Plinga Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 SB är klassen clown och är en fruktad synstation. Han har inga problem att syna utan drag utan par. På turn kommer bland de sämsta korten i leken. Mot denna Fi känns det ändå som en given valuebet. Hans HD är (nog) inte speciellt långt ifrån random även efter hands flop syn.. Frågan är hur mkt jag ska betta, trots allt hyffsat troligt att tomten drar till ~4 outs. I efterhand tycker jag t250 på floppen och som nu spelat t500 på turn hade varit snyggare men på floppen ville ha lite action med ett monster mot en synstation och på turn blev jag trots allt lite skrämd . Vad tycks? $22 No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 Stack sizes: UTG: t722 CO: t5202 Button: t2933 SB: t1462 Hero: t1681 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with T:spade: J:diamond: UTG folds, CO calls t100 (pot was t150), Button folds, SB calls t50 (pot was t250), Hero checks. Flop: 8:spade: 9:heart: Q:heart: (t300, 3 players) SB checks, Hero bets t200, CO folds, SB calls t200 (pot was t500). Turn: 8:heart: (t700, 2 players) SB checks, Hero bets t400, SB calls t400 (pot was t1100). Citera
sinja Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Stegar är farliga att slowspela och jag tycker 2/3 bet är att slowspela då floppen är 2-suited. Jag hade förespråkat potbet på flop för att ge riktigt dåliga odds till synmupparna. Turn är jobbig. Han kan ju som så många spelare dragit till färg. Att han har kåk är ju rätt osannolikt. Att betta turn är att lägga nästan halva stacken i potten och att du kan dra dött. Ett värdebet från SB måste du nog syna på river. Eftersom du har position på SB så hade jag nog hellre checkat turn och synat ett bet på river. Visserligen miskar du eventuell vinstpot ifall han har skräp men du minska även förlusterna då han har träffat sin färg med 72s. Det är ju möjligt att han bluffar river då du checkade turn. Går han all-in.. ja då blir jag konfunderad och ledsen.. Citera
Sansrom Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Bet! Han är ju synmupp, ta värde från fi:s HD som är typ 32o+. Han synar med alla träffar, inkl. färgdrag. Har han träffat, tough luck. Citera
greywolf Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 synmupp säger du? betta pot eller mer på floppen och ställ in på turn. Citera
Plinga Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 Även om SB var top 1% av de synviligaste spelarna jag mött så pottar jag så finns det goda möjligheter att han lägger gutshots utan överkort, två överkort eller ev. till och med botten par(även om det inte är jättetroligt ). För t200 tar han (nog) det mesta ett kort till.. Kommer turn ofarligt kan jag (troligvis) mjölka på både turn och river när han drar dött. Tror jag att han har ett par eller bättre är ju pot på flop och all in turn gjutet men jag vill helst ha action från hans övriga händer också. Citera
Recommended Posts