Jennez Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Ord pa Aqvelina. Tenta av, vad din SYV an sager. Ja, det ar att utnyttja systemet, men i det har (undantags-) fallet innebar det att man till och med sparar mina skattepengar sa att alla snyltare kan fa lite mer bostadsbidrag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
danielfroberg Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Högskola hit, och högskola dit... Högskolan är bara till för sånna som inte har charmen att smöra till sig drömjobbet, alternativt rik fru, samt sånna som inte fått ligga ännu, typ.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Högskola hit, och högskola dit... Högskolan är bara till för sånna som inte har charmen att smöra till sig drömjobbet, alternativt rik fru, samt sånna som inte fått ligga ännu, typ.. Sana som du med andra ord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 November , 2006 Jobb får du ändå om du inte helt saknar social begåvning och anstränger dig lite Jo, min "sociala begåvning" ser jag som mycket bra, då jag har lätt att ta kontakt och prata med folk. Nu ska jag iaf först snacka med SYV imorgon och förhoppningsvis komma igång med pluggandet så jag kan tenta av dessa ämnen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 6 November , 2006 Massa skit Skulle inte nästa bli bannad som skrev massa skit? Det inlägget tillförde då inte mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 jo du har rätt! utvisning för misconduct! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 6 November , 2006 Rapport Share Postad 6 November , 2006 Det om något är väl slöseri med tid om du vill ha jobb fort? Tre slappa år med massa praktik, du får ju i princip jobba gratis. Bättre att bli klar snabbt genom att tenta av det som behövs. Jobb får du ändå om du inte helt saknar social begåvning och anstränger dig lite Tja, jag skulle då hellre vara utbildad kock/undersköterska/elektriker etc och kunna söka såna jobb. Vad ska han söka för jobb med sin sociala begåvning och 30-timmarskurs i [insert valfritt blaj]? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Grejen ar ju det att du kan lasa till underskoterska pa typ en termin pa komvux om han har grundbehorighet, varfor skulle han hoppa av och offra ytterligare 3 ar? Kock vettesjutton men servitor behover du knappast ngn utbildning for att bli. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Kock vettesjutton men servitor behover du knappast ngn utbildning for att bli. Beror på om du ska bli en bra servitör eller inte. De duktigaste servitörerna har en jäkla koll på viner, mat, mm. Plus att det ju också gäller att man är duktig på att ta den sociala biten om man vill maximera dricksen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 dubbelpost Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Kock vettesjutton men servitor behover du knappast ngn utbildning for att bli. Beror på om du ska bli en bra servitör eller inte. De duktigaste servitörerna har en jäkla koll på viner, mat, mm. Plus att det ju också gäller att man är duktig på att ta den sociala biten om man vill maximera dricksen. Sant iofs. Har sjalv jobbat som servitor, men for att jobba pa svindyr gourmetrestaurang behover man val utbildning. Men pa random lunch- eller middagshak klarar du dig latt om du kan bara 4 tallrikar samtidigt och har ett trevligt humor. Ingenting for dig alltsa Hjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 7 November , 2006 Rapport Share Postad 7 November , 2006 Kock vettesjutton men servitor behover du knappast ngn utbildning for att bli. Beror på om du ska bli en bra servitör eller inte. De duktigaste servitörerna har en jäkla koll på viner, mat, mm. Plus att det ju också gäller att man är duktig på att ta den sociala biten om man vill maximera dricksen. Sant iofs. Har sjalv jobbat som servitor, men for att jobba pa svindyr gourmetrestaurang behover man val utbildning. Men pa random lunch- eller middagshak klarar du dig latt om du kan bara 4 tallrikar samtidigt och har ett trevligt humor. Ingenting for dig alltsa Hjort. Nja där har du faktiskt fel, jag känner ett par som gått restaurang/servitörutbildning och många av dessa ansåg att tiden i skolan bara var bortkastad tid. Utbildningen i skolan och hur det går till på fältet är så olika och man måste i pricip lära om sig yrket, både kock och servitöryrket. Du kan bli minst lika bra om inte bättre genom att jobba dig upp och du sparar sjukt mycket tid på det. Dock bör du ha någon kontakt som tror på dig och är villig att lära upp dig och här spricker det kanske för många då krögare inte ofta ger chansen till personer utan grundläggande serveringskunskaper. Men som sagt kommer du in har du möjligheten att avancera hur högt som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Grejen ar ju det att du kan lasa till underskoterska pa typ en termin pa komvux Jaså? Var vänlig visa den komvuxkursen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Grejen ar ju det att du kan lasa till underskoterska pa typ en termin pa komvux Jaså? Var vänlig visa den komvuxkursen. Men det var ju ett sjujakla gnallande pa mig i den har traden! Ok, jag overdrev en smula, och kollade upp det nu (bara for att...). Tre terminer enligt Komvux Lunds hemsida. Men det borde val ga att tenta av typ "Blojbyte A - 300 p" pa ett par timmar? Ps. Ta nu for helvete inte illa upp alla underskoterskor, min sambo ar faktiskt usk (hjalper nog inte men jaja...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts