flugan87: Show Cards ($0) Player 5: Muck ($0) Player 0: Muck ($0) ** Showdown ** Main pot $144, Rake $3 Summary Player 0: bet $38, won $0, net $-38, HoleCards Summary flugan87: bet $39, won $144, net $105, HoleCards , HiHand [a flush, ace high] , won $144 from main pot Summary Player 5: bet $45, won $0, net $-45, HoleCards  Slutade sessionen 4$ back, vilket Äterigen betyder att jag plussade pÄ rakebacken  Ha det bra! Citera
Metaddict Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Ska man tolka din text som att du Àr ManU-fan? Gott snack iaf  KK mÄste du spela mycket mycket hÄrdare ja.  Med AJ och nötfÀrgsdraget kan du mycket vÀl höja redan pÄ flop. Inget mÄste dock. Synar du första betet pÄ turn för att killen efter ska höja eller för att fÄ ett overcall? Om du Àr relativt sÀker pÄ att han kommer höja om du bara synar Àr det ju sÄklart bra. Annars bör du ha mer Àn en person bakom dig för att det ska kunna löna sig att gÄ för overcalls. Höj direkt pÄ turn alltsÄ. Citera
Ruterkung Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Ska man tolka din text som att du Àr ManU-fan? Gott snack iaf   Jaha, om detta stÀmmer sÄ har jag gjort mitt i denna dagboken iallafall... Citera
okocha Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Ska man tolka din text som att du Àr ManU-fan? Gott snack iaf  KK mÄste du spela mycket mycket hÄrdare ja.  Med AJ och nötfÀrgsdraget kan du mycket vÀl höja redan pÄ flop. Inget mÄste dock. Synar du första betet pÄ turn för att killen efter ska höja eller för att fÄ ett overcall? Om du Àr relativt sÀker pÄ att han kommer höja om du bara synar Àr det ju sÄklart bra. Annars bör du ha mer Àn en person bakom dig för att det ska kunna löna sig att gÄ för overcalls. Höj direkt pÄ turn alltsÄ.  Japp, jag Àr Man U-fan, KK-handen vet jag att jag spelar sjukt passivt, tanken var att checkraisa turn, men jag fegade ur.  AngÄende AJ-handen: Jag höjer vÀl floppen hÀlften av gÄngerna i det lÀget, men i och med att det var cappat preflopp tror jag det Àr liten chans att bÄda lÀgger. Sen pÄ turn vill jag ha en overcall, nÄgon som vill dra med ett halvhögt hjÀrter, men det Àr fel med bara en spelare bakom alltsÄ? Jag borde i övrigt spela mer aggresivt överlag, blir sjukt passiv i vissa situationer.  Jaha, om detta stÀmmer sÄ har jag gjort mitt i denna dagboken iallafall...  Jo, jag Àr United-fan, inget fel med det! Sen ser jag gÀrna att du Àr kvar i dagboken och hjÀlper mig att utveckla mitt spel Àven om du tycker jag hÄller pÄ fel lag... Du kan fÄ en kaka för besvÀret!! Citera
Metaddict Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Fint. Skönt med seger i en tuff bortamatch nÀr man inte har riktigt samma klara övertag som de senare matcherna. Iofs, hade inte Rooney varit pÄ SUMPhumör hade de nog varit avgjort tidigare.  AngÄende overcalls, killen som betar ut turn har visat klart och tydligt att han vill spela. Det Àr rÀtt sannolikt att han minst synar din turnraise, det Àr alltsÄ troligt att du fÄr in ett extra big bet av honom. Han kan ju oxÄ trebeta och dÄ kan du cappa för att fÄ in deg  Hade du haft tvÄ eller flera pers bakom dig hade du kunnat fÄ tvÄ overcalls istÀllet. Sannolikheten att nÄgon av dem höjer Àr ju ocksÄ större Àn med bara en...obviously Med bara en bakom Àr det mesta du kan fÄ ut ett overcall. Nu funkade det ju bra eftersom han bÄde höjde och sen synade tvÄ bets med ett mellanpar...hehe. Citera
