Ariados Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Har börjat spela detta underbara spel lite mer på senaste.. brukar gå riktigt bra varje gång Har dock mkt mer att lära, så tänkte starta en tråd där vi bara diskuterar PLO. En hand som jag är lite fundersam över: 2/4 PLO Jag synar en 14 raise i SB med KKJx, BB synar också, 3 till floppen. Flopp A-K-5... rundcheck Turn 5... jag bettar ut halva potten, BB foldar, PF raisern slår om med pott. Han sitter med ca $500 kvar och jag täcker. Uppenbarligen tänker jag inte folda, men är samtidigt rädd för AA/55. Har dock svårt att sätta honom på en sådan hand då han checkade flopp med ett färgdrag ute. Vad är mitt bästa spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baros_milan Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 en syn o sen potbetar han river o då slår du om... för om du slår om nu så kommer han kanske o lägga sig lixom...o en syn är ju nästan alltid svaghet:) bling bling... finns ju iofs andra saker o göra som att slå om potbet på turn o hoppas han sitter på en ak eller nått o inte kan lägga...ah ja vet inte kan ju folda osså¨men har han fyrtal eller aa så får man väl betala om du inte är säker på att han har dom... bling bling... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jerma Postad 5 November , 2006 Rapport Share Postad 5 November , 2006 Mina erfarenheter från detta komplicerade spel är att alla slår om DIREKT på triss eller i sämsta fall på 2 par. ALLA slowar ett fyrtal här och hoppas på att du ska potbeta turn och river. Antagligen har han träffat trissen med femmor och hoppas du bara har 2 par AK. Men än så länge e ja bara newbie på denna spelform så ja har inte så stor erfarenhet. Jag hade nog satt honom på 2 par A?, har/hade jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2006 Min största PLO pott hittills: Jag får KK/AA med två spader. Knappen höjer $14, jag slår upp till $44, han blixt synar. Flopp 2-4-J med två spader. Jag pottar, blixtsyn. Turn spader 9. Jag checkar (HAHA BLUFFA FÄRGEN DÅ NOOBJÄVEL) Han pottar, jag ställer in han, han synar de $100 han har kvar med KKxx????????????????????????????? > el_ariados wins $1,051.60 with a Flush, Spades Ship it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
some1blue Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Mkt fint Ariados... hoppas att mästaren själv ser denna tråd så småningom så kan han nog tillföra en del... Jag har spelat en del på senaste... Du verkar ha bra kläm på det iaf.. mina erfarenheter i potten där du träffa din KK är jobbig. Han har slagit upp det kraftigt o kan mkt väl sitta på AA med dålig backup. Folda inte, men se till o "kom undan" så billigt som möjligt om han har AA. Om inte annat får du en skaplig pott på det ändå o i längden ett vinnande spel. Jag skulle inte slagit om o skapat en monster pott. På samma sätt som man inte gör det med K hög färg eller med nötfärg på parat bord osv. NÄR du har nötterna, eller en stark hand o drar till nötterna..så maxbetta hela vägen.. finns så otroligt mkt tomtar som vill betala av med K hög färg osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Roligt men tragiskt spel. Floppar öppet stegdrag, träff och färgdrag. Ska jag orka folda? Har inte nutsfärgdraget men orka?! Missar allt, hade liknande händer 2134123 gånger men missar allt, helt sjukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
some1blue Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Bara fortsätta, har man alla drag som finns så missar man inte till slut..när de vänder vänder de rejält i PLO. Slowa ALDRIG händer i PLO är mina ringa erfarenheter... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Nej men ett ploppat topset på färg/stegbräda är ju långt ifrån lika mkt värt som i Texas NL, utdragningsfaktorn är ju rätt så stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
some1blue Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Bidra inte till att skapa monsterpotter med set på färg/steg bräda... håll dom nere o låt tomtarna tro att dom kan slowa dig... lyckas du drar du till kåk o dom betalar dig i ren desperation fast dom inser att dom är slagna... lyckas du inte hålla nere potten utan möter en spelare som fattar läget så släpp handen... Finns så extremt mkt dåliga spelare i Omaha som man kan plocka pengar av! Finns ett helt gäng bra spelare med stora rullar oxå, men dom går ju undvika. De bästa är när man hittar fem spelare vid ett bord där samtliga kommer från typ italien, polen, kraskow, osv osv o dom sitter med iaf halva inköp... pay my bills...!! Fråga Totti hur han blivit så rik på PLO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2006 JÄVLA ÄCKEL SKIT SPEL FYFAN HVELVETE JÄVLA OMAHA (#/%)=/(& )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% )W#¤/%()W¤% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2006 bra att droppa 8 inköp på 15 mins... på 2 bord, lol Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjukis Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 På 50/100? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fannys Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 lugn å fin nu jr.... du var ju i poker himlen häromdan vad händer?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
some1blue Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 På ett sätt känns de bra för mig Ariados, äntligen nån som är bra mkt värre än mig... Vad som hände Kejan? PLO hände... Synd att man inte hade tid o spela igår när man såg Ariados börja tappa sina inköp på plo borden... kunde tagit hand dom större delen o satt in de i nån gammal fond som han kunde få när han fyllt 30 eller nåt... Förslag... du är ju kung på grinda 1/2 Texas... varför inte gå tillbaka dit? Hur slutade din tiltsession på 50/100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ariados Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 November , 2006 lugnt grabbar även att jag droppa 10 inköp sammanlagt på PLO'n igår har jag fortfarande inte en enda minusdag i november..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts