Gå till innehåll

Att limpa in med AA?


Richthofen

Recommended Posts

Det beror ju helt på den spelstil, om du raisar med många händer är ju det ju fel att limpa när du väl fått den handen du vill ha.

 

Om du skall göra en limp reraise så måste du göra det med andra händer oxå, det är så uppenbart annars vad du har.

 

Dessutom om du limpar o du får en andra massa limpare efter dig o det är en 5-limpad pott eller inte, var beredd o mucka essen preflop om du får för mkt mothugg. AA är oerhört svårspelat preflop i en månglimpad pott då du inte har en aning om vart du står.

 

Dessutom bör du ta hänsyn till vilket bord du spelar vid, om det är vilt raisande hela tiden kan en limp vara ett bra spel, men om det är ett väldigt passivt bord med en massa limpare är det mindre bra spe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj fler andra händer istället.

Din tanke är god men genom att inte höja alls före floppen visar man ju definitivt på en svag hand. Oftast förhåller man ju sig till huruvida motspelaren höjde eller inte före floppen.

 

Men genom att höja fler andra händer så maskerar du din styrka på dina AA när du höjer med dem, det är så han menar. Om du bara höjer med AA KK så vet motståndarna det snart o därför de foldar inte du ens hunnit höja typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom om du limpar o du får en andra massa limpare efter dig o det är en 5-limpad pott eller inte, var beredd o mucka essen postflop om du får för mkt mothugg. AA är oerhört svårspelat postflop i en månglimpad pott då du inte har en aning om vart du står.

FYP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju helt på den spelstil, om du raisar med många händer är ju det ju fel att limpa när du väl fått den handen du vill ha.

 

Om du skall göra en limp reraise så måste du göra det med andra händer oxå, det är så uppenbart annars vad du har.

 

Dessutom om du limpar o du får en andra massa limpare efter dig o det är en 5-limpad pott eller inte, var beredd o mucka essen preflop om du får för mkt mothugg. AA är oerhört svårspelat preflop i en månglimpad pott då du inte har en aning om vart du står.

 

Dessutom bör du ta hänsyn till vilket bord du spelar vid, om det är vilt raisande hela tiden kan en limp vara ett bra spel, men om det är ett väldigt passivt bord med en massa limpare är det mindre bra spe

Preflop betyder (som du borde veta) före floppen och inte i den. I övrigt har du tänkvärda åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj fler andra händer istället.

Din tanke är god men genom att inte höja alls före floppen visar man ju definitivt på en svag hand. Oftast förhåller man ju sig till huruvida motspelaren höjde eller inte före floppen.

 

Men genom att höja fler andra händer så maskerar du din styrka på dina AA när du höjer med dem, det är så han menar. Om du bara höjer med AA KK så vet motståndarna det snart o därför de foldar inte du ens hunnit höja typ

Jag förstod hur han menade men jag tror att folk instinktivt tänker att jag inte lär ha någon vidare hand om jag bara synade inför floppen. Det blir en annan effekt då än om jag brukar höja före floppen. Men med det kommer förstås också risken för att åka dit rejält mot en triss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju helt på den spelstil, om du raisar med många händer är ju det ju fel att limpa när du väl fått den handen du vill ha.

 

Om du skall göra en limp reraise så måste du göra det med andra händer oxå, det är så uppenbart annars vad du har.

 

Dessutom om du limpar o du får en andra massa limpare efter dig o det är en 5-limpad pott eller inte, var beredd o mucka essen preflop om du får för mkt mothugg. AA är oerhört svårspelat preflop i en månglimpad pott då du inte har en aning om vart du står.

 

Dessutom bör du ta hänsyn till vilket bord du spelar vid, om det är vilt raisande hela tiden kan en limp vara ett bra spel, men om det är ett väldigt passivt bord med en massa limpare är det mindre bra spe

Preflop betyder (som du borde veta) före floppen vilket innebär att AA INTE är svårspelat preflop. I övrigt har du tänkvärda åsikter.

 

han skrev nog bara fel.

 

För övrigt beror det, som han säger, på hur bordsstämningen är huruduvida AA-limp fungerar.

Jag tvivlar dock på att folk lägger sig så väldigt ofta på 10$ som du verkar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu undrar jag om ni (som läser detta) anser att det alltid är fel att limpa in med AA så som många idag gör för att överraska på slutet. Visst kan det vara farligt men också oerhört effektivt. När jag får AA lägger sig i princip alltid hela fältet ändå innan jag ens har höjt.

 

Detta beror på possition och situation.

Sitter du på knapp är det en given raise, minst 5x BB om flera bara betalt bb.

Sitter i tidig pos. på ett aggro bord skulle jag rek. att bara limpa in och hoppas att någon raiar duktigt... vid liten raise - reraise, om du får fet-raise så lute tillbaka och syna hela vägen i mål...

 

Men som sagt, finns inget givet sätt hur man ska agera... beror på situation och pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var spelar du där alla alltid lägger sig preflop?

 

Angående limpraisen så använder jag den ibland i turneringar ur tidig pos, speciellt om det sitter många shortstackar i sen position som är benägna att gå all in. Tycker om att limpraisa/syna (beroende på hur många som är med) tidigt i turneringen för att få större utrymme för att limpa mina SC och Pocketpar från tidig position. Vet inte om detta är ett vettigt resonomang då jag är en ganska fiskig turneringsspelare.

 

I cashgame spelar jag bara SH och då höjer jag alltid först in så där skulle en limpraise se mycket suspekt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu undrar jag om ni (som läser detta) anser att det alltid är fel att limpa in med AA så som många idag gör för att överraska på slutet. Visst kan det vara farligt men också oerhört effektivt. När jag får AA lägger sig i princip alltid hela fältet ändå innan jag ens har höjt.

lät tight de..kanske ska börja höja med 72o istället då? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom om du limpar o du får en andra massa limpare efter dig o det är en 5-limpad pott eller inte, var beredd o mucka essen preflop om du får för mkt mothugg. AA är oerhört svårspelat preflop i en månglimpad pott då du inte har en aning om vart du står.

 

Vem fan muckar AA pre?

Ställ in direkt om det känns jobbigt då....... ......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu undrar jag om ni (som läser detta) anser att det alltid är fel att limpa in med AA så som många idag gör för att överraska på slutet. Visst kan det vara farligt men också oerhört effektivt. När jag får AA lägger sig i princip alltid hela fältet ändå innan jag ens har höjt.

 

Om du är för tajt så äre ju klart att alla foldar om du en gång raisar pre....Mixa upp spelet. Jag raisar o reraisar sgs alltid pre med AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom om du limpar o du får en andra massa limpare efter dig o det är en 5-limpad pott eller inte, var beredd o mucka essen preflop om du får för mkt mothugg. AA är oerhört svårspelat preflop i en månglimpad pott då du inte har en aning om vart du står.

 

Vem fan muckar AA pre?

Ställ in direkt om det känns jobbigt då....... ......

Han måste ha tänkt fel (menar förstås i floppen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar alltid AA i tidig pos, har man tur så reraisar någon bakom och då är det bara att checkraisa på flopp då FI nästan alltid contuniations betar.

 

----------------------------------------

 

HERO sitter vid 0 med $25.

T30 sitter vid 1 med $24,52.

I_Never_Tilt sitter vid 2 med $25,35.

b@BB3l sitter vid 4 med $29,08.

CTommes sitter vid 5 med $20,87.

CHOUCHEN56 sitter vid 6 med $22,77.

alexnoto sitter vid 7 med $24,50.

Butch030 sitter vid 8 med $27,81.

remmert1 sitter vid 9 med $24,25.

 

Dealern sitter vid 5.

 

CHOUCHEN56 lägger en blind på $,15.

alexnoto lägger en blind på $,25.

 

(HERO ges Ah As.)

 

Före floppen:

Butch030 synar med $,25.

remmert1 foldar.

HERO höjer med $1.

T30 höjer med $3,15.

I_Never_Tilt foldar.

b@BB3l foldar.

CTommes foldar.

CHOUCHEN56 foldar.

alexnoto foldar.

Butch030 foldar.

HERO synar med $3,15.

 

Floppen kommer upp

9r 10s Ar.

 

HERO checkar

T30 satsar $9,45.

 

------------------------------------------

 

Sen vill man ju få in lite pengar också, man vill ju vinna mycket med AA inte bjuda in nån som träffar tvåpar eller en stark draghand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...