okocha Postad 13 November , 2006 Författare Rapport Postad 13 November , 2006 Metaddict: Tack för svaren, kÀnns vÀldigt logiskt nÀr man tÀnker pÄ det, det gÀller att nÄgon fÄr en att tÀnka bara!  Spelade förövrigt en session Fl idag, spelade vÀl runt 500 hÀnder pÄ 2/4 och 3/6, spelade aggresivare Àn vad jag gjort tidigare, kÀndes riktigt bra. Jag förlorade dock nÄgra stora potter dÀr det inte var mycket att göra, lÄg ca 120$ back som mest, men vÀnde och slutade med ca 40$ upp.  Riktigt svÄr hand, jag har ingen aning om vad jag ska göra pÄ turn, kÀnner mig slagen, sÄ jag lÀgger mig. RÀtt eller fel?  Hand ID 71226757 $3/$6 Texas Hold'em (Split Limit) - 18:39:00 12-11-2006 ET Table 'River (6 Max)', 6 seats max, Real money Seat 3 is the button. Small Blind $1, Big Blind $3 Note: seat IDs range from 0 to 5 Seat 0 (playing) : Player 0, amount $418.25, amount bet $0, penalty (None) Seat 1 (playing) : Player 1, amount $90.50, amount bet $0, penalty (None) Seat 2 (sitOut) : Player 2, amount $154.25, amount bet $0, penalty (None) Seat 3 (playing) : Player 3, amount $284, amount bet $0, penalty (None) Seat 4 (playing) : flugan87, amount $137.99, amount bet $0, penalty (None) Seat 5 (playing) : Player 5, amount $127.75, amount bet $0, penalty (None) flugan87: Small Blind ($1) Player 5: Big Blind ($3) ** Dealing Down Cards ** Dealt to flugan87: Player 0: Fold Player 1: Fold Player 3: Raise ($6) flugan87: Call ($5) Player 5: Call ($3) ** Dealing Flop ** Community cards: flugan87: Check ($0) Player 5: Check ($0) Player 3: Bet ($3) flugan87: Raise ($6) Player 5: Call ($6) Player 3: Call ($3) ** Dealing Turn ** Community cards: flugan87: Bet ($6) Player 5: Raise ($12) Player 3: Raise ($18) flugan87: Fold Player 5: Call ($6) ** Dealing River ** Community cards: Player 5: Check ($0) Player 3: Bet ($6) Player 5: Fold ** End Round ** ** Evaluate ** Player 3: Muck ($0) ** Showdown ** Main pot $76, Rake $2 Summary Player 3: bet $36, won $76, net $40, won $76 from main pot  Han som la sig skrev i chatten att han hade drag, men vad kan spelare 3 ha haft? Borde jag synat ner? Citera
okocha Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Spelade 3/6 igÄr, blev utdragen nÄgra gÄnger, inget konstigt med det... men av nÄgon jÀvla anledning slog tilten till hÀr, backade 500$ pÄ 40 min. Sen tog en jag paus och gick en promenad för att tilta av mig. NÀr jag kom tillbaka satte jag mig och spelade lite 2/4, 3 timmar senare hade jag grindat tillbaka 350 av de 500 som jag brÀnde tidigare, det var vÀl inga intressanta hÀnder direkt, utan det kÀnndes som att jag spelade bra hela andra sessionen. Nu ska jag fortsÀtta spela som jag gjorde dÄ, var koncentrerad hela tiden samt att jag la mig nÀr jag hade skithÀnder.  Sen om nÄgon vill kommentera den handen frÄn förra inlÀgget sÄ vore det bra, jag har ingen aning om vad jag ska göra pÄ turn dÀr...  Nu ska jag kÀka, men sen blir det nog lite spel. Citera
Aron Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 I AJ-handen hade jag raisat pre för att ta initiativet och för att isolera, handen hade varit lÀttare HU. Jag har allmÀnt svÄrt att slÀppa hÀnder i stora potter dÀr jag har stÄldrag och en hand med sd-value, ett A eller J ger dig förmodligen bÀsta handen sÄ jag hade nog synat. Dessutom behöver Player 3 inte vara sÀrskilt aggro för att sitta pÄ AT eller typ KJ, K9, J9 i ruter. Det Àr ju dock inte en kul sits att syna turn eftersom du blir vÀldigt commitad att syna en bet pÄ rivern oförbÀttrad och att syna tvÄ raise pÄ turn bara för att checksyna rivern kÀnns riktigt kasst. DÄ kÀnns ju slÀppet pÄ turn bÀttre, men jag hade nog fan synat turn, skrikit ESS och check-svurit-synat rivern oförbÀttrad, men sen om det Àr rÀtt vetetusan. Citera
Ruterkung Postad 14 November , 2006 Rapport Postad 14 November , 2006 Jag hade nog faktiskt foldat turn med. Jag tror att du vÀldigt ofta bara har 3 outs hÀr. Vad ska knappen ha? Set eller KT kÀnns vÀldigt troligt hÀr. Den enda handen du slÄr Àr vÀl och den Àr ÀndÄ inte sÀrskillt trolig. A9 kanske kanske han kan ha men det blir vÀldigt dyrt för dig och BB kan ju cappa ocksÄ. Jag hade foldat men höjt preflop. Citera
okocha Postad 14 November , 2006 Författare Rapport Postad 14 November , 2006 Ok, tack för kommentarerna, kÀnns som att jag gjorde rÀtt som la iaf. Att jag inte höjer preflop beror pÄ att jag har sÀmsta möjliga position, men man kanske ska höja en hand som AJ ÀndÄ? Citera
Recommended Posts