Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Button ($185.75)

SB ($98.20)

BB (Fi) ($265.60)

Hero ($216)

MP ($224.95)

CO ($193.45)

Dealt to djurgarden86 [ Ac Qs ]

djurgarden86 raises [$8].

brucebuzby calls [$8].

torpeda calls [$6].

Flop: ($25) Qc 2c Jd

(3 players)

Fi checks,

Hero bets $15,

Button folds,

Fi raises to $35,

Hero calls $20.

Turn: ($95) 6d

(2 players)

Fi bets $60.

Final Pot: 95$ + 60$

Att han reraisar mig på flop känns inte bra! Samtidigt är min hand hyffsat stark och det känns lite svagt att lägga den redan här! Synar pga postion för att se vad Fi gör på turn! Fi betar 60, jag känner mig slagen men ändå som att det vore week-tight att lägga. Har precis satt mig på bordet och har ingen read på Fi och inte heller någon stat i pokertracker.

Vad ska jag göra i det här läget?

Om jag hade suttit ur position i samma läge vad skulle jag gjort efter reraisen på flop?

Postad

Lite interssant.

Om jag räknat rätt så är han precis comittad om han har draget och måste syna med i stort sett alla händer han kan tänkas ha.

Grovt sett så blir det såhär.

Ställer du 170 så vinner du 95+60+170 ca 3/4 av gångerna han har ett drag och förlorar 170 1/4. ca 245-45=200.

vad kan han tänkas ha då om han inte har drag. Sannolikt QJ eller 22. Hans spel är kongruent med dessa händer. Ev kan han ha trixsat med AA/KK också.Alltså 9 komb(som du drar mycket dåligt imot eller dött dessutom)+ ev AA,KK,(QQ,JJ).

När det gäller drag så minskar frekv pga att du har clA dessutom så avviker han ju lite oftare från den spelade sekvensen med dem. Så ca 8 komb av dessa(+ en viss reducering) har han. Jmf man förhållandet mellan de komb som piskar upp dig med dragen så ser man att det blir EV- med ett ställ under dessa premisser.

Sedan uppstår frågan om han kan ha AQ/KQ mot dessa funkar ju stället bra. Det är ju lite readbetonat hur han skulle spela dessa händer men normalt sett tror jag inte att du möter dessa händer.

Så ett ställ hamnar på EV- sidan så det är inte aktuellt. Hade du inte haft clA så hade det blivit jämnare.

Syn är självklart inte aktuellt här.

Postad

På grund av bruts fina uträkningar kommer det jag säger få mindre aktoritet.

Dock tycker jag att ett ställ inte är fel (beroende på vem fienden är såklart).

Jag tycker att AA/KK går att utesluta då fienden borde ha slagit tillbaka pre. Kvarstår är dock diversedrag och QJ/set.

Med tanke på hur många drag floppen ger skulle jag nog ha ställt då jag tror vi leder majoriteten av gångerna.

Dock är det en väldigt marginell hand. Gillar du inte svängningar - lägg.