armis Postad 27 December , 2006 Rapport Postad 27 December , 2006 Hej! Jag har gjort en hand history konverterare, som omvandlar informationen i xml-filen till ett format som kan importeras till pokertracker. Pokertracker känner igen det som Partypoker. Den enda nackdelen är att alla belopp är i dollar istället för kronor, så man måste ha en separat databas för alla händer spelade med Svenska Spel. Annars är det lite önsketänkande, det står t.ex. att du vunnit $600, men i själva verket är det 600 kr. Eftersom jag själv inte spelar på SvS, så söker jag en mängd xml-filer för att testa så att det funkar. Som tack för hjälpen så skickar jag tillbaka den konverterade hand-historyn i party-format. xml-filerna finns i mappen \Svenska spels poker\history\<ett fyrsiffrigt nummer>\ Skicka filerna (så många du vill) till svs-handhistory@hotmail.com. Jag ska konvertera och skicka tillbaka så fort jag hinner. Mvh Armis Citera
Batch Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Skicka filerna (så många du vill) till svs-handhistory@hotmail.com. Jag ska konvertera och skicka tillbaka så fort jag hinner. En alternativ lösning till datamining? Låter trevligt att du skapat en (till synes) fungerande konverterare. Kommer du hålla den för privat bruk eller dela med dig av den? Citera
armis Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Njaa, jag tror att det kommer bli krångligt att sälja programmet. Det får antagligen bli frivilliga donationer. Men jag måste testköra det mera först, så skicka gärna in xml-filer. Citera
P-O Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Hej! Jag har gjort en hand history konverterare, som omvandlar informationen i xml-filen till ett format som kan importeras till pokertracker. Pokertracker känner igen det som Partypoker. Den enda nackdelen är att alla belopp är i dollar istället för kronor, så man måste ha en separat databas för alla händer spelade med Svenska Spel. Annars är det lite önsketänkande, det står t.ex. att du vunnit $600, men i själva verket är det 600 kr. Eftersom jag själv inte spelar på SvS, så söker jag en mängd xml-filer för att testa så att det funkar. Som tack för hjälpen så skickar jag tillbaka den konverterade hand-historyn i party-format. xml-filerna finns i mappen \Svenska spels poker\history\<ett fyrsiffrigt nummer>\ Skicka filerna (så många du vill) till svs-handhistory@hotmail.com. Jag ska konvertera och skicka tillbaka så fort jag hinner. Mvh Armis Jag har ju redan gjort samma sak, skall bara fixa till det till det nya formatet när jag får tid. Om du inte har haft så många HH's att testa med så skulle jag tro att du har en bit kvar innan konverteringen blir perfekt.. Det är ju inte bara att direktöversätta. http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=23924 Citera
armis Postad 29 December , 2006 Rapport Postad 29 December , 2006 Jag är i princip klar, bara ett par småbuggar. Tack för ditt inlägg, jag är i och för sig fullt medveten om att det inte bara är att direktöversätta Vad menar du med att du har gjort samma sak, men har inte översatt till det nya formatet? Om du inte har gjort någonting sedan efter uppdateringen så är det DU som har mycket jobb kvar. Citera
Klyka Postad 30 December , 2006 Författare Rapport Postad 30 December , 2006 Efter att SS införde sitt nya format så får nog det verktyg so jag började på anses ganska onödigt. Det blir inte bättre än en handkonverterare i kombination med PT. Därför får mitt projekt anses nedlagt. Citera
armis Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Det kan ändå vara en bra idé att samköra databaser mellan varandra. Citera
P-O Postad 30 December , 2006 Rapport Postad 30 December , 2006 Jag är i princip klar, bara ett par småbuggar. Tack för ditt inlägg, jag är i och för sig fullt medveten om att det inte bara är att direktöversätta Vad menar du med att du har gjort samma sak, men har inte översatt till det nya formatet? Om du inte har gjort någonting sedan efter uppdateringen så är det DU som har mycket jobb kvar. Hehe, jag menade bara att när jag trodde att jag var klar och bara hade en par småbuggar kvar, så var det inte riktigt så Men jag vet ju naturligtvis inte alls hur långt du har kommit, eller hur mycket du har testat. Det jag hade problem med var hanteringen av potter med Allins, samt delade flervägspotter. Möjligen kan detta ha förbättrats iom det nya formatet så man ej behöver strula lika mycket. Och ja, jag har en del jobb kvar, har inte sagt nått annat. Skulle jag fixa det på en halvtimme skulle det ju redan vara gjort. Men själva läsningen av xmlfilerna kommer jag inte ha något problem med. Utan att ha studerat det nya formatet alltför mycket har jag kommit fram till att det bara handlar om att anpassa min befintliga kod. Får man fråga varför du gör detta utan att lira på SS själv? Om du inte har fått in testdata så kan nog jag fixa fram lite. Citera
Zyr Postad 31 December , 2006 Rapport Postad 31 December , 2006 när jag kommer hem kan jag skicka ca 12k xml-händer om ni fortfarande behöver det mvh zyr Citera
armis Postad 3 Januari , 2007 Rapport Postad 3 Januari , 2007 Jag tar gärna emot fler hand historys för testkörning. Det verkar som att händerna inte kan importeras om ingen spelare har small blind. På svenska spel så har vissa händer endast en big blind, det är när spelaren som i handen tidigare hade big blind lämnar bordet eller sitter ut. Detta är i och för sig mindre än en procent av alla händer, men det är ändå lite synd om man inte kan importera alla händer. Någon som känner till något sätt att komma runt detta problem? exempel: ***** Hand History for Game 195960989 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 02, 12:50:02 ET 2007 Table Erik 24 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Cartamundi ( $1282.90 ) Seat 4: KingRiver- ( $970.00 ) Seat 6: burkis ( $87.15 ) Seat 8: Shedevil ( $625.00 ) Seat 9: Tomten ( $940.00 ) Seat 10: Jaxina ( $783.85 ) Shedevil posts big blind [$10.00]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tomten [ Ah 3h ] Tomten folds. Jaxina folds. Cartamundi folds. KingRiver- calls [$10]. burkis calls [$10]. Shedevil checks. ** Dealing Flop ** [ 8s, 4d, Js ] Shedevil checks. KingRiver- bets [$30.00]. burkis is all-In. Shedevil folds. KingRiver- calls [$47.15]. ** Dealing Turn ** [ Kc ] ** Dealing River ** [ Ad ] KingRiver- shows [ 9c, Th ] high card ace. burkis shows [ 4c, 4h ] three of a kind, fours. burkis wins $179.7 from the main pot with three of a kind, fours. Citera
Klyka Postad 3 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2007 Om det absolut inte finns något annat sätt så kan du väl skriva om HH:n så att någon får SB iaf.. Fast det blir ju fel, och då kanske det är bättre att inte importera handen alls.. Men ser inte varför PT inte skulle kunna importera dessa händer, det är ju inte bara på SS som det kan vara på det viset. Kolla hur det funkar på den site som du konverterar till (party/stars?) och se om det inte kan översättas på nåt smidigt sätt.. Citera
P-O Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Jag antar att party inte tillåter att någon blind saknas, utan flyttar efter dem korrekt istället, medan Bossklienterna bara kör på som om inget hänt... Som det står i tråden om HH Converter så har jag löst det så att jag lägger till de blinds som saknas - även big blind kan saknas - eller båda! men i fallet då båda saknas konverterar jag inte handen. Massa sådant strul med SS HH's... Men lite bättre med det nya formatet iaf. Dock fortfarande lite struligt med delade potter och allins.. Jag har jobbat lite på att integrera xml-parsningen i min kod nu, och det verkar fungera bra - men det måste testas och fixas till lite förstås.. Citera
Klyka Postad 4 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2007 Vad är det för krångel med delade potter och all-ins, och hur har du löst det än så länge? Citera
armis Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Tack för era svar. Jag blir kanske tvungen att konvertera till ett annat HH-format, exempelvis paradise eller absolute. Citera
P-O Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Vad är det för krångel med delade potter och all-ins, och hur har du löst det än så länge? Det saknas - eller är direkt felaktig information i HH's.. Man får i princip räkna ut allt själv baserat på betstorlekar och kort. Ett litet exempel med det nya formatet: <RESULT PLAYER="player1" WIN="0.00" HAND="$(STR_G_WIN_PAIR) $(STR_G_CARDS_ACES)"> <CARD LINK="39"></CARD> <CARD LINK="49"></CARD></RESULT> <RESULT PLAYER="player2" WIN="542.50" HAND="$(STR_G_WIN_PAIR) $(STR_G_CARDS_ACES)"> <CARD LINK="36"></CARD> <CARD LINK="26"></CARD></RESULT> Detta skall alltså vara en delad pott på 1085kr (båda har AJo) men det står ju direkt felaktigt i HH att den ene inte vunnit något. Tidigare var det också ett problem vid delade potter: om det tex var 4 spelare till showdown, och potten delas av två av dem, framgår det inte vilka två, eller ens om det var 2, 3 eller 4 som delade ur HH. Detta verkar de väl inte heller ha fixat. Så man får helt enkelt räkna ut vem som har vunnit.. vilket iof inte är svårt, men inte heller trivialt. Vad gäller allins blir det direkt knepigt då fler än två spelare är inblandade eftersom party hanterar det hela lite annorlunda med sidopotter. Citera
tommie88 Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 inte för att vara sån men jag tror inte svs tillåter "hjälpprogram" som tillexempel PT... Citera
Batch Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 inte för att vara sån men jag tror inte svs tillåter "hjälpprogram" som tillexempel PT... Från Svenska Spels regler: 13.3 Det är inte tillåtet för spelare att för beräkning av bästa bud använda pokerrobotar, dataprogram eller andra liknande hjälpmedel. En handkonverterare möjliggör det inte för PokerOffice eller PokerTracker att under spelets gång räkna ut "bästa bud". Det man kommer kunna använda den till är att analysera sitt spel i efterhand. Citera
Recommended Posts